[MXstream] ik kan dit niet geloven

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:37
Wij wonen in nogal gehucht, en uit de postcodecheck blijkt dus dat mxstream hier niet mogelijk is. Na contact met hen opgenomen te hebben wordt dit bevestigd. MAAR, nu heeft mijn achterbuurman op een andere postcode de spullen besteld en zit nu gewoon te mxstreamen, dat beweert hij tenminste en wordt door meerdere bevestigd. Kan iemand mij uit de droom helpen of zeggen dat het inderdaad kan met enig zelfgeknutsel. Tot nu geloof ik er eigenlijk geen snars van

http://specs.tweak.to/6635

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

't lijkt me heeel stug!

Dat kan ie alleen als ie ook nog iemand bij KPN kent die 'm in de wijkcentrale aan 't goeie kastje heeft gehangen (als 't kastje er überhaupt hangt) :z

Neem aan dat je zijn postcode ook door de postcode check heen hebt gehaald en dat 't resultaat daarvan ook negatief was ?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
tja, met een kennis bij de kpn zou het best wel eens kunnen. Het aantal ADSL-gebruikers is namelijk beperkt, en als t maximum is bereikt mag er niemand meer bij....tenzij je iemand kent bij kpn die je toch nog er extra bij wilt aansluiten......niet errug waarschijnlijk maar t zou kunnen

iRacing Profiel

Verwijderd

dus je wilt zeggen dat als je de spullen cq aansluiting op een adres besteld, waar adsl mogelijk is, dat jij dan kunt adslen :? zo gaat dat volgens mij niet, tenzij, zoals geopperd hierboven, hij verregaande connecties met mensen bij kpn heeft :)

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 15:33
ik zou eens bellen of effe naar zo'n prima(?)foon gaan..

Verwijderd

maak je toch een dealtje met je buurman of ie het ook voor jou fixed ? :)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Lijkt mij heeeeeeel erg stug dat meneer adsl heeft terwijl het niet leverbaar is in jouw dorp.
Maar voor mijn info, waar is het? dan kan ik van de week ff checken in de admin. of er uberhaupt een dslam in de centrale staat.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Stampre
Het is in Angeren ( bij Arnhem) Ja ik kan het ook niet geloven dat dat kan, maar zowel dan mag hij het bij mij ook komen fixen :P

• Stampre
Uhmm sorry dat ik mijn topic hooghoudt maar vraag me dus echt af wat de mogelijkheden zijn als er staat dat mxstream niet mogelijk is, en ik hoop dus dat iemand of ff die luchtbel doorprikt ofdat ik donderdag mijn adsl modem ga instaleren :9~

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Ik heb dat ook gehad, welliswaar in leiden, maar toch.
Mijn ouders hebben ADSL, maar toen ik het 3 maanden geleden wilde aanvragen was ADSL niet meer beschikbaar, dit kwam volgens KPN door capaciteit in de centrale die uitgebreid moest worden.

Ik geloof dat bij cistron op de site een schema stond waar de uitbreidingen van de centrales op stonden.

Probeer het anders ook een bij Demon en Babyxl.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 23:01 schreef Stampre het volgende:
Uhmm sorry dat ik mijn topic hooghoudt maar vraag me dus echt af wat de mogelijkheden zijn als er staat dat mxstream niet mogelijk is, en ik hoop dus dat iemand of ff die luchtbel doorprikt ofdat ik donderdag mijn adsl modem ga instaleren :9~
Neem het ff over van D-frag:
Heb je die postcodecheck gedaan?
Hoe kan jij donderdag je adsl-modem installen? Dat kan mi alleen als je gecheckt ben, een aanvraag hebt ingestuurd,en een compleet pakket afgeleverd hebt gekregen
dus :?

• Stampre
ja heb die postcodecheck gedaan, adsl modem instaleren was uiteraard bij wijze van spreken. maar postcodecheck zegt dus niet mogelijk.

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Op dinsdag 25 december 2001 23:23 schreef Stampre het volgende:
ja heb die postcodecheck gedaan, adsl modem instaleren was uiteraard bij wijze van spreken. maar postcodecheck zegt dus niet mogelijk.
Helaas zegt een postcodecheck niet zo heel veel, als de DSLAM vol zit in de centrale dan krijg je dezelfde melding.

Volgens mijn informatie valt Angeren qua netnummer onder Arnhem (026) waarschijnlijk staat de telefooncentrale/DSLAM dan ook redelijk verweg.

