Toon posts:

[SSL] Kosten certificaat $175 per...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de search even naar de kosten van een SSL certificaat gezocht. Het viel mij op dat de bedragen hier rond de 1000,- liggen (of meer). ik zag op ssl.com dat ze dit aanbieden voor $175,-. Ik kan echter nergens vinden of dit per jaar, maand of eenmalig is... Wie weet het uit ervaring?

tenslotte, ik wil alleen de data versleutelen. De zekerheid dat mensen met mij communiceren interesseerd me niet zo.. kan ik dan ook zelf een certificaat uitgeven, of iets anders doen om te versleutelen (IIS 5.0 W2KS)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

je kunt je eigen certificaat genereren ja.
hoe dat moet onder windows moet je alleen niet aan mij vragen :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Certificaten dienen 2 doelen: encryptie en identificatie. Een certificaat wordt op een server zelf gemaakt en bevatten dan alleen de encryptie functionaliteit. Vervolgens stuur je de public key naar een Trusted Third Party (TTP) op die hem dan met haar private key signeerd en terugstuurd naar jou. Jij zet hem vervolgens in je webserver en alles werkt. Je eigen sleutel voor de encryptie, en de handtekening van de TTP er bij voor de identificatie.

Je snapt het dus al: als je hem zelf uitgeeft werkt de encryptie gewoon. Het is dan gewoon een kwestie van een handleiding volgen. Als die handleiding het heeft over laten signeren door een TTP gewoon die stappen overslaan.

Je zou ook eens kunnen kijken of er geen brancheorganisatie is die iets voor je kan betekenen. SURFnet bijvoorbeeld heeft een certificaat voor zichzelf aangemaakt waarmee zij certificaten van universiteiten tekenen. Universiteiten tekenen vervolgens weer gratis certificaten van studenten/medewerkers >:) Van een deel van de servers in studentenhuizen in Delft wordt de identiteit nu dus door SURFnet gegarandeerd. Misschien kan iets dergelijks ook voor jou.