Toon posts:

[Laptop]Inet verbinding dood na 2 min.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,

ik heb mijn laptop (HP Omnibook XE2) aangesloten via COM1 aangesloten op een externe kabel modem (van de Rendo),

ik kan gewoon verbinding maken en internetten, maar (je voelt m al aankomen ;)), na iets van 1 a 2 minuten stopt de internet verbinding spontaan,

nou is stoppen misschien niet het goede woord, aangezien ik geen melding krijg van 'verbinding verbroken' oid, echter de verbinding is na die paar min gewoon dood, er komt geen bit meer in of uit...

ik weet dat het aan de instellingen/laptop moet liggen, aangezien ik op mijn gewone pc wel gewoon kan internetten..

ik ben al vanaf 11 uur bezig met met mijn instellingen alleen t wil niet vlotten, bijna alles geprobeert, zelfs buffer rates van mijn COM poort aanpassen enzovoort enzovoort, ik kom er gewoon niet uit :'(

ik heb verder geen firewalls oid op de laptop staan...

mijn vraag aan jullie: heeft iemand nog een tip/opmerkingen, bijv. kijk daar nog eens naar, of zoek t in die richting...

bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Topicstarter
ook op dit tijdstip nog steeds het zelfde probleem, het ligt dus neit aan de Inet verbinding zelf die brak is...

ik denk zelf dat die Rendo modem alleen een COM@ kan gebruiken oid, maar aangezien ik maar 1 COM poort op me lappie heb weet ik niet hoe ik dat op kan lossen :{

Verwijderd

Dat probleem ken ik. Welke OS gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Win ME,

ik draaide de Engelse versie, maar heb nu net de Ned. versie erover gegooid, zonder resultaat...

het probleem is gewoon neit logisch, hij kapt gewoon op een willekeurig punt, soms na 1 minuut, soms na 8 minuten,

en als ik vervolgen de verbinding wil 'verbreken' loopt t boeltje meestal vast, of dit verband ermee heeft weet ik niet :{

heb jij jou probleem op kunnen lossen ? zo ja, hoe ? :)

thx.

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Gooi dat gekke (no flames please) ME er af en installeer W98(SE) of W2K/XP, en kijk of je dan wel i-net hebt

Ik heb al zoveel gekke dingen meegemaakt met ME :r

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 15:25 schreef Mar het volgende:
Gooi dat gekke (no flames please) ME er af en installeer W98(SE) of W2K/XP, en kijk of je dan wel i-net hebt

Ik heb al zoveel gekke dingen meegemaakt met ME :r
helaas, ik heb heir even geen Win98 of 2000 bij de hand :{

Verwijderd

Probeer een van die internet verbinding tweak proggies zoals tweakui etc. Deze passen je MTU en nog een aantal dingen in de reg. aan, werkt meestal :)

Mocht je idd de keuze hebben gehad dan ben ik het ermee eens dat je ME er af moet gooien >:)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er nog steeds niet uit, kan dit iets met die MTU te maken hebben dan ?

Verwijderd

Topicstarter
30.000 tweakers en niemand weet hier iets van :?

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Is het probleem inmiddles opgelost?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Pagina: 1