Ik heb net nog FF zitten spelen met verschillende postcodes maar als ik 6687AA intik is levering wel mogelijk, 6687BB geeft niet leverbaar, 6687CC geeft tijdelijk uitverkocht.
het ziet er naaruit dat je een 'grensgeval' te pakken hebt de achterbuurman heeft dan een aansluiting die zich nog wel binnen de toegestane afstand bevind van de T.C., jij hebt dat schijnbaar niet.

Wat je zou kunnen doen is achterhalen wat de postcode van jouw achterbuurman is.
Als dit IDD een leverbare locatie blijkt te zijn moet je gaan 'zeuren' bij KPN of ze niet toch een lijnmeting kunnen doen.
Het berekenen van de afstanden tussen T.C. en een huisaansluiting is namelijk behoorlijk 'natte vinger werk' doordat van een hoop koperbundels niet bekend is hoe ze precies in de grond lopen (in theorie kan de kabel van de achterburen bij jou aan de voorkant onder de weg doorlopen).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Geloof me, als het bij jou in de buurt nog niet beschikbaar is, reken er dan maar niet op dat die buurman van jouw MxStream heeft. :)

Ik werk bij de KPN en regel ADSL-verbindingen (geen MxStream) en weet dus hoe de vork in de steel zit.
Ook heeft het geen zin om een monteur te kennen (zoals iemand al eerder zei in dit topic) want wat heb je aan line-sync als er toch geen account aan hangt.

Wel kan het zijn dat die buurman aangesloten zit op een centrale die wel vrijgegeven is om ADSL te leveren, in dat geval heeft hij het kunnen aanvragen.

Anders zou het onmogelijk zijn. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 26 december 2001 01:56 schreef d-Frag het volgende:
Als dit IDD een leverbare locatie blijkt te zijn moet je gaan 'zeuren' bij KPN of ze niet toch een lijnmeting kunnen doen.
Het berekenen van de afstanden tussen T.C. en een huisaansluiting is namelijk behoorlijk 'natte vinger werk'
* bazs2000 vraagt zich af hoe d-Frag aan zijn info komt.

Die lijnmeting zal geen moer uitmaken, als de centrale niet is vrijgegeven maar de lijn is in orde, dan kan er evengoed niets aangevraagd worden.

• SuBLiMiTeD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03-2008
Het kan nog best zijn dat je buurman op een nadere centrale zit. Deze opsplitsingen lopen niet altijd even logisch/netjes.
Het hoeft dus niet zo te zijn dat een heel 'blok' precies op dezelfde centrale zit...

Zo weet ik bijvoorbeeld dat mijn overbuurman op een andere centrale zit.

Hij heeft zelfs een nummer dat met 2 andere cijfers begint, en daarnaast was bij mij MXStream een paar maanden eerder verkrijgbaar :) .

Exploring the limits of current technologies

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 02:26 schreef SuBLiMiTeD het volgende:
Het kan nog best zijn dat je buurman op een nadere centrale zit. Deze opsplitsingen lopen niet altijd even logisch/netjes.
Het hoeft dus niet zo te zijn dat een heel 'blok' precies op dezelfde centrale zit...

Zo weet ik bijvoorbeeld dat mijn overbuurman op een andere centrale zit.

Hij heeft zelfs een nummer dat met 2 andere cijfers begint, en daarnaast was bij mij MXStream een paar maanden eerder verkrijgbaar :) .
jah maar das wel wat anders dan dat hij helemaal in zijn eentje op een andere centrale zit :)

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Op woensdag 26 december 2001 02:02 schreef bazs2000 het volgende:
Geloof me, als het bij jou in de buurt nog niet beschikbaar is, reken er dan maar niet op dat die buurman van jouw MxStream heeft. :)
Achterbuurman, andere straat andere postcoderange, dit kan net honderd meter dichterbij de centrale zijn (de veilige marge waarin MXstream geleverd wordt) waardoor levering wel mogelijk is.
Ik werk bij de KPN en regel ADSL-verbindingen (geen MxStream) en weet dus hoe de vork in de steel zit.
Tja ik werk ook bij KPN en ben voornamelijk bezig met de iets grotere klantverbindingen ik heb dus in die zin weinig rechtstreeks te maken met xDSL gerelateerde zaken.

