Toon posts:

[CM] Stroboscoop als casemod... >:)

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus een nieuwe pc gekocht, en ben natuurlijk weer bezig met een casemodje.

Nu heb ik een "Big Tower Calvin blue 300W", en zoals mischien sommige weten ('k kan foto niet direct vinden op't net) heeft deze in de onderste helft een blauw voor-front, toen ik mijn case aan het modden was, stond 'toevallig' ;) mijn spot binnen gericht op het blauwe front, zodat ik langs de buitenkant een machtig blauwe schijn kreeg, ik heb mijn spot er even achter gehouden en het is wel VET !!
Maar omdat ik eigenlijk een lage temp wil hebben, wekt een pot iets te veel warmte op, en nu dacht ik...

:9~ WAT ZOU HET DOEN ALS IK HIER EEN STROBO ACHTER PLAATS??? :9~
eerste gedacht echt wel vet, maar het lijkt mij dat het snel gaat vervelen altijd zelfde snelheid dat geflits... en omdat ik dus ook al wat heb gelezen van je HD-led ergens op aan te sluiten, dacht ik:

8-) IS HET MOGELIJK OM EEN STROBOSCOOP TE LATEN FLITSEN OP DE SNELHEID DAT MIJN HD-LED FLIKKERT? 8-)

Lijkt mij echt wel een vet idee, maar omdat ik hier enkel een stroboscoop van 60 cm op 60 cm heb liggen (niet van mij trouwens), krijg ik dit niet ingebouwd en kan ik het dus niet testen.
als iemand zich geroepen voelt om dit te proberen, LAAT ME IETS WETEN !! :)
ik zou dus ook willen weten hoe je je HD-LED op je strobo aansluit (schema?)

Verwijderd

Topicstarter
graag een reactie aub

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op zondag 23 december 2001 02:18 schreef Joske-X- het volgende:
graag een reactie aub
Treads kicken doen we pas na 24 uur... en zo laat hoef je al helemaal niet iedere 10 minuten een reactie te verwachten... heb expres het verhaal niet gelezen.. om jou te pesten >:) :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

vet cool zon vette strobo op je hd, maar gaat ook vet snel vervelen denk ik.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Dit is absoluut mogelijk, ik heb er zelf ook al aan zitten denken. Ik zou ipv een stobos er een TL balkje achter zetten, deze zijn in 10 cm te verkrijgen bij electronica zaken. Je kan er een erg klein printje bij kopen die op 12V werkt, nu nog even een transistor die de 12V schakeld op de HDD led en klaar, ICQ me als je meer hulp nodig bent.

http://Athome.no-ip.com -> vapochill

In mijn kast zitten er al 3, je kan ze in verschillende kleuren krijgen dus keuze zat.

ps. Dit hoort in : Overclocking & Case Modding

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 02:28 schreef Tadango het volgende:
Dit is absoluut mogelijk, ik heb er zelf ook al aan zitten denken. Ik zou ipv een stobos er een TL balkje achter zetten, deze zijn in 10 cm te verkrijgen bij electronica zaken. Je kan er een erg klein printje bij kopen die op 12V werkt, nu nog even een transistor die de 12V schakeld op de HDD led en klaar, ICQ me als je meer hulp nodig bent.

http://Athome.no-ip.com -> vapochill

In mijn kast zitten er al 3, je kan ze in verschillende kleuren krijgen dus keuze zat.

ps. Dit hoort in : Overclocking & Case Modding
een tl-lampje... heeft die geen vertraging, moet die niet opstarten? een gewone lamp (of strobo) werkt direct, niet ?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
moet je niet epileptisch zijn :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 03:07 schreef Bamibal het volgende:
moet je niet epileptisch zijn :)
heb ik inderdaad ook ergens gelezen op een site >:) er stond duidelijk bij dat zij niet aansprakelijk waren >:) (ooit nog meegemaakt mischien :?)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Beetje geduld graag mensen...

DIT IS MIJN WEBSITE

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > Overclocking & Case Modding btw :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Tuulik moet dat kunnen, als je de topics leest over dat knightrider ding en die VUmeter dan kom je al een heel eind denk ik.

Succes

• wilfredktlr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:28

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb dat ook wel eens geprobeert maar het gaf geen mooi effect want de lamp was zichtbaar door het plastic en door elk kleine mini gaatje kwam het licht :)

maarjah aan die probs zal vas wel wat te doen zijn

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 22:28
Heeft al een poos geleden een topic over gestaan.

