Makkelijkst linken laptop en desktop?

Pagina: 1
Acties:

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Aangezien ik weinig van netwerken weet vroeg ik me af wat de makkelijkste en goedkoopste manier is om een laptop (met windows me) te koppelen met m'n desktop pc om wat bestanden over te zetten van de laptop om te backuppen...... het is iets wat ik niet constant hoef te gebruiken, dus graag de makkelijkste optie hiervoor....
Alvast bedankt

• wibblemoo
  • Nu online
licht eraan of :

- de laptop / pc al een netwerkkaart hebben
zo ja : koop een cross-cable en gaan met die banaan

- de laptop / pc een usb linkport hebben
zo ja : koop een usb link kabel

- heb je beide niet koop dan een serieele kabel om directe kabel verbinding te maken (wel erg traag)

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 11:04 schreef wibblemoo het volgende:
licht eraan of :

[..]

- heb je beide niet koop dan een serieele kabel om directe kabel verbinding te maken (wel erg traag)
Doe het dan over de LPT poort, stukkie sneller.. Ongeveer 100KB/s. Software zit standaard in Windows 98/ME/XP/2000, anders gewoon ff laplink downloaden.

Kosten: Fl. 25,- / € 11,50

• Walkman
  • Niet online
beide hebben usb ports....dus usblink is dan het makkelijkste? hoeveel kosten die?

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 11:16 schreef Walkman het volgende:
beide hebben usb ports....dus usblink is dan het makkelijkste? hoeveel kosten die?
Maar zijn die USB poorten geschikt om een netwerk aan te koppelen. Dit is namelijk niet bij elke USB poort zo.

Tenzij dit dus speciale USB-uplink poorten zijn voor een netwerk zal dit dus niet lukken. (Correct me if I'm wrong)

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 11:16 schreef Walkman het volgende:
Bij de conrad Fl. 90,24 / € 40,95

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0207056401009103293&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=73620&TK_PAR[MEDIUM]=

Wel minimaal Windows 98 nodig.

• Walkman
  • Niet online
Dus direct connect via LPT poort is dus het makkelijkste? En dan haal je die 100k/sec?

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 11:31 schreef Walkman het volgende:
Dus direct connect via LPT poort is dus het makkelijkste? En dan haal je die 100k/sec?
Ja, als je geen DivX gaat overzetten wel ja. Voor zo af en toe wat files is het perfect.

• Walkman
  • Niet online
Ok, ik haal die kabel zo wel bij de media markt....en download dat laplink wel...moet dat op beide PC'S staan?

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 11:34 schreef Walkman het volgende:
Ok, ik haal die kabel zo wel bij de media markt....en download dat laplink wel...moet dat op beide PC'S staan?
Ja op beide machines ja. Kan ook met Windows Commander bv. http://www.tweakers.net/meuktracker/772
Pagina: 1