CD-RW brandt niet meer!

Pagina: 1
Acties:

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Hallo

Onlangs heb ik een nieuwe harde schijf in mijn pc gestoken, een IBM Deskstar 60 Gb. Die steekt nu op mijn eerste UDMA66 controller. Op de tweede steekt mijn oude harde schijf, Quantum Fireball KX+ 13.6. Opdat mijn nieuwe harde schijf zou worden herkend heb ik mijn bios moeten flashen met de nieuwste versie van de UDMA66 bios HPT366 van Highpoint ( http://www.highpoint-tech.com/ ). Mijn moederbord is een Abit BE6 ( http://www.abit.nl/ ) De harde schijf werkt perfect en ik heb er Windows XP Pro op geinstalleerd en ik gebruik ze nu om mee op te starten.

Op mijn twee UDMA33 controllers heb ik respectievelijk een Hitachi GD-2500 DVD en mijn HP CD-Writer Plus 9100i aangesloten. Die werken ook alletwee perfect, windows herken ze en ik kan er zonder problemen cds mee lezen.

Onlangs wou ik met Nero een cdtje gaan branden, maar net als hij gaat beginnen met branden geeft Nero een "Communication failiure". Het rare is dat de cd toch draait en de lampjes knipperen net alsof hij gewoon aan het branden was. Ook nadat nero is gecrashed gaat hij gewoon door. Wel kan ik op geen enkele manier annuleren en is het enige wat overblijft op de reset knop te drukken.

Voorheen, met Windows 2000 en zonder de nieuwe harde schijf werkte alles perfect.

Eerst dacht ik dat het probleem bij windows XP lag, dus heb ik op mijn andere harde schijf Windows 98 gezet, probleem blijft precies hetzelfde..

Ook heb ik mijn bios terug geflashed naar de vorige versie (de nieuwe harde schijf werkte dan wel niet) maar ook daar ging het branden weer de mist in. Ook heb ik de nieuwe firmware op de brander geinstalleerd, met hetzelfde resultaat. Ook andere programma's zoals CDRWin en Easy CD Creator 5 XP geven fouten.

Is er iemand die een oplossing weet of is mijn brander gewoon total loss?

Cedric

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 23:48
Dubbelpsot sorry :P

zie onder

dikzak

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 23:48
Weet je zeker dat je de bios instellingen voor je HD en CD-roms goed hebt ingesteld ?

Je weet wel :

Primary slave
secundary enz..

dikzak

Verwijderd

Heeft hij dan ook dingen op de cd gebrandt als dat lichtje brandt??

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Ja, alles staat juist aangesloten, dat heb ik vaak genoeg gecheck, daarbij de cd-rw heeft gewerkt zoals ie nu is aangesloten (buiten het feit dan dat er op een andere controller een extra harde schijf staat)

Wat betreft wat er dan op de cd staat:
Ik heb eens audio-cd gebrand (nu ja, ben begonnen branden, toen kwam die foutmelding weer, toen heb ik de brander laten doordraaien totdat hij stopte met draaien en toen heb ik op reset moeten rammen omdat nero de pc deed hangen).

Anyway, toen heb ik die cd in de stereo gestoken en hetgene wat erop stond was licht gekraak.. De tracks leken wel juist te staan en zo..