netwerk probleem met xircom realport kaart

Pagina: 1
Acties:

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 20:24

Nss

The Dude Abides

Topicstarter
Heb een Xircom Realport Ethernet 10/100+Modem56 met Windows 2000. Als ik het aansluit op mn adsl-modem (Speedtouch Home) doet 'ie het prima. Nadat die getweakt was, zelfde verhaal.
Zodra ik er een hub tussen doe geeft windows aan dat er een netwerkkabel verbonden is op 10mbps. Verder verzendt die wel maar ontvangt die niks. Op een andere computer, zelfde instellingen en ook win2k doet 'ie het wel, ligt dus niet aan de kabels of wat dan ook.
Heb op school precies hetzelfde probleem :(, vriend van me heeft alles op automatisch staan ook onder win2k, maar bij mij pakt die hem niet (zelfde verhaal dat die wel herkent dat kabel erin zit). Heb ook geprobeerd DNS instellingen ed in te stellen bij de pc van die gast (via ipconfig), maar wil ook niet werken.

De instellingen van de kaart zelf zijn nu het volgende:

Direct inschakelen = Uit
Dynamic link detect = On
Early transmit = On
Function(s) = Network & Modem
InitializationDelay = -niet aanwezig-
Line Mode = Auto Detect
Line Speed = Auto Detect
Link Integrity = On
Mode = I/O Mode
Network Address = -niet aanwezig -
Transmit Buffer Size = 11264

Bij de -niet aanwezig- velden valt een waarde in te vullen.

Ik heb echt al bijna alle combinaties geprobeerd van bovenstaande instellingen, weet alleen niet wat ik met die waarden aan moet.

Ligt dus duidelijk aan de kaart, lijkt me de instellingen van de kaart zelf, omdat die het met adsl 1 op 1 wel doet.

Hoop dat iemand weet wat dit zou kunnen zijn....

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 20:24

Nss

The Dude Abides

Topicstarter
niemand?