Toon posts:

Pro2 RU: data corruptie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na twee weekjes wachten kwam de postbode dan gisteren toch eindelijk met mijn fel begeerde MSI K7T266 Pro2 RU aanzetten. Ik dus héél erg blij en meteen m'n ouwe mobo uit m'n kast gerost en het fel rode bordje ingebouwd. Nog eventjes 2 os-jes op mn 2x30Gb Maxtors pompen en klaar, dacht ik..

Niet dus, ik heb een vaag probleem..

Het lijkt erop dat dat de raid controller z'n data niet goed kan overbrengen naar de Maxtor schijven, er ontstaan namelijk fouten bij het lezen en schrijven naar de disks. Dus ik 3 verschillende merken (:?) ide kabels geprobeerd maar dit had geen resultaat.. dus: of bord is vaag of geheugen is niet compatibel (of..)

Dat geheugen (Samsung PC2100, Cas2) heeft een hele tijd heel erg goed gewerkt op een A7V266, dus het is niet echt zo brak dat het nu echt helemaal niet meer wil werken, toch :?

Ok, heeft mischien iemand dezelfde ervaring, of een oplossing? Zou het verstandig zijn om nieuw geheugen te kopen? Of toch beter bordje ruilen (en weer weken moeten wachten)?

Specs:

MSI K7T266 Pro2 RU
2*256Mb Samsung PC2100 Cas2
2*30Gb Maxtor DiamondMAX 60+ 7200rpm (raid0)
Club3D GF2 Ti 200
Terratec SixPack 5.1
Samsung 12x DVD
LiteOn 16*10*40
Aopen HQ45 300Watt

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 12:55
Welk os heb je erop gezet?

I'm the operator with my pocket calculator

Verwijderd

Je hebt wel eerst ff de driver voor je raid geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter

Heb uiteraard bij het installeren van XP op F6 gedrukt en XP driver voor promise controller geladen.

[zie trouwens dat ik in HA gepost heb, had eigenlijk bij PMG moeten staan]

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 20:04

Roy

Hobbies?

Wat voor'n error krijg je dan?
Want ik heb ook al 2 keer een I/O error gehad, en 2 harde schijven werken niet meer (zie topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/351336/1?limit=25)

Inderdaad...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst naar [forum=7] :).

Verwijderd

Topicstarter
van mn me cd kan hij gewoon dingen niet kopiëren, hij geeft dan aan dat een willekeurige file niet gekopiëerd kan worden. ligt niet aan dvd speler, heb hetzelfde probleem ook met writer en gewone cd-rom speler. XP wil wel formatteren en dan files kopiëren, maar als ik het schermpje krijg van 'de computer gaat over 15 sec rebooten' dan komt ie ipv een reboot met een blue screen error.. errug vaag..
Als ik dan op reset druk en hij gaat booten van raid0 dan krijg ik een of andere trap error :? geen idee wat dat is.

Nu ga ik slaapie doen en dan morgen nog ff klooten, geheugen in andere bankjes, een instal doen vanaf ide1, ander videokaartje, enz..

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

check even of je geheugen niet kapot is...

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Duidelijk geval van de via pci-latency bug.

http://www.tweakers.net/nieuws/20123?highlight=latency
Pagina: 1