Toon posts:

Windows 2000 routing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben de volgende situatie
1x ADSL (Versatel)
1x SERVER met WINDOWS 2000 SBS, ISA en EXHANGE
1x DATASERVER met WINDOWS 2000 SERVER
1x FTP SERVER met LINUX
1x CONTENT SERVER met WINDOWS 2000 Prof
5x WORKSTATIONS

Nu krijgen wij van Versatel 5 IP adressen en nu wil ik voor de FTP-server en voor de CONTENT-server een eigen IP-adres. De ADSL komt op de SBS server binnen en daarin bevinden zich 3 NIC's 1 voor FTP, 1 voor CONTENT, 1 voor de workstations (SWITCH).
Is het mogelijk om deze ip's te routen naar deze twee servers en hoe?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je CAPSLOCK STAAT AAN ?!?

Verder, no offence .. maar wat je nu doet kan ook allemaal met veel minder servers

De server met ISA en Exchange, kan IMHO makkelijk de file sharing van je data-server aannemen (is alweer 1 server minder).
Vervolgens kun je ook een FTP onder W2K draaien (tenzijn je perse Linux wilt behouden).
Ik weet niet wat je bedoelt met content server ??
Maar als het ewoon data is, kan dat ook op de 1e server.

Als ik he verder goed begrijp , heb je dus een NIC met een crosskabel direct naar de andere servers toe :?
Waarom nit gewoon via de switch?
Ik weetniet hoe hetmet Winroute Pro zit, maar het makkelijkte lijk met (indien je het bij meerdere servers houd) om de extra IP adressen dmv een static NAT te doen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 14:17 schreef Koffie het volgende:
Je CAPSLOCK STAAT AAN ?!?

Verder, no offence .. maar wat je nu doet kan ook allemaal met veel minder servers

De server met ISA en Exchange, kan IMHO makkelijk de file sharing van je data-server aannemen (is alweer 1 server minder).
Vervolgens kun je ook een FTP onder W2K draaien (tenzijn je perse Linux wilt behouden).
Ik weet niet wat je bedoelt met content server ??
Maar als het ewoon data is, kan dat ook op de 1e server.

Als ik he verder goed begrijp , heb je dus een NIC met een crosskabel direct naar de andere servers toe :?
Waarom nit gewoon via de switch?
Ik weetniet hoe hetmet Winroute Pro zit, maar het makkelijkte lijk met (indien je het bij meerdere servers houd) om de extra IP adressen dmv een static NAT te doen.
Sorry voor de CAPS lock.
- Het is een professioneel netwerk, en we hebben heel veel data, dus willen dat apart houden van de software.
- Dat FTP servertje, is een kant en klare Linux (on rom) back van Acer.
- Content server is een aparte IIS server
- WinRoute hebben we niet, we moeten het doen met de software die wel hebben.
Ik wil dus vanuit het net met IP 123.123.123.01 op de FTP server koment en met IP 123.123.123.02 op de CONTENT (IIS) server komen.

Verwijderd

Met ISA server kan je servers publishen. Volgens mij zoek je dat. Kijk maar ff in de help, ik weet het zo niet uit m'n hoofd.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 15:06 schreef jurrieyup het volgende:
Met ISA server kan je servers publishen. Volgens mij zoek je dat. Kijk maar ff in de help, ik weet het zo niet uit m'n hoofd.
Ik zal dat eens doen. We beginnen a.s. donderdag met de gehele (nieuwe) installatie. En ik heb een aantal boeken en resource kits, dus dat moet wel lukken.