Toon posts:

Beginners OC vraag (Asus Cusl2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo daar,

ik zit met een vraag :D

ten eerste heb ik alle forum's doorzocht maar ik kan niet een
bevredigend antwoord vinden die ik echt zoek. :( dus vraag ik het
maar aan de echte freaks/pro's.

Ik zit met volgende : Ik ben een super beginneling omtrend OC-en

Nu heb ik een :

-Asus Cusl2 i815E(bios 1.009 Tweaked - http://www.x86-secret.com/articles/tweak/i815twken.htm)
-384 MB SDRAM PC133 (hoort eigenlijk 512 te zijn maar is weer het welbekende
probleem dat al veel is besproken :()
-Intel Pentium 3 1000 MHz, 133 MHz FSB, (FCPGA) CPU Met normale standaard koeler.

nu was mijn vraag wat ik stap voor stap moet doen om mijn mhz-jes op te hogen ?

ik heb zelf al wat geexperimenteerd maar alles leed tot zwarte schermen en dat ik me
baterijtje er weer eens uit moest halen uit me mobo om alles recht te zetten.

Dus als iemand nog meer zo een mobo en cpu heeft en deze heeft overgeklokt graag een reactie :)
Ook met resultaten graag wat je maximaal een beetje kan halen met standaard of met speciale koeling.

en let aub niet op mijn grammatica fouten.

Verwijderd

ehh, wat is je temperatuur?
en verder, heb je de FAQ gelezen?
OK
je FSB heeft ook invloed op je geheugen en je PCI/AGP bus, het probleem kan dus voor als nog van alles zijn
kun je de FSB zelfs niet 1 hoger zetten?

Verwijderd

wat heb je dan al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bv

SDRAM Cas Latensy, RAS to CAS Delay en ras pre changing time op 2-2-2 zetdan loopt me pc vast (baterij eruit-erin)

verder verander ik nix aaan SDRam cycle time 7T,9T

me Mobo temp = 32 graden
en me cpu temp 41,5 graden

verder kan ik nix veranderen in me bios (volgens mij komt dat door de getweakde update (zie boven) FSB kan ik nergens vinden en Core Volt is ook niet te veranderen (staat op 1.7 V)

Verwijderd

dat betekent gewoon dat je RAM niet op CAS2 kan lopen... is niet zo vreemd, maar voor zo ver ik weet kun je op de cusl2 weldegelijk de FSB in de BIOS aanpassen, als je het echt niet kan vinden moet je ff op je mobo kijken en zal je het met de DIP Switches doen

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Er staat ergens in je bios dat je cpu op 1000 loopt, als je dat selecteerd kan je ook manual kiesen, en voila, daar kan je je megahertjes van je fsb instellen.

Verwijderd

ff hoor, die bios tweak, is dat alleen voor dat asus cusl2 mobo?
of kan het ook op de abit st6? ( die heeft ook i815(ep) chipset)

Verwijderd

Topicstarter
Alleen voor asus cusl-2 en vroeger kon ik idd de Mhz instellen (FSB staat niet in bios.. Helaas ben ik ook het boekje kwijt dus ik kan niet kijken of het in de standaard non-tweaked bios ook niet staat). Mischien kan iemand met eenstandaard asus cusl-2 ff voor me uitvinden ??.. voordat ik me bios upgrade naar de standaard versie

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 15:27 schreef TheLegend het volgende:
Alleen voor asus cusl-2 en vroeger kon ik idd de Mhz instellen (FSB staat niet in bios.. Helaas ben ik ook het boekje kwijt dus ik kan niet kijken of het in de standaard non-tweaked bios ook niet staat). Mischien kan iemand met eenstandaard asus cusl-2 ff voor me uitvinden ??.. voordat ik me bios upgrade naar de standaard versie
op de website van asus kun je ook vinden wat er wel en niet mogelijk is, tevens kun je daar je boekje in pdf formaat downloaden

anders zet je de standaard versie terug, kijk je hoe het zit, werkt het dan heb je mazzel, werkt het niet dan zet je die getweakte versie weer terug... of is dat teveel werk :?

Verwijderd

ik heb gewoon de standaard bios en je gooit de fsb omhoog, voltage omhoog en voila hij loopt op 1200 met standaard cooler met als bij mij hier :Y)

Verwijderd

blijkbaar heb je de OC FAQ niet gelezen , ik raad je aan dat eerst te doen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ontdekt dat het idd aan me bios ligt.. die tweaked bios heeft geen FSB en Core Volt Setting.. ik ga nu ff de officele Bios terug zetten, Stoned-cow op hoeveel heb jij je Core Volt en FSB staan ?

Verwijderd

is er ook zo`n bios tweak voor abit mobo`s?

Verwijderd

Topicstarter
Bios heb ik nu naar standaard bios gegooit (1009) en nog steeds geen fsb opties en of mhzen die ik kan veranderen. Ook heeft gestuntel met DIP switches nix uit gehaald

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:41

The Legend

*Plop*

Op zondag 23 december 2001 16:21 schreef TheLegend het volgende:
ik heb net ontdekt dat het idd aan me bios ligt.. die tweaked bios heeft geen FSB en Core Volt Setting.. ik ga nu ff de officele Bios terug zetten, Stoned-cow op hoeveel heb jij je Core Volt en FSB staan ?
Instellingen van anderen kopieren heeft vrij weinig zin omdat iedere proc. toch anders is. Probeer gewoon wat uit en vooral, doe het met kleine stapjes. Minste kans op rokende onderdelen ;)

Btw, leuke naam :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
jupzv idd jij ook :) maar goed ik kan dus nix overklokken helaas standaard bios (1009) staater nu in maar in menu waar eigenlijk volgens het officele boekje de fsb en volt settings horen te staan, staan ze neit meer dus :(.. en DIM Switches opme mobo heeft helaas ook geen zin.. achja pech gaat ut over ;)

iedereen nog prettige kerstdagen bijdeweg bijdeze :P
Pagina: 1