Maar soms brand zo'n ledje constant. En daar kan een stroboscoop NIET tegen. Dan isie na een paar uur al dood.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 13:38 schreef Bredend het volgende:

Maar soms brand zo'n ledje constant. En daar kan een stroboscoop NIET tegen. Dan isie na een paar uur al dood.
toch niet, je lampje brand nooit constant, het flikkert gewoon zo snel dat je het met niet kan zien :z

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op zondag 23 december 2001 13:38 schreef Bredend het volgende:

Voor die gevallen dat de HD voluit bezig is zet je er toch gewoon een schakelaar tussen?
Is ook ook erg handig als je weer eens s'nachts bezig bent en je het FF niet wil/kan hebben.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

in een stroboscoop zit een relais wat heel snel schakelt...

als je dat relais nou aanstuurt, met het HD signaal, dat zou moeten werken toch?

Verwijderd

02:18u? en dan wil je meteen een reactie |:(
Op zondag 23 december 2001 02:18 schreef Joske-X- het volgende:
graag een reactie aub

Verwijderd

Op maandag 24 december 2001 10:46 schreef RonnieB82 het volgende:
in een stroboscoop zit een relais wat heel snel schakelt...

als je dat relais nou aanstuurt, met het HD signaal, dat zou moeten werken toch?
er zit helemaal geen relais in dit heet nog steeds een triac
maar werkt practische hetzelfde

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

of je zoekt naar een relais op 2V (correct if im wrong, ik weet niet wat die ledjes krijgen), en dat relais moet dan 220V kunnen schakelen... (oftewel, zodra je HD led brandt, wordt er 220 naar de stroboscoop gestuurd, en die gaat dan knipperen)...

ik ga dit wel een keer proberen denk ik... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 10:53 schreef RonnieB82 het volgende:
of je zoekt naar een relais op 2V (correct if im wrong, ik weet niet wat die ledjes krijgen), en dat relais moet dan 220V kunnen schakelen... (oftewel, zodra je HD led brandt, wordt er 220 naar de stroboscoop gestuurd, en die gaat dan knipperen)...

ik ga dit wel een keer proberen denk ik... :)
dat zou fijn zijn !! :9~
wil je dan ook (indien mogelijk) mischien een filmpje online zetten ? >:)
'k wens u alvast veel geluk toe !!! :P

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik was al verder aan het denken, zo'n groot stroboscoop geval wil ik niet in mn PC, dus een CCFL, maar dat werkt dus niet lekker...

zie [topic=359952/1/25]

dus nu wil ik hem via de geluidskaart maken, dat ie op de beat knippert (is al minder snel als op de HD) ga ff zien hoe ik dat ga doen...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 24 december 2001 15:32 schreef RonnieB82 het volgende:
ik was al verder aan het denken, zo'n groot stroboscoop geval wil ik niet in mn PC, dus een CCFL, maar dat werkt dus niet lekker...
Groot :?

Ik heb hier een stroboscoop liggen die heeft naast de lamp van zo'n 1x4cm een printplaatje van zo'n 5x5cm...
tis maar wat je groot noemt :)

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op maandag 24 december 2001 16:05 schreef BrZ het volgende:

[..]

Groot :?

Ik heb hier een stroboscoop liggen die heeft naast de lamp van zo'n 1x4cm een printplaatje van zo'n 5x5cm...
tis maar wat je groot noemt :)
das niet groot nee... maar ik heb een midi-tower, en er zit al een redelijk groot raam in, en hij zit errug vol, en ik wil graag alles uit zicht houden... (vandaar CCFL)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
is wel eel leuk id. as je het af hebt, FOTO's!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 19:13 schreef maartenb het volgende:
als iemand me een schema kan tekenen, hoe ik dit op een SIMPELE manier krijg gemaakt, ik heb hier een stroboscoop liggen, met regelbare snelheid, maar dit gaat nie op een signaal, het is ofwel hard of stil (knopje draaien)
iemand die een simpele schema kan tekenen ???

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zou niet weten wel kool ide

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 19:13 schreef maartenb het volgende:
nee, filmpje :)
foto van een flikkerlichtje zegt niet veel... >:)

Verwijderd

Topicstarter
iemand hier al aan begonnen ? of enige tips hoe een stroboscoop te laten werken op HD led ipv regelbare draaiknop ?

