Toon posts:

ISDN > NT1 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Bij een kennis moet een ISDN kit worden geinstalleerd. Nu is het gebeuren ná de NT1 me wel duidelijk, maar ik vraag me af hoe de KPN draadjes op de NT1 worden aangesloten.

Ik neem aan dat dit om 4 aders gaat, maar die aansluiting was altijd analoog met slechts 2 draadjes.

De vraag is dus hoe ik die draadjes kan identificeren. Valt er iets aan te meten o.i.d., of zijn het vaste kleuren?

Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten. Lees het [forum=32] waarom niet

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Over het algemeen is dat rood en blauw, mocht dit niet werken is het even proberen met de verschillende kleuren zorg alleen dat je geen kortsluiting maakt, dan blokkeert isdn 30 minuten.

Verwijderd

Vanaf je aansluitpunt gaan er twee draden naar een splitter. Vanaf de splitter gaan er twee draden naar je NT1. Dat is de procedure voor NT1-kastjes met ministekkeraansluiting. Hoe je dat allemaal verbindt staat heel duidelijk in de MXstream-handleiding. Bij de NT1 met vaste kabel wil De KPN je ook nog een aansluitdoos laten monteren.

Verwijderd

Topicstarter
Misverstand....

Het is niet de bedoeling om ADSL aan te sluiten, maar om een analoge telefoonaansluiting om te bouwen naar ISDN. Een analoge lijn heeft 2 aders, maar omdat ISDN met 2 lijnen naar buiten kan bellen, vroeg ik me af of dit gewoon diezelfde 2 draden van de analoge lijn zijn, of dat dit er 4 zijn.
Havana > Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten. Lees het Mededelingenforum waarom niet
Oké.

Verwijderd

Zoals al vermeld is het normaal gesproken de rood en blauwe draad. Deze kan je plaatsen. Mocht je de telefoondoos nog gewoon hebben zitten dan kan je ook met de bijgeleverde kabel de boel inpluggen (voor de echt standaard gebruiker).

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Je hebt dus alleen de rode en de blauwe draad nodig. Die andere kleuren had je vroeger nodig. (voor de telefoons met die draaischijven).

Die twee draden moeten in de NT1 gemonteerd worden. Voor de rest spreekt alles voor zich. :Y)
Pagina: 1