Toon posts:

ALPHA PAL8045 Ultra Silent is dit wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze koeler heb ik op aanraden van een kenner besteld
omdat mijn amd athlon xp1800+ veel te warm wordt met de standaard koeler (ik overklok niet)

volgens hem moet dat goed gaan heeft daar iemadn nog verstand van>?

Verwijderd

Ultra Silent... welke 80mm fan zit hierop dan :? De Alpha heatsink is sowieso een prima koeler :)

Verwijderd

Topicstarter
papst 80mm
Op zondag 23 december 2001 11:59 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Ultra Silent... welke 80mm fan zit hierop dan :? De Alpha heatsink is sowieso een prima koeler :)

Verwijderd

Hm... er zijn misschien wel 20 verschillende 80mm Papst fans... kan je wat specifieker zijn, want Papst fans hoeven niet per se stil te zijn *D

Verwijderd

Topicstarter
heb jij er verstand van?
ik heb hem via iemand anders besteld
dus kan ik hem nog even bericht sturen welke ik wil
Op zondag 23 december 2001 12:04 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Hm... er zijn misschien wel 20 verschillende 80mm Papst fans... kan je wat specifieker zijn, want Papst fans hoeven niet per se stil te zijn *D

Verwijderd

Ik heb redelijk verstand van 80mm Papst fans jah... Ligt er maar aan wat voor soort Papst fan jij wilt hebben, dan pas kan ik er wat over zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
hij moet niet boven de voeding uit komen
en moet goed koelen verder geen eisen!
Op zondag 23 december 2001 12:10 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Ik heb redelijk verstand van 80mm Papst fans jah... Ligt er maar aan wat voor soort Papst fan jij wilt hebben, dan pas kan ik er wat over zeggen :)

Verwijderd

Dan moet ik meer weten over je voeding... welke fan(s) zit(ten) daarin :? Goed koelen zal ie sowieso wel hoor...

Je hoeft me trouwens niet steeds te quoten, volgens mij is het niet zo druk in dit draadje ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet eens wat voor soort voeding het is joh stom he!

maar ik weet wel dat tie lekker stabiel loopt die voeding
maar echt stil is ie niet

maar goed zonder al te moeilijk te gaan doen moet ik dus een papst fan hebben die niet al te veel lawaai maakt en goed koelt

Verwijderd

Tja, ik neem aan dat je je PC niet helemaal zelf hebt samengesteld :? Ik vond mijn voeding dus ook niet stil en die heb dan ook maar aangepast en nu is het stukken rustiger :9

Ja, als het "Ultra Silent" wordt genoemd, zullen ze er vast geen herrie Papst fan erop zetten ;) Ik zie trouwens dat je een stille HD hebt, is dat een Seagate Barracuda IV :?

Verwijderd

Topicstarter
weet ik niet eens!
stom he!
ik weet alleen dat het ongeveer 40 gyg is

maar ook weet ik dat dit de derde seagate baracuda al is van mij die andere twee liepen binnen twee maand aan stont!
maar deze draait al een maand of 4

Verwijderd

Je moet gewoon eens kijken in je systeem wat voor onderdelen erin zitten.
Als je niet tevreden bent, omdat je PC teveel herrie produceert... kun je altijd terecht bij de Silence Promo Crew *D

Woei!!! Dit klinkt als reclame maken (SPAM) :+

Verwijderd

Wat een mooi topic voor Nebuchadnezzar om zijn Papst kennis weer eens te etaleren :P

Ultra Silent staat meestal voor de Alpha 8045T en de papst 8412NGML!

Het is zeker een stille koeler, maar of je processsor er nu veel koeler mee wordt? Welke koeler zit er nu op? Dan hebben we wat vergelijkingsmateriaal.

Verwijderd

LOL @ HPE :P , als ik me niet vergis ben jij degene die ooit zei dat ik in elke Papst topic te vinden ben :+

De Papst 8412NGML is inderdaad een heel mooi 80mm fan, koelt erg stil en genoeg in combinatie met een Alpha PAL8045T 8-)

Verwijderd

Topicstarter
een of ander ice berg cooler gewoon zon standaard cooler
maar hij wordt idle al 51 graden gestresst komt tie snel boven de 60 dus ?

warmte afvoer in de kast is ook kut
dus daar heb ik een casefan voor geplaatst
ik had begrepen dat afzuigen van warme lucht beter werkt dan inblazen koele lucht
maar dit heeft weinig geholpemn
alhoewel hij daarvoor idle al bijna op 56 graden zat dus toch wel iets geholpen!
Op zondag 23 december 2001 12:35 schreef HPE het volgende:
Wat een mooi topic voor Nebuchadnezzar om zijn Papst kennis weer eens te etaleren :P

Ultra Silent staat meestal voor de Alpha 8045T en de papst 8412NGML!

Het is zeker een stille koeler, maar of je processsor er nu veel koeler mee wordt? Welke koeler zit er nu op? Dan hebben we wat vergelijkingsmateriaal.

Verwijderd

Alleen een outtake fan om de warme lucht weg te halen is niet genoeg, plaats ook een intake fan om koelere lucht in je kast te blazen. Moet je voorstellen wat voor koude lucht er nu ingezogen zal worden als jij in je kamer al staat te koukleumen :P

Verwijderd

Topicstarter
heb ik nu ook

voren zuigt tie koude brrrrrr lucht aan
en achter ter hoogte van de cpu zuigt tie de warme lucht naar buiten
maar dat heeft dus maar een paar graden gescheeld

denk jij dat die cooler uitkomst biedT?
anders ga ik echt :'(

Verwijderd

:'( is niet nodig... tweaken is gewoon een kwestie van uitproberen. Ik heb zelf een Alpha PAL8045T + Papst 8412NGML en ben er tevreden mee. Jouw XP1800+ wordt sowieso iets minder warm als mijn processor, dus dat zit wel goed. Ik hoop wel dat je Arctic Silver 2 heb gebruikt als koelprut, want dat scheelt zeker zo'n 5oC in sommige gevallen 8-)
Pagina: 1