Toon posts:

Moet ik verder nog iets instellen bij plaatsen fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik een casefan plaats, (rechtsteeks op de voeding) en een fan achterin de pc die lucht afvoert. Moet ik dan verder nog iets instellen of zo in de bios of zo?

mischien een domme vraag maar ik zag ergens een opmerking die ik niet snapte en ik kwam er met de search ook niet uit!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
nee, je moe nix instellen, k neem aan dat je um gewoon om je molex aansluit? en zo niet, dan zou ie nog moeten werken hoor, gewoon proberen :D

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Topicstarter
zal wel vaktaak zijn molex?
snap ik nie
Op zondag 23 december 2001 11:35 schreef COOLIEZ het volgende:
nee, je moe nix instellen, k neem aan dat je um gewoon om je molex aansluit? en zo niet, dan zou ie nog moeten werken hoor, gewoon proberen :D

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
een molex is zo'n stekkertje dat je in je HD duwt of in je CDROM ding, dus gewoon zo'n voedingsstekkertje.
Als je geen plek meer over hebt op je MoBo, of de fan heeft een te groot vermogen om op je MoBo aan te sluiten (dan moet het wel een monster zijn hoor), dan doe je dus de rode draad van de fan in de gele van de molex, en de zwarte in de zwarte, dan heb je een fan die op 12 volt draait.
als je de rode in de gele doet en de zwarte in de rode heb je een fan die op 7volt draait (minder lucht maar minder geluid) en als je de rode in de rode doet en de zwarte in de zwarte dan heb je een fan die op 5V draait (nog minder lucht en nog minder geluid) (rood:+5, geel:+12, zwart:ground)

Verwijderd

Topicstarter
kan het geen kwaad dat je een fan op 12 volt of 7 volt laat draaien?1

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 16:16
Op zondag 23 december 2001 11:42 schreef friemelevrouwtje het volgende:
nee, hij verplaats alleen minder lucht en maakt minder geluid.

maar dat is hierboven ook al gezegt |:(

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op zondag 23 december 2001 11:42 schreef friemelevrouwtje het volgende:
nou de fans in jouw computer zijn bedoeld om op 12 volt te draaien, maar sommige maken zo'n teringherrie dat je ze niet graag op 12 volt wilt hebben omdat je het anders echt nietuit houdt.
maar het kan dus geen kwaad als je ze op 12 of 7 volt draait.
Pagina: 1