De Win98 machine ziet de W2K machine niet :(

Pagina: 1
Acties:

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Gegroet,

In ons NT4-netwerkje kan de Win 98 (SE) PC van mijn huisgenoot mijn W2K systeem niet herkennen...

Hoe verhelpen we dit?

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

Door eerst zeker te zijn dat de fysieke verbinding goed is.
(Kabels wisselen etc). Controleren of de netwerkclients geinstaleerd (domeinen, workgroupen etc ) zijn alsmede de protocollen. Indien dat tcp/ip is ook kijken of alle ip adressen goed ingesteld staan , netwerk masks of indien dhcp of dat goed werkt. En natuurlijk ook of er geen firewalls oid zijn.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 18:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mjah zie je het systeem wel, maar kun je niet op de hardeschijf komen .. of zie je helemaal nix? Aan je info te zien ziet Win2000 wél het Win98-systeem, correct??

Tsjah .. het enige wat ik me dan kan bedenken is dat je je hardeschijf onder Win2000 wellicht als NTFS hebt geformateerd .. mjah dan ziet Win98 die idd niet nee.

... maar dat wist je vast wel, tóch?? :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Win98 kan NTFS wel zien, daar ligt het probleem denk ik niet. Als hij de Win2k bak wel ziet maar niet op de HD kan komen kan het het het volgende liggen of een combinatie van:

1. De Win2k bak Harddisk is niet geshared op de Workgroup/Domain. Maak een nieuwe share aan (ook al staat er al die 'm shared bij HD properties).

2. De win98 user moet als user aangemaakt worden op de win2k bak. De naam en passport moet exact hetzelfde zijn als je met de win98 bak op het netwerk komt, anders kom je niet op de HD.

• Pennywise0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Op zondag 23 december 2001 10:45 schreef ing._Buttje het volgende:
Mjah zie je het systeem wel, maar kun je niet op de hardeschijf komen .. of zie je helemaal nix? Aan je info te zien ziet Win2000 wél het Win98-systeem, correct??

Tsjah .. het enige wat ik me dan kan bedenken is dat je je hardeschijf onder Win2000 wellicht als NTFS hebt geformateerd .. mjah dan ziet Win98 die idd niet nee.

... maar dat wist je vast wel, tóch?? :P
Dat maakt niet uit. Daarmee zou je zeggen dat als je een W2K server hebt lopen geen W98 Clients kunt hebben. |:(
Dat kan dus wel

Nu weer ontopic!
Kan je vanaf 98 de 2000 pc wel pingen?
Hangen ze in dezelfde workgroup/domain?

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Yep... Netwerk loopt als een zonnetje... De 2000 bak ziet alles in het netwerk alleen hij wordt zelf niet gezien....

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Pennywise0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Je zou naar Netbios of DNS kunnen kijken of dat goed staat op de 2000 machine.

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Ook dara mankeert helemaal niks aan....

Verwijderd

en als je de functie "Computer Zoeken" gebruikt??

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Daar ziet hij hem dus niet... Is dit een hiërarchische kwestie wellicht? (ooit eens zoiets gehoord namelijk)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat zijn al je instellingen ??
Zitten ze allemaal in dezelfde IP range ?
HEb je NEtbeui geinstalleerd ?

ff wat meer info please.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 24 december 2001 09:46 schreef Koffie het volgende:
Wat zijn al je instellingen ??
Zitten ze allemaal in dezelfde IP range ?
HEb je NEtbeui geinstalleerd ?
NetBeui heb je niet nodig. Het is een antiek protocol dat al niet eens meer ondersteund wordt in XP bv.

Met alleen IP moet het al kunnen. Ze zitten blijkbaar wel in de goede ip range, want anders kon de 2000 machine de w98 machine niet zien.

Waar ik zelf pas nog tegen aan liep is dat het gewoon lang duurt voordat de Win98 machine mijn XP machine ziet (XP en W2K verschillen niet veel) Je kan hem dan bv niet vinden in de network neighbouhood, maar wel met find computer. En als je hem dan gevonden hebt, verschijnt hij nog niet in de network neigbourhood. Dat duurt soms wel 10 minuten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1