Na twee weekjes wachten kwam de postbode dan gisteren toch eindelijk met mijn fel begeerde MSI K7T266 Pro2 RU aanzetten. Ik dus héél erg blij en meteen m'n ouwe mobo uit m'n kast gerost en het fel rode bordje ingebouwd. Nog eventjes 2 os-jes op mn 2x30Gb Maxtors pompen en klaar, dacht ik..
Niet dus, ik heb een vaag probleem..
Het lijkt erop dat dat de raid controller z'n data niet goed kan overbrengen naar de Maxtor schijven, er ontstaan namelijk fouten bij het lezen en schrijven naar de disks. Dus ik 3 verschillende merken (
) ide kabels geprobeerd maar dit had geen resultaat.. dus: of bord is vaag of geheugen is niet compatibel (of..)
Dat geheugen (Samsung PC2100, Cas2) heeft een hele tijd heel erg goed gewerkt op een A7V266, dus het is niet echt zo brak dat het nu echt helemaal niet meer wil werken, toch
Ok, heeft mischien iemand dezelfde ervaring, of een oplossing? Zou het verstandig zijn om nieuw geheugen te kopen? Of toch beter bordje ruilen (en weer weken moeten wachten)?
Specs:
MSI K7T266 Pro2 RU
2*256Mb Samsung PC2100 Cas2
2*30Gb Maxtor DiamondMAX 60+ 7200rpm (raid0)
Club3D GF2 Ti 200
Terratec SixPack 5.1
Samsung 12x DVD
LiteOn 16*10*40
Aopen HQ45 300Watt
Niet dus, ik heb een vaag probleem..
Het lijkt erop dat dat de raid controller z'n data niet goed kan overbrengen naar de Maxtor schijven, er ontstaan namelijk fouten bij het lezen en schrijven naar de disks. Dus ik 3 verschillende merken (
Dat geheugen (Samsung PC2100, Cas2) heeft een hele tijd heel erg goed gewerkt op een A7V266, dus het is niet echt zo brak dat het nu echt helemaal niet meer wil werken, toch
Ok, heeft mischien iemand dezelfde ervaring, of een oplossing? Zou het verstandig zijn om nieuw geheugen te kopen? Of toch beter bordje ruilen (en weer weken moeten wachten)?
Specs:
MSI K7T266 Pro2 RU
2*256Mb Samsung PC2100 Cas2
2*30Gb Maxtor DiamondMAX 60+ 7200rpm (raid0)
Club3D GF2 Ti 200
Terratec SixPack 5.1
Samsung 12x DVD
LiteOn 16*10*40
Aopen HQ45 300Watt