Op woensdag 26 december 2001 02:51 schreef d-Frag het volgende:
Achterbuurman, andere straat andere postcoderange, dit kan net honderd meter dichterbij de centrale zijn (de veilige marge waarin MXstream geleverd wordt) waardoor levering wel mogelijk is.
Ben ik met je eens, alhoewel daar nog utzonderingen op (kunnen) zijn.
Tja ik werk ook bij KPN en ben voornamelijk bezig met de iets grotere klantverbindingen ik heb dus in die zin weinig rechtstreeks te maken met xDSL gerelateerde zaken.
Ik ben ook bezig met de verbindingen op zakelijk niveau die wel te maken heeft met het XDSL-platform.
Maar ik denk dat je een inschattingsfout maakt als je MXstream met andere xDSL diensten gaat vergelijken.
Al was het alleen maar de inspanning die er voor gedaan wordt, deze ligt bij een zakelijke klant nu eenmaal een stuk hoger er zal meer onderzocht worden voordat er geroepen wordt het kan niet.
In het geval van de consumentenmarkt wordt niet op voorhand van de werkelijkheid wordt uitgegaan maar van een database, kan het volgens deze niet dan is de conclusie sneller dat het niet mogelijk is.
Fout, de Opta heeft bepaalt dat de KPN niet op een dieper niveau de lijn mag testen, dit omdat andere telco's niet de voordelen van onze systemen hebben.
Als wij dit mogen dan moeten die systemen vrijgegeven worden voor andere telco's.
Wij zullen dus nooit de lijnlengte nauwkeurig testen, tenzij wij dit aangeven bij de onafhankelijke organisatie Poort, zij mogen dit wel omdat andere telco's ook via die weg hun XDSL-aanslitingen maakt.
Zeg nooit dat het niet kan werken met een beetje creatief denken kom je heel ver.
Disclaimer: een theoretisch geval die ik in de praktijk niet verwacht te zien.
Stap1: als eerste doe je een aanvraag op het adres van een goede vriend die in Arnhem woont.
Stap2: na goedkeuring en aansluiten op dit adres laat je door 'een bevriende monteur' de kruisdraad omzetten in de centrale van de tel. aansl. in Ah naar het tel.aansl. in Angeren en voila aansluiting+account zijn aanwezig.
Als je die goedkeuring hebt ontvangen dan kun je idd iemand langssturen om de kruisdraden te trekken, maar hoe weet die monteur welke SIP-stift hij moet hebben?
Die info is op dat moment niet bekend, je moet dus iemand binnen die organisatie kennen die deze info doorspeelt aan de monteur.
Op een andere centrale aangesloten zijn in een dergelijk klein dorpje, die kans acht ik afgerond naar boven 1%.
Die kans is idd klein, toch heb ik het al vaak genoeg meegemaakt dat dit het geval is.
Met oude huizen kan het zo zijn dat ten tijde van de bouw dat er op dat moment maar 1 NRC beschikbaar was.
Later is daar een 2e bijgekomen waarvan de hemelsbrede afstand korter was als die van de eerste NRC.
Dit voorbeeld kan hele postcodegebieden bevatten of flarden daarvan.