reageer standaard op niveau 1

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Zaterdag kon ik nog zelf kiezen of ik iets op niveau 1 of 2 wilde plaatsen, maar nu reageer ik standaard op niveau 1. Is dit voor iedereen zo of zijn mijn karma puntjes weg want zaterdag ging daar wel het eea mis mee.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:04
Vreemd, ik kan nog wel op niveau 1,2 en 3 posten. Mijn totaalscore is wel achteruit gegaan, maar day zal wel weer aan het nieuwe reactiesysteem liggen, toch?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dan heb je dus geen karmapunten meer over, dus is er ook geen mogelijkheid om je beginscore te verhogen.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Daar klopt volgens mij niets van. Zoals ik zaterdag al opmerkte ging mijn karma voor elke reactie die ik op niveau 1 postte met 2 punten omlaag. Ik ben toen gestopt toen ik nog 8 punten over had. En dan zou ik er op maandag ineens 0 hebben?

Ik heb nog iets erg vreemds opgemerkt:
Aantal reacties: 283
Reacties totaalscore: 276

Dit is onmogelijk! Je begint toch standaard op niveau 1! En ik ben echt niet zo vaak op -1 gezet hoor (of iemand moet me nog gigantisch hebben zitten naaien).
Voor de gehele veranderingsoperatie was mijn score +88. Erna was mijn score iets over de 300, dus veel minder dan #reacties+88, maar ja, ik dacht: nieuw systeem. Het zal wel. Maar nu sta ik ineens eigenlijk negatief.
Zou iemand dit willen verklaren want dit zit me toch niet lekker.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij begrijp ik de berekening van de score niet, want ik heb even een aantal profiles bekeken en ik zie bij meer mensen het verschijnsel van een score die net hoger of zelfs lager is dan het aantal reacties, wat niet verklaarbaar is door het aantal -1 scores.

Zie je een score van 1 op een reactie (de standaardscore) terug als 0 in je totaalscore ofzo? (Kan ik nog steeds mijn eigen score niet mee verklaren)

Wil iemand ajb even uitleggen hoe het nou werkt?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben toen gestopt toen ik nog 8 punten over had. En dan zou ik er op maandag ineens 0 hebben?
Omdat je ongebruikte punten van twee week geleden vervallen.
Dit is onmogelijk! Je begint toch standaard op niveau 1! En ik ben echt niet zo vaak op -1 gezet hoor (of iemand moet me nog gigantisch hebben zitten naaien).
Waarschijnlijk heb je een aantal niveau -1 postings gehad in het oude systeem, die tellen nu mee met score 0. Daarom is er dus ook een verandering in je totaalscore gekomen, aangezien de score van de postings in het vorige systeem niet wordt meegeteld (alleen het oude niveau, niveau != score in vorige systeem).
wat niet verklaarbaar is door het aantal -1 scores.
Maar wel verklaarbaar met 0 scores.

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
OK, ik ben het er niet helemaal mee eens want mijns insziens was score in het oude systeem belangrijker dan niveau, maar dan neem ik aan dat het vanaf nu weer zal gaan stijgen en dat die waarde >300 een foute tussenwaarde was tussen alle veranderingen.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De reacties waren zichtbaar op basis van hun niveau, dus moest niveau naar score omgezet worden en niet score naar score.

Verwijderd

Toch klopt het niet. Ik kan namelijk ook alleen maar op niveau 1 posten. Nu is mijn karma en score level niet echt laag, dus ik snap niet echt waarom ik niet op niv 2 of 3 zou kunnen posten (dat kon ik zaterdag wel btw).

Ene mrT kan bv WEL op niveau 2 posten, terwijl hij alleen meer tweakotine dan ik heeft, maar tweakotine wordt toch alleen opgehoogd bij meer pageviews?

Bug?

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Otis: ik kan vandaag wel ineens weer mijn eigen beginscore kiezen. Zelfs tot +4 want ik heb 9 punten "in mijn mandje :r ". Maar maandag en dinsdag dus niet, terwijl mijn activiteit normaal was. Misschien vindt de berekening te weinig plaats waardoor het te lang duurt voor je weer wat in je mandje krijgt?
----------
en het bleven er ook 9 nadat ik op niveau 1 gepost had, dus die irritante bug van zaterdag is er ook uit, waarbij er 2 punten af gingen voor een post op 1.

Verwijderd

Irrelevant: Mja, het vage is: ik HEB helemaal geen 'punten' oid. (niet zoveel tweakotine). Zaterdag had ik er nog 70, nu 0. Wellicht dat ik daarom geen hogere postingslevel in kan geven dan 1.

Femme: kun je toelichten hoe dan nou precies zit: wanneer krijg je de mogelijkheid tot het posten op een hoger niveau en als dat afhangt van moderatorfoepies, waarom? (want correct me if I'm wrong, moderator foepies krijg je toch LOUTER en alleen wanneer je tweakotine opbouwt en dus NIET wanneer je uberhaupt zinnige dingen zegt?)

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Wellicht dat ik daarom geen hogere postingslevel in kan geven dan 1.
Inderdaad. Je hebt 2 van die punten nodig voor elk niveau dat je een post wil verhogen. Heb nog even geduld zou ik zeggen. Mijn punten van zaterdag werden dus ook afgepakt en tot vandaag had ik er ook 0. Misschien krijg jij er binnenkort ook weer wat terug.
Het zijn trouwens geen moderatiepunten.

Misschien kan iemand toch nog even uitleggen waarom het zo lang duurde voor ik weer puntjes kreeg. Is er vannacht nog een scriptje afgemaakt ofzo?
Pagina: 1