Maar ik denk dat je een inschattingsfout maakt als je MXstream met andere xDSL diensten gaat vergelijken.
Al was het alleen maar de inspanning die er voor gedaan wordt, deze ligt bij een zakelijke klant nu eenmaal een stuk hoger er zal meer onderzocht worden voordat er geroepen wordt het kan niet.
In het geval van de consumentenmarkt wordt niet op voorhand van de werkelijkheid wordt uitgegaan maar van een database, kan het volgens deze niet dan is de conclusie sneller dat het niet mogelijk is.
Ook heeft het geen zin om een monteur te kennen (zoals iemand al eerder zei in dit topic) want wat heb je aan line-sync als er toch geen account aan hangt.
Zeg nooit dat het niet kan werken met een beetje creatief denken kom je heel ver.
Disclaimer: een theoretisch geval die ik in de praktijk niet verwacht te zien.
Stap1: als eerste doe je een aanvraag op het adres van een goede vriend die in Arnhem woont.
Stap2: na goedkeuring en aansluiten op dit adres laat je door 'een bevriende monteur' de kruisdraad omzetten in de centrale van de tel. aansl. in Ah naar het tel.aansl. in Angeren en voila aansluiting+account zijn aanwezig.
Wel kan het zijn dat die buurman aangesloten zit op een centrale die wel vrijgegeven is om ADSL te leveren, in dat geval heeft hij het kunnen aanvragen.

Anders zou het onmogelijk zijn. :)
Op een andere centrale aangesloten zijn in een dergelijk klein dorpje, die kans acht ik afgerond naar boven 1%.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zondag 23 december 2001 18:56 schreef Stampre het volgende:
Het is in Angeren ( bij Arnhem) Ja ik kan het ook niet geloven dat dat kan, maar zowel dan mag hij het bij mij ook komen fixen :P
ik ken iemand die in Angeren woont, en die heeft al een aardige tijd ADSL hoor, 2 maanden ofzo

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• d-Frag

d-Frag

74% completed

Op woensdag 26 december 2001 02:04 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

* bazs2000 vraagt zich af hoe d-Frag aan zijn info komt.

Die lijnmeting zal geen moer uitmaken, als de centrale niet is vrijgegeven maar de lijn is in orde, dan kan er evengoed niets aangevraagd worden.
Ik ga er vanuit dat er maar 1 centrale is, de plaats is wezenlijk te klein om er 2 te hebben.

Mijn info: welke in het bijzonder?
Overigens is alles te verantwoorden met vrij verkrijgbare documentatie.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 02:51 schreef d-Frag het volgende:

[..]

Achterbuurman, andere straat andere postcoderange, dit kan net honderd meter dichterbij de centrale zijn (de veilige marge waarin MXstream geleverd wordt) waardoor levering wel mogelijk is.
[..]

---------------
Heeft niets met de postcode te maken, de lijnmeting gaat van poort tot aan het einpund. Aan de hand van de impedantie wordt de afstand bepaald. Is niet op 100 meter nauwkeurig ofzo, dus als je buurman, mits op de zelfde OTFC er er poorten beschikbaar zijn, het heeft is er voor jou geen belemmering.
---------------
Tja ik werk ook bij KPN en ben voornamelijk bezig met de iets grotere klantverbindingen ik heb dus in die zin weinig rechtstreeks te maken met xDSL gerelateerde zaken.

Maar ik denk dat je een inschattingsfout maakt als je MXstream met andere xDSL diensten gaat vergelijken.
Al was het alleen maar de inspanning die er voor gedaan wordt, deze ligt bij een zakelijke klant nu eenmaal een stuk hoger er zal meer onderzocht worden voordat er geroepen wordt het kan niet.

In het geval van de consumentenmarkt wordt niet op voorhand van de werkelijkheid wordt uitgegaan maar van een database, kan het volgens deze niet dan is de conclusie sneller dat het niet mogelijk is.
[..]
-----------
Niet mee eens, daar dit niet altijd bekend is..
De eerste ISDN aansluitingen werden Zakelijk ingevoerd.
Ikzelf ben ook niet bekend bij CM maar alleen bij ZM.
Elke aanvraag wordt hetzelfde behandeld.
------------

Zeg nooit dat het niet kan werken met een beetje creatief denken kom je heel ver.
Stap1: als eerste doe je een aanvraag op het adres van een goede vriend die in Arnhem woont.
Stap2: na goedkeuring en aansluiten op dit adres laat je door 'een bevriende monteur' de kruisdraad omzetten in de centrale van de tel. aansl. in Ah naar het tel.aansl. in Angeren en voila aansluiting+account zijn aanwezig.
[..]

---------------
Er staat dan niets geregistreerd en bij de eerste de beste schoning of storing is de aansluiting foetsie incl. monteur( die zelf verantwoordelijk is voor de hoofdverdeler )
En dan moet je vriend toch echt de rest van het jaar doorbetalen.....
Op een andere centrale aangesloten zijn in een dergelijk klein dorpje, die kans acht ik afgerond naar boven 1%.

