Radedit - Bios editor voor Radeon kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 00:10

6Pac

"Roma Victor"

Topicstarter
Hier neer te halen!! :)

http://www.radeon2.ru/radedit_eng.html
This is the first universal bios editor for Radeon-based videocards. This program let you modify clock speeds and BIOS fonts for any videocard based on R100, RV100, RV200, R200 chips. Version 0.95 - is the first public release. Program accepts bios image file as input data and generates correct output bios image file as a result of processing.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Op zondag 23 december 2001 11:04 schreef 6Pac het volgende:
Hier neer te halen!! :)

http://www.radeon2.ru/radedit_eng.html
[..]
Hmm lekker, kan ik hem standaart op 300/300 zetten >:)

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

heeft iemand het al geprobeerd ???

Wat als je te ver gaat en je kaart werkt niet meer ?????

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ja het progje werkt prima hoor ik heb hem nu op 290/275 lopen en ik heb niets geen problemen :)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe maak je dat .rom bestand precies?

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.radeon2.ru/img/radedit/radedit.gif

als je een rom opent kan je hem volgens mij ook als rom saven

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Verwijderd

In mijn volgende BIOS flasher zit een DOS versie van dit prtogramma. Alex (die Rus) heeft die 2 programma's al weken geleden aan mij geemailt, maar hij kon ze niet eerder lanceren vanwege een of ander gare wedstrijd op radeon2.ru.

In mijn flasherupdate zal alles geintegreerd worden en direct geflasht naar je Radeon 8500 of 7500 kaart!

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 15:11 schreef John_Hoek het volgende:
In mijn volgende BIOS flasher zit een DOS versie van dit prtogramma. Alex (die Rus) heeft die 2 programma's al weken geleden aan mij geemailt, maar hij kon ze niet eerder lanceren vanwege een of ander gare wedstrijd op radeon2.ru.

In mijn flasherupdate zal alles geintegreerd worden en direct geflasht naar je Radeon 8500 of 7500 kaart!
Te gek John, wanneer ga je het lanceren?.. :)

Verwijderd

Ja dat is allemaal wel leuk maar als je dat programmaatje hebt hoe pas je dan je kloksnelheid aan? Ik heb een radeonkaart en dat programmaatje maar dat is dus niet genoeg?

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 23:18 schreef dutchman22 het volgende:
Ja dat is allemaal wel leuk maar als je dat programmaatje hebt hoe pas je dan je kloksnelheid aan? Ik heb een radeonkaart en dat programmaatje maar dat is dus niet genoeg?
Ik geloof dat het de bedoeling is dat je eerst je bios opslaat van je huidige kaart (of je gebruikt een retail bios, is overal wel te vinden.. of kijk effe op de site van klaas bram) dan open je de .bin of .rom in dat programmatje, je edit dan hoe je het wilt hebben en je flasht je (ge-savede) file weer terug op je kaart.. :)

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 10:40 schreef 6Pac het volgende:

[..]

Ik geloof dat het de bedoeling is dat je eerst je bios opslaat van je huidige kaart (of je gebruikt een retail bios, is overal wel te vinden.. of kijk effe op de site van klaas bram) dan open je de .bin of .rom in dat programmatje, je edit dan hoe je het wilt hebben en je flasht je (ge-savede) file weer terug op je kaart.. :)
Maar als je zelf een Retailkaart hebt kun je je eigen bios met dit programma dus niet opslaan en gebruiken als je bijvoorbeeld de klokfrequentie wil veranderen? Rage3d Tweak doet het bij mij niet en Powerstrip wil alleen het geheugen veranderen en niet de core.

• 6Pac

6Pac

"Roma Victor"

Topicstarter
Op donderdag 27 december 2001 23:59 schreef dutchman22 het volgende:

[..]

Maar als je zelf een Retailkaart hebt kun je je eigen bios met dit programma dus niet opslaan en gebruiken als je bijvoorbeeld de klokfrequentie wil veranderen? Rage3d Tweak doet het bij mij niet en Powerstrip wil alleen het geheugen veranderen en niet de core.
effe voor de duidelijkheid.. met dit tooltje kan je alleen een .bin file editen, dus niet je eigen bios uit je kaart trekken... met safebios wel, dus in het kort wat je nodig hebt:

- savebios.exe= naam zegt het al, uit je kaart trekken naar .bin of .rom
- radedit.exe = biosfile editen naar gelieven en opslaan
- flashbios.exe, of beter de complete "FlashRadeon8500.zip" = bios terug flashen op je kaart.

alles kan je op de Download site van radeon2.ru (of klaas bram) vinden.( gebruik "babelfish" om de download pagina te vertalen, dan kan je niet per ongeluk een verkeerde tool, driver of bios downen) :)

Succes,

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 01:13 schreef 6Pac het volgende:

alles kan je op de Download site van radeon2.ru (of klaas bram) vinden.( gebruik "babelfish" om de download pagina te vertalen, dan kan je niet per ongeluk een verkeerde tool, driver of bios downen) :)

Succes,
Bedankt voor deze informatie. Ik ga proberen of het werkt.

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
oja en zorg dat je je video cache nooit op USWC hebt staan.... anders ga je best wel zweten :P

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben ergens achter gekkomen tijden het schrijven van mijn nieuwe flashtool!
voor de lezers onder ons...

found out after programming my new flashtool that the RV200 core already exists!

Yes the radeon 8500 uses the R200 core
and the radeon 7500 uses the RV200 core!!!

THIS MEANS IN PRINCIPLE THAT THE CORE OF THE RADEON 7500 IS THE SAME AS THOSE FROM THE RADEON 8500!!!

There could be still some differences though, like Intel did with the celerons and ATI with the Durons. But it could be also just a marketing trick ATI has done before, like on the OEM and retail confusion and older radeon versions etc. In this case the vertex en pixelchaders are just switched of by software (bios) and can be used again!

I like to know if someone with a radeon 7500 like to test a bios of the Radeon 8500 card on his card. I have a special version to test it, wich is lower clocked, but just good enogh to test it on his card. I have the correct program to do this ready for him!

Like those ATI guy's more and more....
Pagina: 1