Toon posts:

Powerleap converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb zo'n powerleap converter betselt met een celly 1200 erop voor mijn vertrouwde BX abit be6-2 nou vroeg ik mij af of ik op dezelfde socket ook een PIII taulatin op 1200 kan plaken
heeft iemand een opheldering?
thx

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Ja, dat kan :) De Celeron 1200 en de Tualatin P!!!'s zijn allemaal FC-PGA2.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
wat kosten die powerleap dingen precies en waar kun je ze in Nederland kopen?

Verwijderd

volgens mij zijn ze nu alleen nog maar via de site van powerleap te bestellen... ik ben ze nog niet tegengekomen in nederland..

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Als je 'm heb zou ik graag je oordeel erover weten; ben namelijk zelf ook van plan zo'n ding te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem binnen heb zal ik katen weten wat ik er van vindt
het kost 200 dollar incl verzend kosten

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:46

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Op maandag 24 december 2001 15:34 schreef FlyingSpaniard het volgende:
als ik hem binnen heb zal ik katen weten wat ik er van vindt
het kost 200 dollar incl verzend kosten
En? Is hij al binnen? Ik ben benieuwd of hij werkt... :)

... en oranje! :P

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 16:33
Weten jullie of een convertor voor slot1 naar FCPGA die ik gebruik voor een Celeron 433 ook bruikbaar is voor een Celeron 900. Volgens de leverancier moet ik voor deze nieuwe processor een nieuwe converter hebben, terwijl de 900 volgens mij nog geen Tualutin is.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Op donderdag 03 januari 2002 14:32 schreef Poecillia het volgende:
Weten jullie of een convertor voor slot1 naar FCPGA die ik gebruik voor een Celeron 433 ook bruikbaar is voor een Celeron 900. Volgens de leverancier moet ik voor deze nieuwe processor een nieuwe converter hebben, terwijl de 900 volgens mij nog geen Tualutin is.
Inderdaad, de 900 is geen Tualatin-core. Maar: wel FCPGA, en niet PPGA (is die Cel433 een PPGA of FCPGA?). Daarom moet je een andere convertor hebben als hij inderdaad een PPGA blijkt te zijn...

Succes met zoeken. Ik heb niets anders kunnen vinden dan de Powerleap-convertor. :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 03 januari 2002 14:32 schreef Poecillia het volgende:
Klopt.. Een 900 is geen tualatin.. Maar een 433 is ook geen FCPGA, maar een PPGA..

En in principe moet je een nieuwe converter daarvoor hebben (tenminste, de meeste oudere converters zijn alleen maar geschikt voor ppga).
Of je moet een beetje handig zijn, en wat durven te solderen.. Op toms hardware site staat ergens een artikeltje om zo'n socket om te bouwen zodat het ding ook geschikt is voor FCPGA..

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Poecillia> Een Slot-1 naar FC-PGA converter moet het gewoon doen. Voor een Celeron 466 had een slot1 naar PPGA converter volstaan, een Slot1-FCPGA converter ondersteunt namelijk zowel PPGA als FCPGA. Meestal kan je met een jumper kiezen tussen beide soorten processor.
De converter volstaat dus voor een Celeron 900.
Maar wel even checken of je inderdaad, zoals je schrijft een FCPGA-Slot1 converter hebt.

Vraag is daarnaast of je mobo een Celeron ondersteunt en dan gaat het om het lagere voltage en BIOS. Als je mobo PIII Coppermine ondersteunt, zit je goed. Multiplier is nl geen probleem (die is toch gelocked) en een bus van 100 MHz waarschijnlijk ook niet. Het gaat er alleen om dat je mobo een laag genoege spanning kan leveren en (met een BIOS update) Coppermine processoren ondersteunt.

Check dus je kaart EN je mobo.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

powerleap heeft dacht ik ook een nederlandse shop, weet ik niet zeker:

http://www.powerleap.nl

lijkt in ieder geval sneller te bezorgen dan de amerikaanse.

Ik kan het ook totaal mis hebben, heb de site nog niet zo nauwkeurig bekeken....

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 23:44 schreef Allardie het volgende:
powerleap heeft dacht ik ook een nederlandse shop, weet ik niet zeker:

http://www.powerleap.nl

lijkt in ieder geval sneller te bezorgen dan de amerikaanse.

Ik kan het ook totaal mis hebben, heb de site nog niet zo nauwkeurig bekeken....
die hebben de nwe converter niet.... :(

Verwijderd

Ze hebben 'm nu wel. Als ik 'm binnen heb zal ik hier posten.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 00:11 schreef frytzzz het volgende:
Ze hebben 'm nu wel. Als ik 'm binnen heb zal ik hier posten.
ik zie 'm nog steeds niet op de nl-site...

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09
Op maandag 14 januari 2002 03:52 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

ik zie 'm nog steeds niet op de nl-site...
Je moet naar de PL-iP3 pagina gaan en dan op 'bestel' drukken. Lekkere prijs trouwens, 250 euro....

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 10:37 schreef Linchpin het volgende:

[..]

Je moet naar de PL-iP3 pagina gaan en dan op 'bestel' drukken. Lekkere prijs trouwens, 250 euro....
is wel incl. celly1200...maar dan nog...

