Toon posts:

Laptop scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het is mij gisteren opgevallen dat in de linker beneden hoek, het contrast ietsje hoger is dan op het rest van mijn scherm. Dus m.a.w op een zwarte achtergrond zie je een klein vlekje (!?) die ietsje lichter is dan het rest van mijn scherm.

Of maak ik mij gewoon te veel zorgen ? Het systeem is 2 dagen oud en het is mij gisteren maar opgevallen...

Ik heb een search geprobeerd, maar ik kon niets direct vinden ;) Op laptop + scherm krijg ik teveel hits en probeer mijn probleem maar te specifiëren :+

Verwijderd

Als het een wat oudere laptop is, dan is dat gewoon slijtage :)

Als het een nieuwe laptop is: even mee teruggaan, ik denk dat er binnenin een plasmalaag dan niet goed aansluit, of er zou een probleem moeten zijn met de backlight, maar dan zou het wel enorm opvallen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie :)

Ik heb ééns met een kennis gebeld die werkte voor Compaq (Ik kon die in wezen eerst bellen ;) ) en die raadde mij aan om mijn garantie boekje ééns te doorbladeren. En ik kwam volgende puntje tegen...

"Wegens beperkingen in de huidige TFT-productietechnologie kunnen TFT beeldschermen kleine onvolkomenheden vertonen, zoals lichte,doffe of donkere plekken. Compaq garandeeert niet dat TFT-beeldschermen dergelijke onvolkomenheden niet vertonen"

M.a.w het heeft géén zin om mijn laptop de winkel binnen te brengen. Ik ben al tevreden met het feit dat het een algemeen probleem (:?) is. In feite valt het zo niet erg op, je moet mij zijn om het te kunnen zien.Ik ben gewoon nogal precies als het op mijn hardware gaat en er was even paniek :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

heeft ie misschien dode pixels? als je er 2 naast elkaar kunt ontdekken krijg je een nieuw scherm :)

bij mij zit er eentje op 480.000 pixels, dus dat boeit niet erg, maar als er twee naast elkaar (diagonaal, verticaal, horizontaal) dan moet een scherm vervangen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Néén, het zijn géén dode pixels. Ik neem aan dat je bedoelt met dode pixels, dat een pixel dezelfde kleur blijft behouden ? Nope dat niet... :)

Verwijderd

Dat is vrij normaal aan de uiteinden van de backlight is de lichtopbrengst niet meer optimaal. Wat kan resulteeren in een lichter of donkerder hoekje. Niks om je druk overte maken heb ik ook.

Verwijderd

gewoon proberen bij de winkel of je em kan omwisselen. Ik kreeg laatst ook iemand bij de TD van RAF die een nieuwe tft monitor zou krijgen omdat er een pixeltje dood was. Twas een sony en ik denk niet dat die hier garantie op geven. Ik kan me natuurlijk vergissen hoor. Maar gewoon ff proberen alstie net nieuw is willen ze em misschien wel voor je omruilen.

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 00:28 schreef bluh het volgende:
gewoon proberen bij de winkel of je em kan omwisselen. Ik kreeg laatst ook iemand bij de TD van RAF die een nieuwe tft monitor zou krijgen omdat er een pixeltje dood was.
Een TFT monitor omruilen gaat wat makkelijker dan het scherm van een laptop. Dat zal dus waarschijnlijk niet gaan lukken.
Pagina: 1