Toon posts:

[mobo] probleem bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een oude p120 weer inelkaar gezet. heb er alleen geen hdd,cdrom en diskette in zitten. als ik em opstart begint ie te piepen, en hij blijft piepen tot ik em uit zet. het mobo is een: biostar mb-8500-tac (versie 4)
met een ami-bios, weet iemand wat het probleem is/hoe op te lossne?

Verwijderd

Je moet er toch op zijn minste een diskettedrive inzetten of niet?

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 15:59
Op zondag 23 december 2001 12:53 schreef Soldier2000 het volgende:
Je moet er toch op zijn minste een diskettedrive inzetten of niet?
Kan ook zonder diskette drive hoor.

Verwijderd

kun je anders de piepcodes eens opzoeken?
weet je in ieder geval wat er aan de hand is...

Verwijderd

Topicstarter
jah, d8 ik ook. ik heb er geen bij de hand, dus ik kan niet testen. ik heb es geprobeerd het geheugen te verplaatsen/andere simmetjes, maar nog steeds hetzelfde, kewler van de cpu en van de voeding gaan draaien, en het power-ledje brand ook en ook die ledjes op het toetsenbord knipperen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 12:58 schreef Karam het volgende:
kun je anders de piepcodes eens opzoeken?
weet je in ieder geval wat er aan de hand is...
heb ik gedaan, maar ik kon maar tot iets van 12 piepen vinden, deze blijft constant piepen

Verwijderd

Topicstarter
ah, toch gevonden, sorry dat ik niet lang genoeg ge-utfs-ed heb, voor degenen die geinteresseerd zijn:
---------------------------------------------------------
Continuous Beeping: Memory or Video Problem
Explanation: The system is producing constant beeping in no specific pattern, or a fast ringing sound.
Diagnosis: This is usually caused by a problem with the system memory, or possibly the video card. The memory is more likely--the system complains long and loud if it can't find any usable memory, as there is no way to even start the boot process when this is the case. The motherboard itself could also be the problem.
Recommendation:
Troubleshoot the system memory.
Troubleshoot the video card.
Troubleshoot the motherboard.
Pagina: 1