SimCity 3000 World Edition onder XP...

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ten eerste: ik plaats het maar in Spielerij, maar als het toch niet op z'n plaats is hier mijn excuses - een modje kan dan z'n slag slaan...

Ten tweede: ter zake dus. Ik heb zojuist SimCity 3000 World Edition (Unlimited dus) geïnstalleerd, maar het wil niet draaien onder XP. Ik heb de "Visuele thema's" al uitgeschakeld, dat hielp niet. Toen onder W2K modus, hielp ook niet. Bij de W98/ME en W95 modus laadde het spel wel, ik zag het staan met 99% CPU-tijd in taakbeheer maar het spel zelf stond dus niet op m'n scherm...

Iemand enig idee??

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-03 13:48
Wat bedoel je met 'het wil niet draaien' ?
Krijg je een foutmelding? Oja, Specs zijn ook wel handig. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Niet draaien = dubbelklikken op icoon en er gebeurt absoluut niets. Tenzij ik W98/ME of W95 compatibility-mode probeer, dan gaat de HD eventjes ratelen en verandert de muiscursor even in een laadsymbool om vervolgens SC3U als proces te laden, maar ik zie dus niets van het spel zelf, enkel m'n desktop. Overschakelen naar SC3U kan gewoonweg niet. Met als gevolg dat ik het proces de nek om moet draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Is er eigenlijk wel iemand die het wèl is gelukt om SimCity 3000 aan de gang te krijgen onder Windows XP???

Ik vind het zo jammer, dan koop je eens een keer een spel en werkt het niet onder XP...

Als aanvulling op mijn computerspecs, ik gebruik Detonator XP 23.11 en voor mijn DMX X-Fire 1024 de Hercules GameSurround Fortissimo II drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb even met Google Usenet doorzocht, en ben erachter gekomen dat de Europese World Edition gebruik maakt van SafeDisc. En dan wel een SafeDisc die incompatible is met Windows XP, ongeacht welke compatibiliteitsmodus er wordt gebruikt...

Ik word nu dus gedwongen om een no-CD crack te zoeken om mijn legale SC3000 werkend te krijgen.... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Op zondag 23 december 2001 12:30 schreef Brian Dickens het volgende:
Ik heb even met Google Usenet doorzocht, en ben erachter gekomen dat de Europese World Edition gebruik maakt van SafeDisc. En dan wel een SafeDisc die incompatible is met Windows XP, ongeacht welke compatibiliteitsmodus er wordt gebruikt...

Ik word nu dus gedwongen om een no-CD crack te zoeken om mijn legale SC3000 werkend te krijgen.... :( :(
Vreemd :?
Want ik heb hier de Europese versie van World Edition en die doet het gewoon, zonder allerlei noodmaatregelen. Gewoon installeren en klaar.
Mijn specs: WinXP Pro Engelse versie, Hercules 3D Prophet 4500 TV Out (nieuwste drivers)

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Inderdaad, raar. Ik heb op Usenet meerdere mensen gevonden met mijn XP / SC3000 probleem. Vaak wordt aangegeven dat het aan SafeDisc zou liggen...

Indien niet, waar dan wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Op zondag 23 december 2001 13:21 schreef Brian Dickens het volgende:
Inderdaad, raar. Ik heb op Usenet meerdere mensen gevonden met mijn XP / SC3000 probleem. Vaak wordt aangegeven dat het aan SafeDisc zou liggen...

Indien niet, waar dan wel aan?
Ik zou het echt niet weten, maar dit soort problemen had ik vaak met een andere videokaart die ik had, matrox G400. Spellen die het gewoon hoorden te doen, getest op een andere configuratie met de zelfde kaart, die flikten het ineens op bij mij nix te doen.
Dus wel in de taskmanager staan, 100 % cpu belasting, maar nix doen. Wat doen weleens hielp, was om een of andere setup routine te vinden die in je taskmanager staat en die te killen. Dat hielp mij soms verder. Ik zou maar eens in die richting kijken.

Een ander iets waar je naar zou kunnen kijken, is of je cd-rom of DVD-speler, Safedisc goed kan uitlezen. Daar heb ik namelijk ook wat problemen meegehad.

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11851

Raar, als je het probeert met een no-cd patch en hij doet het wel weet je het zeker, ff googlen :)

maaruh, met 2k doet ie het prima hier. op zich raar dat hij het onder XP niet zou doen aangezien XP maar een kleine verandering is ten opzien van 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Het heeft niets met de setup te maken, het spel is gewoon geïnstalleerd. En ik heb al meer dan genoeg SafeDisc-spellen geïnstalleerd met zowel mijn Sony CRX-140E CD-RW als met mijn Creative DVD-ROM 6x.... dus daar zal het echt niet aan liggen.

Het is echt hartstikke irritant, gewoon in XP doet 'ie absoluut niets. In 95 en 98/ME modus laad 'ie hem wel, je ziet 'm 99% CPU-tijd vreten in taakbeheer maar ondertussen zit ik gewoon op m'n desktop. Precies het probleem waar jij het ook over hebt...

Ik ga later vandaag -als ik weer thuis ben- een paar cracks proberen, kijken of het helpt. Als 'ie dan wel wil laden ligt het dus echt aan SafeDisc dat het niet wil werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Niemand een idee? Ben ik dan echt genoodzaakt om nog eens Windows 98SE te installeren alleen maar om SimCity 3000 World Edition te spelen?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Sorry voor het omhoogschoppen, maar ik ben er uiteindelijk achter waarom SC3000WE het niet deed...

Ik had 'm over de oude installatie, uit mijn W98SE periode, heen geïnstalleerd. Ik heb 'm zojuist compleet schoon geïnstalleerd en ja hoor, hij werkt weer!!!

Ik kan weer lekker aan het stedenbouwen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32611

Ik heb min of meer hetzelfde probleem, bij mij gaat na opstarten de cd even ronken, verder gebeurt er niets.
Alle hardware is directx-compatible (GF2pro, SB5.1digital) en ik gebruik dus ook win XP. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 11 maart 2002 17:58 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb min of meer hetzelfde probleem, bij mij gaat na opstarten de cd even ronken, verder gebeurt er niets.
Alle hardware is directx-compatible (GF2pro, SB5.1digital) en ik gebruik dus ook win XP. Iemand nog suggesties?
Sim3k opnieuw installeren. :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, vergeten erbij te typen.
Ik heb 'm al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, registry is ook schoon dan, dat heb ik gechecked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels heb ik de titel nogmaals gekocht in een budget-uitvoering. Die werkt wel gewoon. Blijkt gewoon dat die allereerste versie dus niet met XP werkt. Heb ik van meerdere mensen gehoord, allemaal dezelfde klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Je hebt er weinig aan, maar hij draait hier als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hier dus niet :S
Pagina: 1