Toon posts:

Alcatel ADSL modem & veiligheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net mijn alcaltel adsl modem (mxstream) 'gemodifieerd' en nu werkt ie als router, het modem is nu dus continue online. Wie weet hoe veilig je pc achter dit modem is en of de instellingen van modem zelf (via TCP/IP) te 'verkloten' zijn?

Ik heb in win2000 nog maar een paar poorten en protocollen toegestaan om de gebruiken via de betreffende NIC. Wie heeft hier ervaring mee?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Instellingen van het modem zelf kun je eenvoudig beschermen door een password in te stellen. Hier staat uitgelegd hoe dat moet:

http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/security.htm

Wat betreft je PC zelf: een firewall als ZoneAlarm (zie www.download.com) is afdoende.

DIT IS MIJN WEBSITE

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
een firewall is in principe nog niet eens nodig.....je modem beschikt namelijk al over een firewall...die staat standaard aan (kijk maar eens via een telnet-sessie onder het commando ipconfig) maar dat ding is niet te configgen....dus wil je een servertje draaien dan moet je firewall eerst uit (ipconfig firewalling=off) en kun je daarna je service starten. Zolang je geen enkele service draait ben je veilig. als je wel services hebt draaien (zoals smtp, ftp of http ofzo) zou ik wel een firewalletje neerzetten dan......
je modem is normaal gesproken helemaal veilig, aangezien hij van de binnenkant alleen aangesproken kan worden (dus vanuit het lan) en niet vanaf internet. Voor de zekerheid zou ik er toch maar een passwordje op zetten...just in case........

iRacing Profiel

Verwijderd

als een cracker jouw pc hackt kan ie natuurlijk wel via jouw pc je modem bereiken, en dan lijkt een password voor je modem afdoende. Hoewel natuurlijk de manier waarop je modem de password stored/encrypt en waar die dat doet belangrijk is voor een eventuele crackpoging.

ps. alleen maar om even aan te geven dat je nooit 100% veilig kunt zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
[b] ...je modem is normaal gesproken helemaal veilig, aangezien hij van de binnenkant alleen aangesproken kan worden (dus vanuit het lan) en niet vanaf internet. Voor de zekerheid zou ik er toch maar een passwordje op zetten...just in case........
Thankz a lot, dat is precies wat ik me afvroeg :)