Ik ben al geruime tijd (+/- 2,5 jaar) geinteresseerd in een goeie "audio set". Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat dit voor iedereen weer iets anders inhoudt. Ik heb nu zo'n 15 jaar een Pioneer midiset met 2 Plips 3-weg speakers (FB 277 voor wie het wil weten). Tot nu toe heeft het zijn "geld" voluit terugverdiend maar ik wil nu wat moois. Ik denk dan aan een AV-receiver met een mooi luidsprekersetje. Ik lees dus ook al 2,5 jaar over alle mogelijke componenten dus daar gaat het niet over. Zelf ben ik overigens tot nu toe met luistersessies uitgekomen op Chario speakers met verschillende receivers namelijk Onkyo en Marantz. De Chario's bevielen mij uit alle andere speakers die er stonden toch het beste. Ik kwam notabene voor de Tannoy R3 maar die legde het wat mij betreft dus af. De Yamaha receiver die ik voor ogen had heb ik nog steeds niet met Chario gehoord. Inmiddels is dit de RX-V620 geworden gezien de goeie recenties en prijs (voor mij).
Maar nu mijn vraag.
Wat maakt een versterker/receiver nou eigenlijk een kwaliteitsproduct? Ik bedoel hiermee dat ik heel veel lees dat bv de Marantz of de Yamaha een goed product is. Waardoor is dat? Is het het geluid wat ze produceren? Van Yamaha wordt toch gezegd dat het hoge tonen geeft. Sommigen vinden dit mooi, anderen niet. Waarom is het dan toch zo vaak onderscheiden? De mogelijkheden? Er zijn er toch meer die dezelfde mogelijkheden bieden. Of wordt er echt naar de gemeten waarden gekeken/vergeleken? Al met al wil ik met mijn bescheiden huiskamer gewoon lekker geluid hebben waardoor ik blijf testen maar ik ben hier gewoon benieuwd naar.
Maar nu mijn vraag.
Wat maakt een versterker/receiver nou eigenlijk een kwaliteitsproduct? Ik bedoel hiermee dat ik heel veel lees dat bv de Marantz of de Yamaha een goed product is. Waardoor is dat? Is het het geluid wat ze produceren? Van Yamaha wordt toch gezegd dat het hoge tonen geeft. Sommigen vinden dit mooi, anderen niet. Waarom is het dan toch zo vaak onderscheiden? De mogelijkheden? Er zijn er toch meer die dezelfde mogelijkheden bieden. Of wordt er echt naar de gemeten waarden gekeken/vergeleken? Al met al wil ik met mijn bescheiden huiskamer gewoon lekker geluid hebben waardoor ik blijf testen maar ik ben hier gewoon benieuwd naar.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford