Toon posts:

[WC] Pvc pijpen in plaats van slangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om PVC pijpen te gebruiken in plaats van slangen? Ik kan namelijk aan nieuwe PVC pijpen komen. Slagvast ( Van die donker grijzen )

Het dicht en lekvrij maken kan dan gewoon met silicone kit / pvc lijm.

Het is de bedoeling dat er een pomp van 600 liter per uur op komt. Naar de waterjacket komt wel een stukje slang te zitten. Zodat als ik een nieuwe mobo + Processor koop, Ik zo mijn waterkoeling er in kan zetten. ( En ja weet het verschil tussen socket A e.d. )

Volgens mij werkt PVC veel beter als slangen, Omdat je ze in je kast vast kan maken.

Wat denken jullie hierover? Gaat dit werken ja / nee

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
zolang er water doorheen kan moet het werken, maar hoe wil je die buizen vastmaken aan de ratiateur enzo?

Verwijderd

was wel iemand die het met koper had gedaan, zag er strak uit

Verwijderd

Ik vind het niet makkelijk, die stugge buizen. Maar het kan wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 14:08 schreef DaBit het volgende:
Ik vind het niet makkelijk, die stugge buizen. Maar het kan wel.
Met buizen heb je minder kans op lekken. Slangen scheuren. Een slagvaste PVC pijp kan VEEEL meer hebben.

( Pic`s van radiator onderweg )

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Maar als je de pvc pijpen door naar de voeding laat lopen en vandaar een klienstukje slang aanzet zal dan wel handig zijn.

Maar slangen schreuren niet zo snel hoor.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:45
Op zondag 23 december 2001 14:13 schreef Viper3.5 het volgende:

[..]

Met buizen heb je minder kans op lekken. Slangen scheuren. Een slagvaste PVC pijp kan VEEEL meer hebben.

( Pic`s van radiator onderweg )
kijk als je nou met hydrauliek bezig was, ok... mar voor een simpel waterkoelingssetje is dat niet echt een goed argument. zoveel druk komt er echt niet op te staan hoor.

het grote probleem is niet teveel te trekken aan je waterblok, of je moet een stukkie slang nemen voor het laatste stukje.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

je kan het beste met Siliconen slangen werken
Pagina: 1