Toon posts:

Wat een triest gebeuren hier af en toe...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dat een admin oplet op draadjes met links naar warez en die shit, en ze closed kan ik goed begrijpen.. Maar een link naar een ftpsite waar een filmpje staat, (haalt adem) en er op dat filmpje copyright rechten staan weghalen is echt heel triest..

Alsof je je nu ineens zo heilig wilt gedragen, zelf zit je ook ftp's te leechen bij het leven.

Ging trouwens over het draadje met die films van Enschede

Verwijderd

het gaat niet over het zelf ook leechen bij het leven, het gaat niet om de admin zelf, het gaat om GoT. Als de BSA hier een keer langsfietst en ze zien een stapeltje links naar (illegale) ftp's is Tweakers.net de lul. De admin zal het geen ene reet boeien of die link er staat, de BSA wel...

Verwijderd

Topicstarter
Ja OK, ik begrijp het feit dat threads met links naar illegale FTP's direct gesloten worden !

Alleen snap ik 't niet dat er zo mierenneukerig gedaan wordt over copyright rechten op een filmpje van die ramp in Enschede

Verwijderd

[nog ff miereneuken]

draad naar LIEVE ADJES

[/nog ff miereneuken] >:)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
zelf zit je ook ftp's te leechen bij het leven
Zeggen de termen 'valse beschuldingen' en 'smaad en laster' je iets? :( :( :(

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou hier ook wel iets meer duidelijkheid over willen hebben. Zoals eerder vermeld, als de link naar een normale pagina was waar iemand anders `de fout` had gemaakt om naar het filmpje te linken, had het dan wel gemogen ? Zo niet, waarom niet ?

Verwijderd

ja, dat mag dus wel..

Anders zou je verantwoordelijk zijn voor wat een ander op zijn site zet....

en da's nie eerlijk.. :7

Hier moet ik dus wel bijvermelden dat een warez-site dus niet mag, omdat je dan direct naar de ilegela content linkt.

Maar het wag dus wel naar een andere (legale) site die daarheen linkt...

zou anders mooie boel worden, dan zou toch niemand gaan linken, want via-via kom je altijd wel wat illegaals tegen dan :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Wat ik wel en niet download of "leech" gaat jullie niets aan, dat ter eerste. Ten tweede heb ik de thread gesloten omdat het een verzoek was om die filmpjes. Op die filmpjes berust copyright, dus is het een verzoek om illegale software.

Verzoeken om illegale software, links naar ftp's met illegale content, links naar warezsites zijn hier allemaal NIET gewenst.

Dat dat onderhand NOG niet is doorgedrongen is mij een raadsel.

Verwijderd

Misschien zijn het wel newbies ;)

Verwijderd

Op foto's van bekende actrices rust ook copyright en die post je zelf, dus waar lul je over?

Beetje belangrijk lopen doen, je hebt geen idee waar je over praat. Wees consequent en stel een duidelijke regel, niet simpel 'alles dicht waar rickje van gaat zweten'. Da's laf.
Dat je warez dichtgooit snap ik nog, maar dit is echt slap gemiet...

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Mietje nummer 2 in aantocht,

Ik ben primair verantwoordelijk geweest voor die regel die we destijds hebben ingesteld (ik heb het ooit voorzichtig geopperd enzo.), in overeenstemming met de anderen. En ik vind het prettig te weten dat mijn mede-admins achter die regel staan en dat ook uitvoeren.

Prima Rick, mij hoor je er niet over, prima beslissing. Idd verwonderlijk dat na zoveel gesodemieter en geblèr over censuur nog steeds niet bij mensen door dringt dat het zo niet werkt. Als Rick dit wel toe zou laten, what's next? dan mag een Buffy afleverig toch zeker ook wel? en als dat mag, waarom "the fith element" niet?

Daarbij is het niet onwaarschijnlijk dat die FTP ook andere zooi naast beeld materiaal van die enschede ramp stond... (kan ik niet over oordelen niet gezien) in dat geval helemaaaaaal al een reden om het dicht te keilen.

dit is gewoon strak en simpel. Geen zooi in die trant posten, en niet mekkeren als het getrashed wordt als je er toch om vraagt...

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• rammes
  • Laatst online: 08:35

rammes

koekebakker 1e klas

ja mee eens... ik weet nog goed een tijdje geleden toen dvd inkwam toen heb ik hier een post gedaan over hoe je dvd kon converten naar mpeg ofzo en meteen mwham dicht die draad en nu ?? DIVX draaden vliegen om je oren, op de frontpage staat nog meer spul daar ik van denk sjonge jonge moet je eens een topic over beginnen is ie meteen dicht.. maargoed er zullen altijd personen zijn die een hogere macht hebben en die dat ook gebruiken of ons dat aanstaat of niet..

Ik zou het doen!

• Agent-X
  • Niet online
Is de achterliggende gedachte dat t.net niet aansprakelijk gesteld mag worden voor het voorzien van iligale links ?
Het doorlinken naar een pagina waar iligale links staan is dan toch niet meer t.nets verantwoordelijkheid ? Ik vraag dit niet in de hoop dadelijk leuke speeltjes te kunnen ruilen maar om te weten hoe die aansprakelijkheid werkt. Wordt hier nou geoordeeld vanuit de wet of vanuit gevoel ?

