Dvd spelers bij tha Makro (verwarrend)

Pagina: 1
Acties:

• VreemdeMummy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02 13:04
Ik zit hier achter het Makro-krantje, en er staan twee dvdspelers in, eentje van 999 ex btw van Sony en een voor 369 ex btw van Samsung.

Bij de sony speler staat bij de beschrijving: Weergave van dvd-video, audio-cd, cd-r(w). Digitale uitgang voor dts, dolby digital en mpeg multichannel.

Bij de samsung speler staat: weergave van dvd, cd, vcd en svcd. Virtual 3d sound.

Nu is dit volgens mij een grote rotzooi, omdat ik me niet kan voorstellen dat dat sony ding geen video cd's zou kunnen afspelen, en die van samsung geen backup cdr's van muziekcd's. Of is dit werkelijk zo? Iemand een idee?

Verder vraag ik me af wat in hemelsnaam 'mpeg multichannel' is, en waar je de digitale dts uitgang op aan kan sluiten, mis je deze als je hem niet hebt in de praktijk?

Verder staat in de faq dit over dolby digital: "Dolby digital is de standaard voor DVD's om geluid op de schijf op te staan." Dan mag ik toch aannemen dat die samsung speler dit ook heeft, of kun je alleen dvd's zonder geluid bekijken :???

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

een DVD met 5.1 kan je ook in stereo bekijken

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 10:59
Tuurlijk heeft die samsung ook een 5.1 uitgang. Wat ik wel frapant vind is dat er staat dat de sony cd-r(w) kan lezen, wat tot nu toe wat dat juist het probleem bij sony.

En video-cd zullen ze allebij wel kunnen. Check www.vcdhelp.com voor (s)vcd compatibiliteit.

Coïtus ergo sum

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De Sony dvp-ns300 kan geen cd-r's en cd-rw's lezen, de dvp-ns-400 wel en dat is al een aantal maanden zo....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47
dat mpeg mulitchannel, als dat is wat ik denk dan is dat zeeeeeeeeeeeeeeeeer zeldzaam en zelfs de eerste dvd speler in europa die dat ondersteunt. Mpeg 5.1 Geluid dus.

http://www.labdv.com/nl/examples/svcd_audio.php

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op zondag 23 december 2001 15:32 schreef menn0 het volgende:
dat mpeg mulitchannel, als dat is wat ik denk dan is dat zeeeeeeeeeeeeeeeeer zeldzaam en zelfs de eerste dvd speler in europa die dat ondersteunt. Mpeg 5.1 Geluid dus.

http://www.labdv.com/nl/examples/svcd_audio.php
Loop jij eens een winkel in en kijk eens hoeveel dvd-spelers dat hebben....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-03 10:59
Op maandag 24 december 2001 08:12 schreef Taro het volgende:

[..]

Loop jij eens een winkel in en kijk eens hoeveel dvd-spelers dat hebben....
De spelers wel, maar mpeg multichannel is gelukkig snel verlaten als DVD standaard voor europa. Dit is Dolby Digital geworden net als in de VS.
Ik heb één dvd met mpeg multichannel, maar mijn receiver slikt het niet, maar er staat ook DD5.1 op.

Coïtus ergo sum

Pagina: 1