Toon posts:

Mouse remote werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Marmitek mouse remote aangeschaft, aangesloten op com poort, microsoft detecteerd een standaard serieele muis. Die heb ik gedisabled. Het enige wat mijn marmitek nu doet is als normale muis werken. Kan niets met de andere knoppen doen. Ik werk met XP. Als ik een van de andere knoppen indruk gaat het ledje op de ontvanger niet branden. Deze brand alleen als ik de standaard muis knoppen op de marmitek gebruik. Iemand ervaring met dit ding? Omdat de standaard software sowieso niet werkt onder XP gebruik ik Max10. Het lijkt of Max10 de marmitek helemaal niet ziet. Help!!!!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Heb precies hetzelfde gelazer hier, krijg het gewoon niet aan de praat :(

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Is er iemand die wat advies kan geven over het gebruik van de Remote Mouse van Marmitek onder XP ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 10:09
probeer is bij het max10 icoon in de system tray de 'Disconnect From <COMPOORT>' en daarna weer 'Connect to <COMPOORT>'. De muis zal een seconde of 10 na het connecten pas reageren.

De remote moet trouwens wel in de PC-modus staan.

• tbusquet
Ok, dat snap ik.. Maar ik heb het volgende probleem.

De ontvanger reageert alleen maar op de commandos uit het mouse-pad.. en de muis knoppen aan de onderkant van de AB. Het maakt niet uit welke andere toetsen ik indruk.. dan blijft het ledje op de ontvanger uit. Maw. ik kan geen signalen van toetsen anders dan de mousepad en de klikknoppen naar de ontvanger sturen. Ik gebruik de MAX10 software en windows XP. De ontvanger zit op COM1.. En een PS2 muis op de PS2 poort. Er zijn geen mousedrivers voor de compoort geinstalleerd.

De normale muis functies werken dus gewoon. Maar alle andere toetsen lijken dood.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Een hele domme vraag (want ik ken het ding niet :) ) maar kun je die toetsen niet programeren ? (ik denk zoals ik al zei dat dit een domme vraag is maar ik stel hem toch :P )

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• tbusquet
Ja, dat zou moeten kunnen, maar daarvoor moet de software wel eerst de commandos binnenkrijgen van de AB.. Marmitek geeft ook amper info.. Het is om helemaal gestoord van te worden..

75 euro voor een draadlose muis (dat is het enige waarvoor ik hem nu kan gebruiken) vind ik toch een beetje veel.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zondag 24 maart 2002 12:24 schreef tbusquet het volgende:
Ja, dat zou moeten kunnen, maar daarvoor moet de software wel eerst de commandos binnenkrijgen van de AB.. Marmitek geeft ook amper info.. Het is om helemaal gestoord van te worden..
Damn weer een zondag naar de klote >:)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• tbusquet
Op zondag 24 maart 2002 12:25 schreef Baklap het volgende:

[..]

Damn weer een zondag naar de klote >:)
Ja, verwacht maar een chagerijnig persoon morgen ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:20

Jag

Move AV -> HA

• tbusquet
Iemand nog een ideetje ?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-04 14:17

Bergie

Lekker belangrijk...

Heb je toevallig Logitech MouseWare geinstalleerd? Zo ja, uninstallen die rommel, dat heeft bij mij tenminste wel geholpen.

Yamaha MT-09

• tbusquet
Nee, heb ik niet geinstalleerd.. Wel gechecked.. maar dat was het ook niet :(

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 10:09
bij mij werkt tie nu onder XP prof engels :)

ps/2 muisje erop, marmitek ontvanger op com1 en de standard ms mouse op disabled in device manager zetten. daarna max 10 starten en ff 'disconnect' & 'connect' from com1 en draaien :7

specs: intel i815 asus bord.
winxp pro oem engels standaard install (zonder updates)
max10 software.

hoe ik het ding heb ingesteld:
1. mouse driver disablen in device manager
2. marmitek ontvanger aan en uit zetten
3. afstands bed. op PC modus zetten
4. max10 opstarten
5. disconnect van com1 en daarna connect naar com1.
6. ff wachten :7
6. knopjes drukken en werken :)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Spyro heeft er ook een:
specs:
- Win XP Pro ENG
- Marmitek Mouse Remote

Ik heb erg lang hetzelfde gehad en het als volgt opgelost: (lijkt wel op het verhaal hierboven maar alle mogelijkheden helpen misschien voor de topicstarter)
- Max10 installeren
- Op serieel aansluiten
- Serial muis als gedetecteerd verwijderd (niet gedisabled)
- Disconnenct - connect to COM2

Ik heb ook veel gehad aan de FAQ van MAX10:
http://max10.sourceforge.net/faq.html

Succes ermee!

PS als tie werkt werkt het echt erg lekker, ik ben er nl zeer tevreden over........ zie oa.:
[topic=425091]

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Pagina: 1