Toon posts:

xp in netwerk met domein server traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een server waarop ik windows 2000 server met een active directory heb draaien. Als ik nu met mijn gewone computer probeer in te loggen gaat dat heel erg traag. het duurt ca 5 minuten voordat hij dan eindelijk in windows zit. Ook het browsen gaat extreem traag. netwerk drives duren wel 10 minuten voordat ik er op kan komen.
hiervoor gebruikte ik windows 2000 en windows ME. en hiermee heb ik totaal geen problemen.

Ik heb al alles op 100 full duplex gezet en heb die key weggehaald uit het register bij taak planner. maar dit helpt totaal niets.

wie heeft er nog tips voor mij, want het is zoals het nu is onwerkbaar met windows xp.

bedankt alvast.
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Topicstarter
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Nutteloze schop ...</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:29

DarkSide

theres no place like ::1

1) Kijk even wat de moderator geplaats heeft in je vorige post.
2) Misschien ff goede drivers voor je kaart downloaden.
Kijk ook ff of je bv last hebt van collissions.
Check ook ff of je wel echt 100 Mps draait.
kopieer ff wat bestanden van 1 pc naar de andere en andersom en meet de snelheid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Nog een Tip: Zet hem terug op half duplex
(geloof me.. het kan werken)

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
hoe is je dns geconfigureerd? (op je clients) het kan zijn dat ie oneindig lang probeerd de naam van de server te vinden, terwijl je dns instellingen niet goed zijn..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik dan instellen bij DNS op die clients?
een naam ofzo?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Zwelgje
op de client geef je de dns server op die draait op je domaincontroller

bijvoorbeelde:

domaincontroller heeft ip adress 192.168.0.1 en draait met active directory, (en dus de daarbij benodigde dns server, tenzij die die onder linux oid draait, maar dat laat ik voorlopig even buiten beschouwing..) de dns domain naam is 'domain.nl' (deze heb je tijdens de active directory configuratie aangegeven,

op je clients vul ja als dns server in '192.168.0.1, en als domain (dns domain!) domain.nl,

overigens kun je deze optie het makkelijkst meegeven met de dhcp server van 2000,

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik heb een mixed-mode domein, en al mijn XP machines gaan als een trein. flikker er een NT4 server is zou ik zeggen ;)

maaruh, als je netwerk traag is, moet je ff kijken of je netbuei heb geinstalleerd. zo jah, flikker het eruit.

tcp/ip rulez ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Zwelgje
Op maandag 24 december 2001 11:59 schreef Dirk-Jan het volgende:
Ik heb een mixed-mode domein, en al mijn XP machines gaan als een trein. flikker er een NT4 server is zou ik zeggen ;)

maaruh, als je netwerk traag is, moet je ff kijken of je netbuei heb geinstalleerd. zo jah, flikker het eruit.

tcp/ip rulez ;)
netbeui is op kleine lans overigens sneller als tcp/ip, even dat je het weet, (minder overhead) tcp/ip rules alleen als je:

1) een groot WAN hebt
2) applicatie's hebt welke tcp/ip nodig hebben (terminal emulator etc,
3) internet vanaf je pc wilt delen (ics)
4) active directory gebruikt, die kan niet zonder tcp/ip

en er een nt4 server inzetten is al helemaal onzin natuurlijk, met win2k zou het ook (het werkt ook!) moeten functioneren,

Pagina: 1