Toon posts:

100 mhz geheugen op een 66 mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik sta op punt mijn geheugen te verkopen (192mb sdram pc100) maar die meneer zegt dat er geen 100 mhz geheugen op zijn 66 mhz moederbord kan want dan krijgt hij errors
hij heeft een Gateway 2000 Pentium 2 MMX Intel
G-266 MHZ
past mijn geheugen daar gewoon op zonder errors of kan da nie?

Verwijderd

je kunt het altijd proberen >:)

ik weet wel dat als je pc133 op een mobo zet dat op 100 draaid dat het geheugen automatisch op 100 gaat draaien.
maar ik weet niet of hetzelfde geld voor 100<->60 of dat dat mobo dat kan

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 13:39 schreef LAuWe het volgende:
je kunt het altijd proberen >:)

ik weet wel dat als je pc133 op een mobo zet dat op 100 draaid dat het geheugen automatisch op 100 gaat draaien.
maar ik weet niet of hetzelfde geld voor 100<->60 of dat dat mobo dat kan
ja da kan ik niet proberen want ik verkoop het per post, hij en ik willen zeker weten dat het draait maar ik kan het moeilijk opsturen om ff te proberen of het draait

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Hoor geen probleem te zijn. Ik draai hier thuis oa. 133@66, geen probleem, geheugen werkt gewoon op 66. 100@66 heb ik ook gehad. 100@133 was echt niet zo'n goed plan. :) 133@100 gaat ook goed.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vriend van mij kreeg dat eerst ook niet werkend, 100mhz geheugen op een 66mhz bord.. of dat daar aan lag weet ik niet (hij heeft het toen ingeruild voor 66mhz geheugen), maar het zou dus wel kunnen.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
_Normaal_ kan je hardaware altijd lager dan specs draaien. Spijtig genoeg volgt hardware de wetten der logica niet (werk veel met oud materiaal, ik weet waar ik over praat :))
Je gaat dus op je gedacht van de persoon in kwestie moeten afgaan. Is het een n00b die gewoon panikeert en niet weet waarover hij praat kan je het proberen, als je echter meent dat de persoon in kwestie weet waarover hij praat moet je een andere oplossing/koper zoeken.
Ik geef het ongeveer 80% kans dat het zal werken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 13:48 schreef XTerm89D het volgende:
_Normaal_ kan je hardaware altijd lager dan specs draaien. Spijtig genoeg volgt hardware de wetten der logica niet (werk veel met oud materiaal, ik weet waar ik over praat :))
Je gaat dus op je gedacht van de persoon in kwestie moeten afgaan. Is het een n00b die gewoon panikeert en niet weet waarover hij praat kan je het proberen, als je echter meent dat de persoon in kwestie weet waarover hij praat moet je een andere oplossing/koper zoeken.
Ik geef het ongeveer 80% kans dat het zal werken.
volges mij is het een n00b want hij praatte over bussnelheid in plaats van mhz enzo maar da kan ik moeilijk inschatten

Verwijderd

m,aar hij koopt het toch, dus als jij gewoon de precieze specs geeft dan moet hij maar weten of dat gaat werken of niet, het enigste wat jij kan doen is een advies geven over of het wel of niet zou kunnen werken.
tenminste, zo zie ik het

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Er zijn 66 MHz mobo's waarop 100 MHz geheugen niet werkt, dat ligt aan het moederbord waarvan de timing dan wat "slordig" is.
Dit is vergelijkbaar met de vroeger SIMM-moederborden die ontwikkeld waren voor fastpage-geheugen. Als het moederbord een goed aansturing van het geheugen gebruikte, werkte EDO-geheugen ook, maar anders niet.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
ik verkoop het niet, ik wil niet als afzetter overkomen, dit topic kan dicht nu,

bedankt iedereen voor de info
Pagina: 1