Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Verwijderd
Daar ben ik ook niet zo bang voor, maar er zit nauwelijks ruimte boven m'n socket. Ik denk dat m'n voeding in de weg zit. Die zit er recht boven...Op zondag 23 december 2001 01:17 schreef Befkikker het volgende:
Moet lukken. De lengte aan de basis is niet groter dan die van de socket en de koelvinnen staan in een dusdanige hoek dat ze geen onderdelen van het bord zullen raken.
Verwijderd
Als je die 110mm deelt door 2 kom je dus op 5,5 cm... Volgens mij heb ik dat niet over boven m'n socket... Iemand met een MSI K7T266 Pro2 ervaring met een Zalman?Op zondag 23 december 2001 01:23 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Moet geen probleem kunnen zijn, de waaiers wijzen immers beide andere kanten op en je hebt vast wel een klein beetje speling tussen voeding en mobo
Verwijderd

Installatie-filmpje: http://www.zalmantech.com/3pinstallee.swf

Ik ben dus bang voor dat rode deel...
Verwijderd
Edit: Heb zelf net naar het installatie-filmpje gekeken en ik zit dus fout
Verwijderd
euhm, dat is 5,5 cm gemeten vanaf de kern van je cpu hé, cpu is +/- 5 cm denk ik, dus halve cpu = 2,5 cm.Op zondag 23 december 2001 01:24 schreef Moartn het volgende:
[..]
Als je die 110mm deelt door 2 kom je dus op 5,5 cm... Volgens mij heb ik dat niet over boven m'n socket... Iemand met een MSI K7T266 Pro2 ervaring met een Zalman?
dit geeft dus dat je VANAF je cpu tot bij je voeding nog 3 cm hebt, dit moet mogelijk zijn...
(anders plooi je de waaier een beetje dicht, mag geen probleem zijn)
Verwijderd
Verwijderd
Zalman CNPS 5005-CU ben ik wel ZEER content van, vooral door het feit dat deze koeler slechts op 2700 rpm draait, en ik nog altijd op mijn AMD XP 1800+ een temp haal van 37° (zonder ENIGE casemod met kast dicht) is het toch de prijs waard (heb ook een low noise voeding)Op zondag 23 december 2001 01:38 schreef -KOD- het volgende:
zou alleen voor het geld een andere cooler kopen... zalman is vrij duur voor de kwaliteit die je krijgt
ZEER INTERESSANT HIERAAN IS:
de koeler ZUIGT de lucht weg, ipv ze op het moederbord te blazen, ik heb hierbij nagedacht, en denk er nu aan om een blowhole in mijn deurtje te maken, die dan recht op mijn koeler komt, zodat al de WARME lucht naar BUITEN word geblazen, dit denk ik wel dat voor een FENOMENALE daling van de temperatuur van je kast vooral en van je cpu gaat zorgen
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-27.html
Verder nog mensen die hun ervaringen met zalman kwijtwillen? Gaat het plaatsen makkelijk? Hadden jullie genoeg ruimte? Zijn die dingen echt zo stil? Koelt het een beetje goed (ook in silent-mode)?
Verwijderd
die is over de 400 gram en lijkt me wat zwaar ,en zoveel verschil zit er niet tussen die al en cu versie kwa tempratuur
dus neem gewoon die zalman cnps 5005+al
emmOp zondag 23 december 2001 01:51 schreef Joske-X- het volgende:
[..]
Zalman CNPS 5005-CU ben ik wel ZEER content van, vooral door het feit dat deze koeler slechts op 2700 rpm draait, en ik nog altijd op mijn AMD XP 1800+ een temp haal van 37° (zonder ENIGE casemod met kast dicht) is het toch de prijs waard (heb ook een low noise voeding)
ZEER INTERESSANT HIERAAN IS:
de koeler ZUIGT de lucht weg, ipv ze op het moederbord te blazen, ik heb hierbij nagedacht, en denk er nu aan om een blowhole in mijn deurtje te maken, die dan recht op mijn koeler komt, zodat al de WARME lucht naar BUITEN word geblazen, dit denk ik wel dat voor een FENOMENALE daling van de temperatuur van je kast vooral en van je cpu gaat zorgen
ik heb m volgens mij net andersom: koeler blaast op cpu, zou het veel uitmaken?
blowhole in zijkant van kast ga ik inderdaad ook maken, want daar leent deze koeler zich uitstekend voor

