Toon posts:

Beamer Beeld Grote

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot kan de gemiddelde beamer het beeld maken zonder dat het beeld echt lelijk word.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:00
uhm ik heb beamers gezien die de 100" haalde, op goeie kwaliteit, maar gemiddeld is het toch wel 1.5 m diagonaal ?

Verwijderd

Ligt een beetje aan de specs van de beamer. Ik heb nu zo'n 4 jaar een Sharp Z1 die 3x LCD intern heeft met iets van 900.000 pixels en ik kijk tv etc op een scherm van 2 bij 2 meter. Ik heb er Satelliet op aangesloten en dvd en vind het een goed beeld. Beamer kost 10.000,- en is alleen video dus geen data aansluiting.

Het is iets slechter dan gewoon tv kijken maar niet noemenswaardig. Overigens kan de beamer tot 10x15 meter projecteren maar zo groot is mijn huis niet....

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Als je een "Eidophor" projector gebruikt haal je wel 25 meter. Hij is helaas zo groot als een koelkast en onwaarschijnlijk duur. Zal wel niet zijn wat je zoekt.
Iets bescheidener, maar nog altijd zo'n 10 meter was een 3-panel LCD projector. Ongeveer de maat van een desktop PC. Die past wel in je kamer, maar helaas niet in je budget.
Kortom: als je maar betaalt kan alles.