• Milmoor
  • Laatst online: 21-08 19:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb hem net besteld, eens kijken hoe snel ze leveren. Het bestellen onder Opera werkt niet goed, gelukkig beantwoorden ze hun mail wel netjes. Dus dan maar op die manier...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Ik ben benieuwd, Joost!

Kun je mij vertellen welk systeem je gaat upgraden (met name: welk merk en type moederbord en huidige processor)?

Ik ben benieuwd! :)

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

250 euro? Leuk, maar daar koop je ook een Tualatin mobo voor....misschien zelfs 2 |:(

The ramblings of an idiot

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 13:20 schreef Mcboom het volgende:
250 euro? Leuk, maar daar koop je ook een Tualatin mobo voor....misschien zelfs 2 |:(
ff goed lezen..het is incl. celly1200....

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Op woensdag 16 januari 2002 15:00 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

ff goed lezen..het is incl. celly1200....
Dan nog. Een celly 1200 staat in de pricewatch voor 127 en een TUSL2-c ook voor 127, dus 254 euro samen. :)

The ramblings of an idiot

• fibertje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08-2017
hallo zeg als je 200 dollar voor een converter moet dokken,kan je beter een nieuw mobo erin zetten.
Voor de celly 1200/1400 die is er ook al.
de asus tusl2-c +/-f 295,- is een snel bordje
Als je processor al hebt natuurlijk

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 16:15 schreef fibertje het volgende:
hallo zeg als je 200 dollar voor een converter moet dokken,kan je beter een nieuw mobo erin zetten.
Voor de celly 1200/1400 die is er ook al.
de asus tusl2-c +/-f 295,- is een snel bordje
Als je processor al hebt natuurlijk
anderzijds ben ik nog geen mobo tegengekomen dat zo stabiel was als de goeie oude BX..en die krijgt mooi weer een 3de jeugd met die celly-fpcpa2

Verwijderd

Quote:
Geachte heer,
Uw bestelling is onderweg.
Met vriendelijke groet,
Marcus Rolloos
Powerleap Nederland... \end quote

Dat was eergisteren. Kan niet wachten. Sprak net een tweaker die 'm binnen heeft. (draait op 1.5GHz+) Dan nog een snellere PCI-IDE-controller en een GF3 en we kunnen er weer tegen. Iemand trouwens ervaring met IDE-controllers die tegen overklokken zijn bestand?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

iNSaNe-oNe:
Een Abit-BH6. Waarschijnlijk is zou ik met een AMD met nieuw moederbord meer bang for mijn buck krijgen. Maar dan moet ik veel te veel werk verzetten om mijn PC opnieuw te installeren, nu is het plug en play. Over een a twee jaar stap ik over op een nieuw systeem, met nieuw OS. Tot die tijd rek ik het leven van mijn oude bakje nog even.

Verwijderd

Het ding is binnen :9~ en werkt. Wel een paar issues, maar geen major probs.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik ik weet dat mijn Abit Hotrod (= Highpoint).

No problemo.

Bij mijn BX133-raid zat een Higpoint HPT370 raid on-board die non problemo 148FSB draaide.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:57
Op woensdag 16 januari 2002 17:46 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

anderzijds ben ik nog geen mobo tegengekomen dat zo stabiel was als de goeie oude BX..en die krijgt mooi weer een 3de jeugd met die celly-fpcpa2
Niks slecht over de 440BX chipset!
Ik ben zelf een oude gebruiker ervan, maar doe eens een mem. testje. Inderdaad de huidige chipset's lopen rondjes om de BX.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 17 januari 2002 22:54 schreef frytzzz het volgende:
Iemand trouwens ervaring met IDE-controllers die tegen overklokken zijn bestand?
Mijn Abit BH-6 (of m'n IBM 8,4GB) ging over de zeik met een PCI-snelheid van 41,5 MHz.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Op donderdag 24 januari 2002 15:14 schreef HermeS het volgende:

[..]

Niks slecht over de 440BX chipset!
Ik ben zelf een oude gebruiker ervan, maar doe eens een mem. testje. Inderdaad de huidige chipset's lopen rondjes om de BX.
Is niet waar ,als je een BX chipset klokt op 133Mhz (zal met die celly waarschijnlijk niet lukken(= 1596Mhz), maar wel als hij er een p3-T opzet) zijn de memorytests juist een zeer sterk punt en scoort deze een stuk beter dan bijvoorbeeld een 815 chipset!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Snelheid is omhoog, hij is stil en werkte in een keer. Overclocken lukt maar beperkt. Ik kan niet naar een 112 bus, dan blijft het beeld zwart. 100 Mhz met een kleine verhoging lukt wel (1186 -> 1222 Mhz). Helaas is het voltage niet instelbaar, hopelijk gaat iemand het met solderen proberen. Alleen is de printplaat wel heel erg ingebouwd, dus ik waag me er niet aan totdat ik weet dat het werkt. Tot nu toe ben ik tevreden. Ik heb wel een paar vreemde vastlopers gehad. Dat kan aan het upgraden van de bios liggen, daarbij ben ik een paar IRQ-instellingen kwijt geraakt. Dat regelen we nog wel bij.

Pagina: 1