Verwijderd

waar heb je die calvin kast vandaan? Vind em wel gaaf, maar geen zin om diep in duitsland op zoek te gaan.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik ga volgende week op mn werk (ja op mn werk ja, daar heb ik meer gereedschap en soldeerbout enzo... >:)) proberen een CCFL te schakelen via de com poort...

dan een progje schrijven die ervoor zorgt dat ie schakelt bij een bass-beat ofzo... met een beetje mazzel kan ik op deze manier 9 CCFL's aansturen...

zodra ik de aansturing heb, kan ik er natuurlijk alles mee, dus ik ga wel ff experimeteren... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 december 2001 01:21 schreef RonnieB82 het volgende:
ik ga volgende week op mn werk (ja op mn werk ja, daar heb ik meer gereedschap en soldeerbout enzo... >:)) proberen een CCFL te schakelen via de com poort...

dan een progje schrijven die ervoor zorgt dat ie schakelt bij een bass-beat ofzo... met een beetje mazzel kan ik op deze manier 9 CCFL's aansturen...

zodra ik de aansturing heb, kan ik er natuurlijk alles mee, dus ik ga wel ff experimeteren... :)
indien je al enig idee hebt, of als het al een beetje werkt, laat ons iets weten en post wat foto's, altijd interessant :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 december 2001 18:17 schreef florisson het volgende:
waar heb je die calvin kast vandaan? Vind em wel gaaf, maar geen zin om diep in duitsland op zoek te gaan.
heb em van Duitsland, maar volgende week rij ik er weer heen, ik woon zelf in Beringen (limburg) mischien kan je'm hier komen halen?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op zondag 30 december 2001 02:59 schreef Joske-X- het volgende:

[..]

indien je al enig idee hebt, of als het al een beetje werkt, laat ons iets weten en post wat foto's, altijd interessant :)
ik moet alleen nog een IC'tje halen, en het programma schrijven...

ik ben nu ziek, dus er komt nu weinig van (alles ligt op het werk :P)

maar maandag ga ik weer werken, dus dan zal ik ff kijken of ik aan de gang kan met software...

het wordt BTW geen seriele aansturing, maar parallel, serieel is een stuk moeilijker kwam ik achter...

hier staat het schema iig al: http://home.maine.rr.com/randylinscott/dec98.htm

Verwijderd

Echt vet cool man

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 15:45 schreef RonnieB82 het volgende:

[..]

ik moet alleen nog een IC'tje halen, en het programma schrijven...

ik ben nu ziek, dus er komt nu weinig van (alles ligt op het werk :P)

maar maandag ga ik weer werken, dus dan zal ik ff kijken of ik aan de gang kan met software...

het wordt BTW geen seriele aansturing, maar parallel, serieel is een stuk moeilijker kwam ik achter...

hier staat het schema iig al: http://home.maine.rr.com/randylinscott/dec98.htm
en al foto's ?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op maandag 07 januari 2002 18:06 schreef Joske-X- het volgende:

[..]

en al foto's ?
nope, nog geen tijd gehad... ga morgen het IC'tje halen, en dan aan de gang met programeren...

Verwijderd

kheb op een lan eens iemand gezien die dat had..... Heel er irri van die flitzen in je gezicht :(.

Die gast verblinde wel soms mun tegenstanders >:)

• TMoose
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Zo'n klein strobootje moet wel te doen zijn. Dat printje heeft alleen een trigger nodig, en dan flitst de buis een keer. Als je er een leuke frequentie op zet (>24 Hz of zo) dan ziet het er leuk uit. Nu alleen nog maar een transistor ertussen die je HD-led signaal op de trigger krijgt, en bij hoog signaal de wisselspanning doorgeeft, en je hebt een groot uitgevallen HD-ledje.

Maar vergis je niet dat stroboscopen ook erg warm kunnen worden. Ik heb een keer een 2000W stroboscoop opgepakt 10 min nadat hij uit was gezet. Dat was nog steeds niet leuk... Tijdens gebruik wordt de complete behuizing ruim boven de 100 graden.. (Maar das dan ook bij 2000 Watt..

Het geheel moet wel goed afgeschermd worden, en het printje zou ik zowiezo in een metalen kastje doen, want de spoelen die er in zitten die zouden nog best wel eens kunnen gaan storen..

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zo'n stroboscoop wordt toch zeg maar afgestelt met een potmeter hoe snel ie flitstststst?
Volgens mij kun je dan een relais maken die dus meer of minder weerstand geeft als de hd led langer aan is, net zoals die ene hd meter.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
al iemand een filmpje hiervan?

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ben ermee bezig... heb software thuis gemaakt, maar heb de spullen hier liggen, wil nu gaan testen, maar delphi heeft kuren, dus ik ga hem opnieuw instaleren en nog een keer proberen! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 09:56 schreef RonnieB82 het volgende:
ben ermee bezig... heb software thuis gemaakt, maar heb de spullen hier liggen, wil nu gaan testen, maar delphi heeft kuren, dus ik ga hem opnieuw instaleren en nog een keer proberen! :)
sorry dat ik het WEER vraag, maar ben toch wel nieuwsgierig naar het resultaat :)

uwe delphi z'n kuren al over? :)
Pagina: 1