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op woensdag 26 december 2001 01:56 schreef d-Frag het volgende:

[..]

Helaas zegt een postcodecheck niet zo heel veel, als de DSLAM vol zit in de centrale dan krijg je dezelfde melding.

Volgens mijn informatie valt Angeren qua netnummer onder Arnhem (026) waarschijnlijk staat de telefooncentrale/DSLAM dan ook redelijk verweg.

Ik heb net nog FF zitten spelen met verschillende postcodes maar als ik 6687AA intik is levering wel mogelijk, 6687BB geeft niet leverbaar, 6687CC geeft tijdelijk uitverkocht.
het ziet er naaruit dat je een 'grensgeval' te pakken hebt de achterbuurman heeft dan een aansluiting die zich nog wel binnen de toegestane afstand bevind van de T.C., jij hebt dat schijnbaar niet.

Wat je zou kunnen doen is achterhalen wat de postcode van jouw achterbuurman is.
Het berekenen van de afstanden tussen T.C. en een huisaansluiting is namelijk behoorlijk 'natte vinger werk' doordat van een hoop koperbundels niet bekend is hoe ze precies in de grond lopen (in theorie kan de kabel van de achterburen bij jou aan de voorkant onder de weg doorlopen).
De centrale van arngeren staat toch in huissen?

gelukkig zit ik 200 meter van de centrale af.

Verwijderd

geef ff exacte postcode en huisnr.

Er staan in arnehem 7 centrales
Arnhem-Centrum
Arnhem-De Laar
Arnhem-Huissen
Arnhem-Malburgen
Arnhem-Oosterbeek
Arnhem-Presikhaaf
Arnhem-Rijkerswoerd

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 26 december 2001 02:51 schreef d-Frag het volgende:
Ben ik met je eens, alhoewel daar nog utzonderingen op (kunnen) zijn.
Ik ben ook bezig met de verbindingen op zakelijk niveau die wel te maken heeft met het XDSL-platform.
Fout, de Opta heeft bepaalt dat de KPN niet op een dieper niveau de lijn mag testen, dit omdat andere telco's niet de voordelen van onze systemen hebben.
Als wij dit mogen dan moeten die systemen vrijgegeven worden voor andere telco's.
Wij zullen dus nooit de lijnlengte nauwkeurig testen, tenzij wij dit aangeven bij de onafhankelijke organisatie Poort, zij mogen dit wel omdat andere telco's ook via die weg hun XDSL-aanslitingen maakt.
Als je die goedkeuring hebt ontvangen dan kun je idd iemand langssturen om de kruisdraden te trekken, maar hoe weet die monteur welke SIP-stift hij moet hebben?
Die info is op dat moment niet bekend, je moet dus iemand binnen die organisatie kennen die deze info doorspeelt aan de monteur.
Die kans is idd klein, toch heb ik het al vaak genoeg meegemaakt dat dit het geval is.
Met oude huizen kan het zo zijn dat ten tijde van de bouw dat er op dat moment maar 1 NRC beschikbaar was.
Later is daar een 2e bijgekomen waarvan de hemelsbrede afstand korter was als die van de eerste NRC.
Dit voorbeeld kan hele postcodegebieden bevatten of flarden daarvan.

• Amd RuLuzzz
Op woensdag 26 december 2001 09:50 schreef CheS het volgende:
geef ff exacte postcode en huisnr.

Er staan in arnehem 7 centrales
Arnhem-Centrum
Arnhem-De Laar
Arnhem-Huissen
Arnhem-Malburgen
Arnhem-Oosterbeek
Arnhem-Presikhaaf
Arnhem-Rijkerswoerd

• Stampre
De precieze postcoce is 6687 BT ff denken huisnummer was ergens in de 30. Hoop dat je hier voldoende aan hebt?

Verwijderd

Is inderdaa Arnhem-Huissen ff kijken of er bijzonderheden mee zijn.

Centrale staat nog steeds in produktie..

Verwijderd

Tsja dit komt wel vaker voor.

Ik werk bij Planet op de ADSL afdeling ennuh ik hoor zulke dingen vaker.

Maar het hebben van een vriend bij de kpn heeft geen zin.

Linesinc heb je nix aan zonder account.
En wat D-Frag zei klopt dus niet.
Dat je gewoon een account kunt aanvragen op een vriends adres.
Want zo'n lijnkoppeling is telefoonnummer en poort gebonden.
Dus dat gaat niet op.

