Toon posts:

IDE kabels...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds nog niet zo lang een Lian Li kast, wat op zich prima bevalt. Alleen ben ik nog opzoek naar een mogelijkheid om m'n harddisks, dvd en brander optimaal aan te sluiten. Voor zover ik weet is het het beste om de dvd en de brander op verschillende controlers te zetten, zodat direct kopieren zonder problemen verloopt. Nu is het in de Lian kast echter zo dat de harddisks onderin vertikaal naast elkaar staan en de dvd speler en de brander bovenin zitten. Onmogelijk dus met normale flatcables... Of niet?

Iemand een goed idee?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

je kunt overwegen om je hdd's met wat steuntjes in
5,25"-bays te plaatsen, andere optie is om een losse raid/ide-controller te kopen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Er zijn ook ide kabels van 120 cm te koop. Mischien is dat een opties voor jouw.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

HA->OM

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22
Inderdaad, gewoon 120cm IDE kabels nemen. Werkt prima, heb er ook 2 van in m'n bak:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/langeide.jpg

Ze zijn zelfs zo lang dat je ze nog weg kunt werken ook (goed voor de airflow en het staat wel zo netjes :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 10:59 schreef critter het volgende:
Ik heb sinds nog niet zo lang een Lian Li kast, wat op zich prima bevalt. Alleen ben ik nog opzoek naar een mogelijkheid om m'n harddisks, dvd en brander optimaal aan te sluiten. Voor zover ik weet is het het beste om de dvd en de brander op verschillende controlers te zetten, zodat direct kopieren zonder problemen verloopt. Nu is het in de Lian kast echter zo dat de harddisks onderin vertikaal naast elkaar staan en de dvd speler en de brander bovenin zitten. Onmogelijk dus met normale flatcables... Of niet?

Iemand een goed idee?
Koop die lange rounded IDE cables bij bijvoorbeeld de OC-shop. Gebruik ik ook in mijn Lian-Li kast.

Ze zijn ook elders te krijgen, maar heb geen ervaring met die winkels (zoals 'Regenboog computers').

Verder raad ik je aan ook een extra controllerkaart aan te sluiten, Promise ATA 100 bijvoorbeeld (plusminus 110 guldens). Daar kun je eventueel je Cd-stations (Let op: booten van CD gaat dan niet) of extra hdd's op aansluiten. En je kunt idd steuntjes gebruiken, als je de afstand nog niet kunt overbruggen: 4,50 guldens per setje.
Pagina: 1