Toon posts:

(xp/me)kan geen bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerkje met win XP pro=server en
win ME=client via een crosskabel verbonden. de client staat op automatisch ip verkrijgen en in XP heb ik de tweede nic ip 192.168.0.1 gegeven.

ik kan nu wel internetten op de client maar kan niet in "entire network" komen, krijg dan een foutmelding dat hij netwerkpad niet kan vinden.

Bij XP zie ik wel beide pc`s maar krijg dan ook zo`n soort meldng dat ik geen toegang heb. ik log in op XP als admin en op de client ook. wie helpt me even?

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 01:02 schreef riesje het volgende:

Bij XP zie ik wel beide pc`s maar krijg dan ook zo`n soort meldng dat ik geen toegang heb. ik log in op XP als admin en op de client ook. wie helpt me even?
Lees deze HOWTO eens door, daar staat erg duidelijk aangegeven hoe je de boel moet delen.
[topic=351179/1/25]

Komt er in het kort op neer dat je op de WinXP bak een account moet aanmaken van de users die gebruik mogen maken van shares op de server.

Voorbeeld:

Server
PC1 -> login: Piet wachtwoord: Piet
PC2 -> login: Klaas wachtwoord: Klaas

Op de server moet je nu een account aanmaken voor de pc/user die gebruik mag maken van de netwerkshare.

De map Iedereen is gedeeld op de server, Piet mag hier gebruik van maken maar Klaas niet.

Wat doe je nu? nou je maakt op de server een account aan voor Piet [login + wachtwoord]
Piet heeft nu toegang tot de shares, terwijl Klaas een toegang geweigerd krijgt >:) :Y)