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wij willen inderdaad niet aansprakelijk gesteld kunnen worden op mogelijke illegale content.
Er zwerven genoeg sites op het net die daar veel beter in zijn ;) en die beter zijn in het verbergen van hun sporen.
Wij willen onze sporen niet hoeven te verbergen, wij willen gewoon een site waar iedereen kan komen, zonder tegen gekke dingen aan te lopen.
Het is een algemeen feit dat spul waar copyright op rust, niet zomaar doorgegeven mag worden.
Als je dat wel doet, ben je strafbaar, klar uit.
Wil je het risico lopen dat iemand van de overheid/BSA/BUMA/whatever bij je op bezoek omt? Fine, be my guest, maar daar zitten wij niet op te wachten.

We proberen naar eer en geweten de zaak te modereren. Als je het daar niet mee eens bent, moet je hier niet komen mekkeren, het staat duidelijk aangegeven.
Daarnaast hebben we dan nog de wet die daar ook nog opzit.

Duidelijk zo?

• Agent-X
  • Niet online
Ehh..een beetje ;)
Ter verduidelijking..ik probeer niet te mekkeren in de hoop wat gedaan te krijgen maar om de gedachte achter het gebeuren beter te begrijpen. Gelieve niet te negatief over een eerlijke vraag te oordelen.

Verwijderd

In zekere zin kan ik me inleven in de mening van de admins. Ik ben ook tegen het posten van warez/mp3/etc links op dit forum. Echter vind ik het in dit geval iets anders liggen.

In zekere zin is dit nl gewoon nieuws. Indien dit verboden is is het voor jullie ook verboden stukken van bv anandtech op tweakers.net te zetten. Op de site van anandtech zit nl copyright en ik citeer uit de terms:

You may copy up to 10 words or paraphrase a article provided that you attribute the material to www.anandtech.com .

Kortom 10 woorden of een zinssnede. De stukken die ik lees zijn zeker meer dan het bovenstaande. Indien er een contract bestaat tussen Anandtech en Tweaker hou ik me nu stil, ik betwijfel echter of dit het geval is.

Begrijp me nu niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat alle illegale content legaal moet worden. Zeer zeker niet. Maar ik denk toch wel dat er enig verschil zit tussen een illegale-mp3 en een nieuws filmpje over de tragische ramp in enschede.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat de filmpjes tentijde van de ramp wel gedoogd werden in de fora.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:45
volgens mij willen jullie het gewoon niet begrijpen.

De admins hebben gelijk. Er zijn genoeg andere sites om illegale zooi te downen, maar dat is niet hier. simpel zat. en terecht.

Verwijderd

Jezus, hoe dom moet je wezen om admin te worden?!?!?

Nog een keer: NIET ALLES IS ILLEGAAL!!!!

Sinds wanneer bepalen jullie de interpretatie van het beeldrecht?!? Het is niet illegaal! NIET!!! Lees een keer, stelletje superieure patsers!! Als je niet weet waar je het over hebt, ga het eerst eens na dan! En firefox, vraag je je af what's next?? Zullen we die eens omdraaien? Dan worden niet alleen de dingen getrashd waarvan de admins denken dat ze illegaal zijn, maar ook de dingen die illegaal lijken, en dan die een beetje illegaal lijken, en dan die waarvan iemand denkt dat het misschien... of de dingen waar ze het niet helemaal mee eens zijn, of denken dat ze het niet helemaal... Enz. enz. enz!

Ik heb de afgelopen twee weken al drie threads gezien die absoluut niet illegaal waren, maar door INCAPABELE (want beoordelend over iets waarvan ze duidelijk niet op de hoogte zijn) admins wel zijn weggehaald...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jezus Dopamine, ga eens wat minder lang boven de lijmpot hangen !

Bannen die hap.

Virussen? Scan ze hier!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Nix bannen! Die vent heeft een point hoor.

er zijn ook legale programma's en legale mp3 en video. Het is alleen heel moeilijk te beoordelen of iets nou net wel legaal is, of net niet. En daaar kunnen gewoon fouten in gemaakt worden.

PS. Wildhagen --> Als iedereen die jij niet moest meteen gebanned zou worden, zou het hier een beetje een prive clubje worden niet?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Ik zie niet in waarom Dopamine zijn mening niet mag geven!??!

En het is idd wel een beetje scheinheilig dat admin's links naar filmpjes (met copyrights) weghalen en zelf wel plaatjes met copyrights (die babe-pictures) gaan posten...

Verder ben ik idd ook benieuwd hoe het met Anandtech zit, hebben jullie een contract?!?!

Mzzl

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dopamine heeft een punt wat die illegaliteit betreft, over dat andere punt moeten we het nog maar ff heben ;)
Niet elke MP3tje is illegaal, dat kan ik me voorstellen.
Maar het kost vaak erg veel tijd om dat uit te zoeken, en tijd is een kostbaar goed, zoals misschien nog niet duidelijk was.
Als het meteen duidelijk is dat iets door de beugel kan, laat ik het met liefde staan, maar zodra ik het gevoel heb dat er iets niet in de haak is, gooi ik het eraf.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij twijfel niet twijfelen maar killen. Voorkomen is beter dan genezen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Toch vind ik twijfel bij een nieuws-filmpje over enschede een beetje vreemd....

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Daar heb ik ook geen idee van; ik lees ook niet alles.
Pagina: 1