Toon posts:

Alle cd's mislukken op 12x en 8x gaat trager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lg 12x 8x 32x brander met 8mb buffer :) & een liteon 12x 40x dvd-speler. Het probleem is als volgt:

Alle cd's waarvan ik een 1-op-1 kopie wil maken op 12x mislukken. Op 8x lukt het nog net maar dan wordt mijn pc opeens traag. Zo kon ik normaalgesproken terwijl ik een cd'tje aan het branden was gewoon surfen. Nu lukt dat niet meer, zelfs wanneer ik een cd'tje brand op 8x speed. Wanneer ik op ctrl-alt-del druk, zie ik dat de processorgebruik bijna 100% is. Ik heb een amd 1gig. processor en draai op windows xp. Een paar weken geleden had ik er nooit problemen mee (ook onder xp) maar toen ik een weekendje weg was en weer terug kwam, had ik dus dit probleem. Overigens doet ie dat niet als ik iets van mijn harde-schijf naar een cd brand op 12x. Dat gaat als een trein. Nu weet ik wel dat mijn lite-on dvd-speler de slechtste speler op de markt is. Maar het is plotseling gebeurd. Is er een instelling gewijzigd ofzo of moet ik een nieuwe cd-romspeler kopen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 22 december 2001 23:56 schreef hcetiner het volgende:
Overigens doet ie dat niet als ik iets van mijn harde-schijf naar een cd brand op 12x. Dat gaat als een trein....
als ik dit vergelijk met de NS, is dat dan positief of negatief? :) ;)

ontopic:
check de DMA eens en check de ide kabels eens. Dit zou een probleem kunnen zijn waarom hij dit doet.
anders een keertje een schone installatie kan ook weinig kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 00:01 schreef terw_dan het volgende:

[..]

als ik dit vergelijk met de NS, is dat dan positief of negatief? :) ;)
het was positief bedoeld maar nu je het zegt...het gaat als een tgv ;)
ontopic:
check de DMA eens en check de ide kabels eens. Dit zou een probleem kunnen zijn waarom hij dit doet.
anders een keertje een schone installatie kan ook weinig kwaad.
Ik heb nog net een weekje of 2-3 xp erop staan en ik heb eigenlijk geen zin om xp opnieuw te installeren. Ik zal de dma en de kabels effe checken en als dat nix oplevert, heb ik geen andere keus dan xp opnieuw erop te zetten. iig bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
ow ik zie het al. Als ik bij easy cd creator 5.0 platinum bij drive properties kijk, zie ik dat de max read van de dvd-speler 1x is. Hoe kan ik een nieuwe test laten uitvoeren zodat hij de max read speed van de dvd-speler opnieuw test? Easy cd creator opnieuw installeren helpt niet. Bij nero en alle andere brandprogramma's heb ik hetzelfde probleem. iig weet ik dat formatteren>opnieuw installeren wel helpt maar dat duurt te lang dus als er een alternatief is graag.....dank je!!!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Heb je je chipset drivers geinstalleerd? en check nou gewoon ff of DMA wel aanstaat (eventueel in bios, of het uberhaubt wel aanstaat voor het ide-poortje van je stookijzer)

Kijk ook even (zal dan wel ezcd zijn maargoed) WELK proces die grote belasting geeft... Misschien zit er een ander programma te buggen ofzo

Success :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste firmware voor mijn dvd-romspeler geinstalleerd en hij doet het nu!!! In ieder geval, ik ben nu een cd'tje aan het branden op 8x en de belasting van de processor is maar 5-10%, gisteren was het 80-90% :D . Ik heb het dus opgelost, nu nog effe een cd'tje branden op 12x. Maar wat ik nog steeds raar vind, is dat hij bij maximum read speed van de dvd-speler 1x aangeeft :? . Het is mij gelukt om de speed nog een keertje te laten testen en hij las de cd als een trein. Maar nog steeds 1 speed. Hoe kan ik dat oplossen? (Ach, wat maakt het nou uit, als ie mijn cd's maar goed fikt :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:41

Predator

Suffers from split brain

Het is altijd gevaarlijk van cd naar cd.
Want niet alle cd worden even goed gelezen door een cdrom.
De ene leest ie perfect aan hoge snelheid maar sommige vaak iets minder goed schreven cd's lezen vele cdroms te traag...

DMA zet je in door in device manager bij de controller te gaan waar je cdburner op zit.
Dan properties -> advanced settings
zet alles op DMA if available. Reboot.
Kijk dan nog es of ie nu op DMA staat.

Voor cdroms&burners staat dit standaard meestal uit.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1