irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!
Er zitten 2 casecoolers in en een CPU cooler ... zoals je ziet op de foto ...Op zondag 23 december 2001 00:05 schreef SONiCB00M het volgende:
...uh... Is dat kleine koelertje alles waar het ding van moet leven? DAT RED HIJ NIET!!
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
weetje wel heel zeker dat je fan draait?
wel vaag dit...?
Chriet Titulaer is de man
Hij draait zeker weten...Op zondag 23 december 2001 00:06 schreef uzer het volgende:
en als je de kap eraf haalt? (/houdt)
weetje wel heel zeker dat je fan draait?
wel vaag dit...?
Klopt, maar aan de hoogte van die CPU heatsink te zien zal dat ding niet voldoende koelen....Op zondag 23 december 2001 00:06 schreef SanderHovestad het volgende:
[..]
Er zitten 2 casecoolers in en een CPU cooler ... zoals je ziet op de foto ...
Verwijderd
Dat apparaatje doet helemaal niks, dat is het rare ... Staat gewoon in de BIOS >..Op zondag 23 december 2001 00:07 schreef carnman het volgende:
normaal moet bij zulke temperaturen de beveiliging van een intel al werken, en de cpu uitschakelen, en dus rebooten, als hij dit niet doet, dan zou ik em zelf maar uitschakelen, want zo gaat je processor er onderuit
Hoe wil je anders koelen in een 1U rackje ?Op zondag 23 december 2001 00:07 schreef SONiCB00M het volgende:
[..]
Klopt, maar aan de hoogte van die CPU heatsink te zien zal dat ding niet voldoende koelen....
heel platte waterkoeling? een hoger rekje??Op zondag 23 december 2001 00:09 schreef SanderHovestad het volgende:
[..]
Hoe wil je anders koelen in een 1U rackje ?
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
heatsinkOp zondag 23 december 2001 00:07 schreef SONiCB00M het volgende:
[..]
Klopt, maar aan de hoogte van die CPU heatsink te zien zal dat ding niet voldoende koelen....
Er zit een koperen headsink onder... daarop de fan..Op zondag 23 december 2001 00:12 schreef joukehofman het volgende:
[..]
heatsinkik zie helemaal geen heatsink alleen een ventilatortje
Daar kan je wel gelijk in hebben, maar dan leveren ze hem toch niet zo ?Op zondag 23 december 2001 00:13 schreef uzer het volgende:
het kan aan mij liggen, maar zit er tussen het deksel en de fan op de cpu maar echt iets van 1mm speling ofzo? het ziet er wel heel compact uit allemaal...? dan kan die fan zijn lucht niet echt kwijt natuurlijk...
Verwijderd
BLAAST of ZUIGT die fan?Op zondag 23 december 2001 00:14 schreef PeTeRPoWeR het volgende:
[..]
Er zit een koperen headsink onder... daarop de fan..
In 1U oplossingen is geadviseerd de lucht DOOR DE HEATSINK HEEN te zuigen IPV blazen...
Check ff
ja, maar dat verklaart niet waarom die hoge temp als de kast open isOp zondag 23 december 2001 00:13 schreef uzer het volgende:
het kan aan mij liggen, maar zit er tussen het deksel en de fan op de cpu maar echt iets van 1mm speling ofzo? het ziet er wel heel compact uit allemaal...? dan kan die fan zijn lucht niet echt kwijt natuurlijk...
Ook dat ja ... vandaar ons vermoeden dat de sensor kapot is ... of half werkt ...Op zondag 23 december 2001 00:17 schreef joukehofman het volgende:
[..]
ja, maar dat verklaart niet waarom die hoge temp als de kast open is
MB temp is 28
CPU temp is 81
CPU fan speed is 4326 RPM
Vcore 1.68
+3.3V is 3.32 V
+5V is 5.02 (wisselt)
+12V is 11.71V
-12V is -12.11V
true, het is al laatja, maar dat verklaart niet waarom die hoge temp als de kast open is
en die tip met blazen / sucken?
Probeer de heatsink/fan combo eraf te halen en even opnieuw koelpasta opbrengen op je cpu en dan heatsink/fan combo er goed opzetten, een Intel mag nooit zo heet worden!
I love watercooling
CPU voelt niet warm aan... je brand je hand niet...
Server staat nu weer aan zonder de kap... 72 graden... hmmm... echt warm voelt die niet aan...
idd fahrenheitOp zondag 23 december 2001 00:25 schreef PeTeRPoWeR het volgende:
Tussen de cooler en het dak is er 3mm vrij!
CPU voelt niet warm aan... je brand je hand niet...
Server staat nu weer aan zonder de kap... 72 graden... hmmm... echt warm voelt die niet aan...
NopeOp zondag 23 december 2001 00:23 schreef yGiDoRp het volgende:
Staat ie niet gewoon op Fahrenheid ???
MB 27graden/82 frahrenheid...
CPU 68 C / 150 F
zit dat ding er wel goed op dan?De CPU fan zuigt lucht aan op de headsink... de headsink is ook niet echt warm... je hand kan er gewoon op...
als je cpu warm is en je heatsink niet, dan is dat niet goed hoor?
kan je hem niet op een andere manier de temp opmeten?
We gaan ff de server uit doen en kijken..
Nieuwe fan kopenOp zondag 23 december 2001 00:32 schreef SanderHovestad het volgende:
Ik heb net een minuut of wat de CPU Fan tegengehouden, en de temperatuur stijgt maar 4 graden .. van 69 naar 73 ... en daalt af en toe weer naar de 70 ... super wazig ...
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Server is vandaag geleverd door Bolder Hardware, en het is dus een nieuwe bak ...Op zondag 23 december 2001 00:33 schreef Traag het volgende:
[..]
Nieuwe fan kopen![]()
Belt um zijn nest uitOp zondag 23 december 2001 00:34 schreef SanderHovestad het volgende:
Server is vandaag geleverd door Bolder Hardware, en het is dus een nieuwe bak ...
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Op zondag 23 december 2001 00:35 schreef Traag het volgende:
[..]
Belt um zijn nest uit
ROFL icq werkt beterOp zondag 23 december 2001 00:35 schreef Traag het volgende:
[..]
Belt um zijn nest uit
Verwijderd

misschien je temp sensor kapot? lijkt me heel sterk dat ie 70 graden word.. dan was tie al lang vastgelopen of uitgeschakeld
Ja, daarom... ik kan hem gewoon zo vast houden....Op zondag 23 december 2001 00:54 schreef exter het volgende:
Me dunkt dat je dat toch heel gemakkelijk kunt voelen...
Verwijderd
B.v. een temp van ca 60 graden voelt al heet aan.
Hij zuigt de lucht van de processor naar buiten..
Op zondag 23 december 2001 01:11 schreef Straat het volgende:
Blowhole boven CPU
Kan ik het eens proberen zonder koeler? Om eens te kijken hoe warm ie wordt zonder koeler ...Op zondag 23 december 2001 01:29 schreef Tadango het volgende:
Terwijl hij draaitZodra je hem uitzet zakt de temp meteen heel erg, het kan zijn dat de koeler niet zo heet is en de cpu zelf wel, zodra je die uitzet dan koelt ie meteen af aangezien de core weinig masse haaft
Mijn huisgenoot en ik hebben dezeflde koelers. Hij meet met een OnDIE sensor 40 en ik met een OnBoard 78 terwijl de koellichamen even warm voelen.
Bedankt allemaal