Gisteren wilde mijn pc opeens niet meer opstarten. Wanneer ik hem aanzet gaat heel even het lichtje van de cd rom branden, maar verder doet hij niets meer. Ik kan hem dus gewoon niet meer aanzetten. Is de voeding dan kapot, of waarschijnlijk iets anders?
Geef es wat meer info over je systeem 
Heb je de std dingen al geprobeerd? BIOS resetten? Alle 'extra' pci kaarten eruit trekken? Alle kabels gecontroleerd?
Heb je de std dingen al geprobeerd? BIOS resetten? Alle 'extra' pci kaarten eruit trekken? Alle kabels gecontroleerd?
Verwijderd
Dit kan echt van alles zijn.. voeding, moederbord, virus (CIH bv.), voedingschakelaar, enz.
Geeft hij ook pieptoontjes? Is er een speakertje op het moederbord aangesloten?
Geeft hij ook pieptoontjes? Is er een speakertje op het moederbord aangesloten?
Intel pentium 4 1700, geforce 2 mx 64 mb, 512 mb ram, 60 gb hdd. Het probleem ontstond denk ik nadat ik een muis via usb had aangesloten. Tevens hade ik naast windows xp windows 98 geinstalleerd (op een andere partitie). Hierna startte hij niet meer op. Nee, ik hoor geen piepjes. Alleen het eerder genoemde lichtje van de cd drive gaat heel even branden>
Verwijderd
En wat gebeurt er dan als je die muis niet aansluit op de usb?Op zaterdag 22 december 2001 23:52 schreef dentluc het volgende:
Intel pentium 4 1700, geforce 2 mx 64 mb, 512 mb ram, 60 gb hdd. Het probleem ontstond denk ik nadat ik een muis via usb had aangesloten. Tevens hade ik naast windows xp windows 98 geinstalleerd (op een andere partitie). Hierna startte hij niet meer op. Nee, ik hoor geen piepjes. Alleen het eerder genoemde lichtje van de cd drive gaat heel even branden>
Denk dat het zelfbouw is.. en als het zelfbouw is moet je sowieso eerst zelf uitzoeken welk onderdeel er kapot is
PC is geen zelfbouw. Ik heb alle pci kaarten er uit gehaald, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook het verwijderen van de muis lijdt niet tot resultaat. Wanneer ik de schakelaar achter op de computer aanzet gaat ook heel even de koeler draaien, maar verder weer niks. Wel zie ik dat ik waarschijnlijk de kabeltjes die verbonden zijn met de ledjes voor op de pc heb losgetrokken. Dit zijn 3 aparte aansluitinkjes. Ik weet echter niet hoe en waar ik deze weer moet inpluggen.
je krijgt een piepje bij het opstarten
? Zo jah dit betekent bios is ok. Als het meer is moet je eff zegge hoeveel en welke betekenis lang / kort
.
trek al je kaarten/geheugen er 's uit,
BIOS batterijtje eruit, en zet 'm 's aan,
dan batterijtje er weer in,
aanzetten, uitzetten,
en bouw hem weer op.
(begin met geheugen)
dan de video kaart etc....
BIOS batterijtje eruit, en zet 'm 's aan,
dan batterijtje er weer in,
aanzetten, uitzetten,
en bouw hem weer op.
(begin met geheugen)
dan de video kaart etc....
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
En het fannetje van de voeding draait dan ook niet meer? (test door er iets in te steken -> [ratel] )
Want dan is het gewoon een kapotte voeding denk ik zo.
Want dan is het gewoon een kapotte voeding denk ik zo.
Verwijderd
Helaas wordt de aan/uit knop voorop de PC ook via zo'n aansluiting naar het moederbord gebracht.Wel zie ik dat ik waarschijnlijk de kabeltjes die verbonden zijn met de ledjes voor op de pc heb losgetrokken. Dit zijn 3 aparte aansluitinkjes. Ik weet echter niet hoe en waar ik deze weer moet inpluggen.
Een normale ATX laat altijd even de fan lopen als je 'm onder spanning zet (de schakelaar achterop de voeding). De computer gaat pas aan als je op de powerknop drukt. Is die niet aangesloten gaat je computer (dus) ook niet aan.
Maar goed, dat is een nieuw probleem wat losstaat van je oorsprokelijke probleem (die kabeltjes zaten wel aangesloten voordat je ze zelf loshaalde neem ik aan).
voeding is dood..
ik heb zo iets ook gehad
ik heb zo iets ook gehad
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
blijft je powerknop niet vastzitten ?
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Probleem opgelost. Bedankt voor de reacties. Het batterijtje op het mobo loshalen en opnieuw vastzetten hielp. Maar wat is er nu gebeurd? Waar zat de fout?
Pagina: 1