komt ongeveer 1 cm boven socket uit
en als het goed is zit er ook nog ruimte tussen moederbord en voeding
(bij mij in ieder geval)
Hmmz... Welke zalman heb je precies? En welk mobo?Op zondag 23 december 2001 22:21 schreef monkel het volgende:
effe een plaatje gemaakt:
[afbeelding]
komt ongeveer 1 cm boven socket uit
en als het goed is zit er ook nog ruimte tussen moederbord en voeding
(bij mij in ieder geval)
zalman cnps3100-plusOp zondag 23 december 2001 22:27 schreef Moartn het volgende:
Hmmz... Welke zalman heb je precies? En welk mobo?
mobo: asus a7v-e
Maar ik wil alleen weten of die dingen nou echt zo weinig geluid maken(want anders betaal ik fl 100,- voor een koeler die nog steeds geluid maakt op silent mode).
in low-noise is ie redelijk rustig
temperatuur wordt dan iets van 37 graden (met seti)(duron 750)
m'n broer heeft een t-bird 850, staat in een computer kast en die hoor je totaal niet meer, zijn temp is ongeveer 33 idle
je moet in ieder geval zorgen voor een goeie airflow, dan werkt ie wel goed
ik heb nog 2 vragenOp maandag 24 december 2001 14:13 schreef monkel het volgende:
in low-noise is ie redelijk rustig
temperatuur wordt dan iets van 37 graden (met seti)(duron 750)
Draait de zalman dan op 1600 rpm of 2800rpm, er zit namelijk ook een stekkertje(rc 56) bi,j als ik die er tussen zet draait ie zeker op silent mode.
En de airflow zit denk ik wel goed want ik heb achterop mijn kast een opening waar ik hem op kan bevestigen(want volgens de intallatie film kan je hem daar ook los op plaatsen zonder die steun).
Verwijderd
tuurlijk, zeg maar wat ik moet doen???Op maandag 24 december 2001 18:25 schreef Rick164 het volgende:
Zou iemand op dit bericht kunnen reageren ?
maar ff serieus, dat stekkertje zorgt er idd voor dat tie op halve kracht loopt ( > toerental ) ergo minder stroomverbruik ergo minder lawaai, dus alstie goed koelt met stekkertje lekker laten zitten!
Trouwens, nieuwe zalman's hebben regelbare ( traploze ) toerentelinstellingen ( 21 letter lingo )!
Verwijderd
En is het geluid echt zo weinig bij de zalman 3100+ ?
Verwijderd
Ik heb zo'n coolermaster cooldrive koeler waar mijn harddisk inzit en die maakt echt wel meer geluid terwijl het een super klein koelertje is.Op maandag 24 december 2001 23:59 schreef Rick164 het volgende:
Heeft een Hd dan een koeler ?
En is het geluid echt zo weinig bij de zalman 3100+ ?
Verwijderd
edit: stressed is 62 ipv 621
Aangezien je de zalman 3100 op twee verschillende toerentallen kan laten draaien(normal: 2800 rpm, silent: 1600 rpm), dan zal die koeler zeer weinig of zelfs geen geluid maken.Op dinsdag 25 december 2001 12:01 schreef Tweak-Metallica het volgende:
De grootte maakt in principe niet het verschil, meer het toerental, ik zit hier naast mijn pc met een Thermaltake Dragon Orb III, 7000 toerenMaakt een lawaaij
Ik heb ook de dragon orb 3 gehad, ik vond het een loodzwaar ding en hij maakte heel veel geluid, maar ja als het geluid voor jou niet uitmaakt dan is het een goed koeler.
Kan iemand mij vertellen of de vinnen op de zalman 3100 heatsink ook een beetje buigbaar zijn?
* Sjaak_Afhaak zit met precies dezelfde vraag als de topicstarter
Hier staat tekst