Toon posts:

Flashen van Bios gaat niet helemaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een MSI-6309 (inclusief Isa Slot, kleur is geel)( http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6309 )Moederbord, en Ik heb er een flash bios overheen gehaald, maar het eindigde een beetje in een ravage, ik heb alles zo gedaan zoals ze zeiden. Zou iemand mij kunnen helpen!!!

Deze flash heb ik er over heen gehaald.
(http://www.msi.com.tw/support/bios/bios.php?model=MS-6309) Tweede van boven... please help mij, pc doet nu niets meer...... :?

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:30
Das nie zo gek dat je pc t niet meer doet na een mislukte flash.Het enige wat je nu nog kunt doen is "hotflashen" of een nieuwe BIOS-chip erin zetten

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar hoe moet ik Hotflashen, en waar kan ik die bios chip krijgen.....?????

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die bios chips krijgen, en hoe duur zijn ze:?

• WildOne
Om te "hotflashen" heb je iemand nodig die t zelfde mobo heeft.Hij moet dan zijn pc booten, zijn BIOS chippie eruit halen, het jouwe erin zetten en dan de BIOS flashen. Maar dit raad ik je niet aan. Je kunt bij MSI of een goede pc-boer wel een chippie krijgen tegen een klein bedrag, weet niet precies hoeveel.

Verwijderd

Dit is mij ook eens overkomen met een Msi K7tPro. Ik heb mijn BIOS chip opgestuurd naar Msi, en kreeg hem terug met goede BIOS.

Verwijderd

Ik kan wel iemand gebruiken in deze draad die de jongen nog wat extra voorlichting geeft, hij weet echt niet waar hij aan begonnen is.

[topic=358066/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Nee inderdaad, ik heb er ook echt heel veel spijt van, maar die brakke msi moet dan niet die flash bios op internet zetten als het niet werkt met het moederbord.... waar zal die prijs van dat chippie liggen, en kun je hem er gewoon uitwippen, waar de chip op zit, zitten van die inhammetjes, kun je dan gewoon daar 2 pennetjes onderzetten en die chip er uithalen, zonder hem te beschadigen.

• WildOne
Ik zou eerst ff bij een lokale pc-boer kijken of zij een BIOS hebben.Dan laat je het door hen repareren. T zal wel iets van FL 50,- kosten :?
Pagina: 1