checken van mp3 codec ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
weet iemand een manier om bij een mp3 file te kijken met welke codec die gemaakt is ? ik heb bij bepaalde mp3 files die ik heb een vervelend geluid ergens op de achtergrond van de muziek (alsof er iemand zit mee te tikken op een schoenendoos), maar ik kan er niet achterkomen aan welke codec dat zou kunnen liggen. thx alvast, Bass

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat tikken komt me bekend voor ja
ik had het via de player van kazaa maar via mediaplayer 7.1 heb ik dat niet meer .

ps via kazaa heb ik het ook niet meer ?

komt denk ik dat ik er een anderen geluitskaart er in heb gestopt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Jawohl, je kunt m.b.v. EncSpot de codec achterhalen. http://www.guerillasoft.com/Encspot/ Astuhblief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 08:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Yuk!! Ik kom er net achter dat ik allemaal Xing heb.. :'(
Hoe is de kwaliteit van Blade want die he bik ook veel (weinig Lame)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Blade werd een tijdje heel goed genoemd (heb hem ook lange tijd gebruikt), maar de laatste keer dat ik naar reviews op zoek was (was ook een artikel in C't trouwens), bleek Blade erg tegen te vallen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Trouwens, zelfs EncSpot maakt vouten, duz het kan zijn dat ze nie allemaal van Xing zijn. LAME schrijft namelijk ook een Xing VBR header naar de files die hij (zij :?) encodeert. Maar meestal weet EncSpot Lame encoded files zó te herkennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Blade = kut
Xing = beetje kut
Lame = ok

maar als jij het goed vind klinken, who cares :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op zondag 23 december 2001 16:09 schreef dreeke het volgende:
Blade = kut
Xing = beetje kut
Lame = ok

maar als jij het goed vind klinken, who cares :?
Als jij Xing en Blade eens snel omdraait :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Op zondag 23 december 2001 16:33 schreef guillaume het volgende:

[..]

Als jij Xing en Blade eens snel omdraait :+
Nee, want ik vind Blade slechter klinken, en het is ook slechter getest.

Maar het intresseert mij weinig, want ik hoor toch geen verschil tussen Blade en Xing op 192 kbps, en lager download ik meestal toch al niet

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

En als iedereen mijn / haar MP3's nu zou encoden met Fraunhofer of Lame dan waren alle slechte MP3's van de wereld.
(Behalve slechte opname's natuurlijk - daar heeft de codec geen invloed op)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op maandag 24 december 2001 01:01 schreef Tyrian het volgende:
En als iedereen mijn / haar MP3's nu zou encoden met Fraunhofer of Lame dan waren alle slechte MP3's van de wereld.
(Behalve slechte opname's natuurlijk - daar heeft de codec geen invloed op)
Loze bewering. Veel mensen gaan toch aan de slag met programma's die ze óf zomaar ergens bij krijgen (bijv. bij geluidskaart) of die ze het gemakkelijkst vinden. Meestal zijn juist die programma's het minst qua kwaliteit. Zo ook bij codecs voor MP3. LAME is nou niet bepaald gebruiksvriendelijk (los Lame downloaden en voor de leek nog RazorLame erbij). Zo ook bij Exact Audio Copy: wordt ook nie snel gebruikt, duz stappen ze over naar zoiets als AudioCatalyst :r en waarempel: daar zit Xing MP3 Encoder al bij, dus gebruiken ze die maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 08:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik heb vandaag ook EAC en RazorLame gedownload, en er een beeje mee gaan klooien.

Ik heb nu een mooi mp3tje gemaakt van 1.36 minuten op 192kbit (VBR), Stereo, en dat hij de frequenties na de 15khz niet afkapt. En ik moet zeggen. Het klinkt lekker :)

Omdat ik Windows Me heb vind ik DOS niet lekker werken, daarom heb ik ook RazorLame. Lekker begin om het te leren. -m s -k etc :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op maandag 24 december 2001 21:21 schreef Eftelingtijntje het volgende:
Ik heb vandaag ook EAC en RazorLame gedownload, en er een beeje mee gaan klooien.

Ik heb nu een mooi mp3tje gemaakt van 1.36 minuten op 192kbit (VBR), Stereo, en dat hij de frequenties na de 15khz niet afkapt. En ik moet zeggen. Het klinkt lekker :)

Omdat ik Windows Me heb vind ik DOS niet lekker werken, daarom heb ik ook RazorLame. Lekker begin om het te leren. -m s -k etc :)
Je kent de --r3mix optie van http://www.r3mix.net?? Die iz voor de optimale kwaliteit/grootte-verhouding. Ik gebruik hem altijd, gewoonweg omdat ie erg goed klinkt, en omdat het superhandig is. Gewoon LAME --r3mix [input] [output] en klaar.
Pagina: 1