Ennuh omdat de ip's worden gelogd kun je dus ook ook niet samen er gebruik van maken, al heb je allebei line sync.

Als je net buiten de beschikkingsstraal zit heb je pech.
Je kan hoogstens wat bij de kpn zeuren zodat ze het gaan bekijken.
Kijk 10 of 30 meter verder maakt niet uit.
want de straal is zo'n 2,5 a 3 km vanaf de wijcentrale.

Veel succes.

Owja ADSL rules, vooral van Euronet. :P
Ownee moet reclame maken voor Planet!

Verwijderd

Wat d-frag zij zou in theorie wel kunnen werken. Ik kan mijn ADSL modem zo bij de buren neer zetten hoor geen probleem. Zolang ze me maar blijven betalen. Kijk als er in de OTFC gesjoemeld moet worden gaat het op den duur wel problemen opleveren.

Verwijderd

Hoe bedoel je bij de buren neerzetten?
Als ze een line sync. hebben???
Dat pikt ie niet, ander tel. heb je dan.

Ennuh we praten in praktijk heh.

• bazs2000

bazs2000

Op woensdag 26 december 2001 16:12 schreef XP het volgende:
Hoe bedoel je bij de buren neerzetten?
Als ze een line sync. hebben???
Dat pikt ie niet, ander tel. heb je dan.

Ennuh we praten in praktijk heh.
Nee, ADSL bij de buren aanvragen en vervolgens een UTPtje trekken. :P

Verder moet ik zeggen dat er veel mensen met kennis van zaken op GoT zitten. :)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Op woensdag 26 december 2001 16:37 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Ja, ik ken ook iemand die gewoon een server heeft neergezet, op zijn tel.nr een Advanced abo heeft aangevraagd, en van die server trekken 3 of 4 mensen via UTP kabeltjes internet, zo kan het dus idd ook.

MXStream advanced voor 45 piek per maand, niet slecht...

Join het GoT Pulse-Team!

• mbr
  • Laatst online: 13-08 18:45

mbr

Lees eens de vierde reply van onder van deze topic : [topic=222470/1/200] misschien werkt dat nog ook.

• Amd RuLuzzz
Op woensdag 26 december 2001 12:19 schreef CheS het volgende:
Is inderdaa Arnhem-Huissen ff kijken of er bijzonderheden mee zijn.

Centrale staat nog steeds in produktie..
En wat wordt daar dan mee bedoelt?

Ik zit ook op die centrale en ik kan gewoon inet al ruim een half jaar.

Verwijderd

Dat er nog steeds vrije poorten beschikbaar zijn. De lijst was van 24 december. Als alle poorten bezet waren dan was de OTFC uit produktie geweest.

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 16:37 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Juist ja.

Ligt aan het beroep dank ik :)

• PatMan
  • Laatst online: 07-08 23:31
Als ik op www.bbned.nl kijk met jouw postcode krijg ik:

-----
Hartelijk dank voor uw belangstelling!

Dsl van bbned zal vanaf Juli 2002 in uw regio beschikbaar zijn.
-----

Wordt MxStream voor juli niks, kun je dus altijd nog voor bbned gaan... 8-)

• qless
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Op woensdag 26 december 2001 14:29 schreef XP het volgende:

Als je net buiten de beschikkingsstraal zit heb je pech.
Je kan hoogstens wat bij de kpn zeuren zodat ze het gaan bekijken.
Kijk 10 of 30 meter verder maakt niet uit.
want de straal is zo'n 2,5 a 3 km vanaf de wijcentrale.
}:O - shit - ADSL kan tot 8 km, kpn is daar veel te voorzichtig mee.
In belgie wordt het over PSTN geleverd tot 5,5 km (en dan haal je nog keurig 1 Mbps downstream!)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 27 december 2001 21:06 schreef qless het volgende:

[..]

}:O - shit - ADSL kan tot 8 km, kpn is daar veel te voorzichtig mee.
In belgie wordt het over PSTN geleverd tot 5,5 km (en dan haal je nog keurig 1 Mbps downstream!)
Ik heb gevallen gezien van mensen die 4,2Km van de NRC zaten die een knipperlicht-verbinding hadden.
Maar dat ligt aan de gebruikte apparatuur, boven de 4Km is de stabiliteit niet meer te garanderen.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Bij mij in het dorp woont ook zo'n patser die zegt dat ie mxstream heeft , als enigste in het dorp. Dan denk ik : waarom vraag je mij dan om iets voor je te branden (cd) terwijl je hem zelf supersnel kunt downen ??

Raku

Pagina: 1