Toon posts:

P133,48mb ram,1.2gb hd geschikt voor nt4.0+adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zo een 'over'. Kan ik naar NT 4.0 op gooien, is die snel/groot genoeg? En kan Winroute er goed op draaien zodat ik ADSL kan sharen (en mailserver) ??

Verwijderd

Ja is denk ik wel snel genoeg... Windows NT draaide ooit soepeltjes op mijn p75 met 40mb geheugen en 850mb harde schijf. Alleen het opstarten duurde nogal eventjes...

Verwijderd

Ik denk ook wel dat dat net gaat, maar de specs moeten zeker niet lager zijn.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:19
486DX4-120, 32MB FastPage, 4GB 5400RPM disk.

En ja, dat draaide soepeltjes een mailserver en Wingate.
Alleen het opstarten duurde kl*ten lang :(

Heb bij een bedrijf een P75, 32MB EDO, 850MB WD harddisk systeempje neergezet met Debian erop. Draait perfect als Internet router/mailgateway + virusscanner.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 23:56 schreef _JGC_ het volgende:
486DX4-120, 32MB FastPage, 4GB 5400RPM disk.

En ja, dat draaide soepeltjes een mailserver en Wingate.
Alleen het opstarten duurde kl*ten lang :(

Heb bij een bedrijf een P75, 32MB EDO, 850MB WD harddisk systeempje neergezet met Debian erop. Draait perfect als Internet router/mailgateway + virusscanner.
Dat het opstarten lang duurt maakt opzich niks uit toch. Eén keer ff alles instellen en dan hoeft ie niet meer te rebooten, toch?

Ok NT4.0 it will be, maar heb ik ook nog SP's nodig enzo?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Het werkt zeker wel. Genoeg geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 00:55 schreef Termin8or het volgende:
Het werkt zeker wel. Genoeg geheugen.
Mooi :) . Bedacht me net ook dat ik nog Apache Webserver en een FTP server erop wil zetten. Ook nog NAV2002 en remote administrator...

Hopen dat die 1.2gb harddisk groot genoeg is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:19
NAV2002? Ben jij goed bij je hoofd?

O ja, NAV2002 had toch win98, ME of 2K nodig?

Wat moet een internetsharing bak eigenlijk met een virusscanner vraag ik me af :?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 23 december 2001 11:54 schreef _JGC_ het volgende:
Wat moet een internetsharing bak eigenlijk met een virusscanner vraag ik me af :?
zorgen dat iritante zusjes bijvoorbeeld geen virussen erop gooien misschien? :?

🌞🍃

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
wat doen je zuzziez dan op de server (Niks mag ik hoopen)

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Op zondag 23 december 2001 00:52 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Dat het opstarten lang duurt maakt opzich niks uit toch. Eén keer ff alles instellen en dan hoeft ie niet meer te rebooten, toch?

Ok NT4.0 it will be, maar heb ik ook nog SP's nodig enzo?
Je heb ook de sp's nodig plus nog een aantal hotfixes van microsoft als je een bepaalde service niet draait zet deze uit dit voorkomt dat sommige mensen al op je computer kan komen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 12:08 schreef MokerHamer het volgende:
wat doen je zuzziez dan op de server (Niks mag ik hoopen)
Misschien bedoelt hij firewall

Verwijderd

Topicstarter
Zuzziez achter de server, dacht het niet :P
En ik wil em ook voor mailserver gebruiken perhaps, daarom een virus scanner. En wat is er fout van NAV2002? :?

Verwijderd

Topicstarter
Kick plz :/

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 16:23 schreef Vo0 het volgende:
Zuzziez achter de server, dacht het niet :P
En ik wil em ook voor mailserver gebruiken perhaps, daarom een virus scanner. En wat is er fout van NAV2002? :?
TE ZWAAR voor het systeem, bijvoorbeeld.
je hebt al een trage bak. NT heeft net genoeg geheugen, vervolgens gooi je allerlei services aan, waardoor je pc de hele tijd aan het swappen slaat, en tot slot gooi je ook nog eens een keer de nieuwste, voor een oud systeem zeer belastende, virusscanner erop.

Als je eerst een aantal services kunt uitzetten, dan lukt het misschien nog wel...

• Randomcybrarian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11-2021

Randomcybrarian

Information assimilated!

Ik draai hier met een P133, 48mb ram en een 1,6 gb harddiskje ongeveer hetzelfde. NT4(SP6), alle hotfixes, MS Proxy, NAV2002, FTP server, webserver en NetOP. Schiet niet op met opstarten, maar dat hoeft ook niet. En ja, dit draait prima, dus gewoon doen

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 10:55 schreef Randomcybrarian het volgende:
Ik draai hier met een P133, 48mb ram en een 1,6 gb harddiskje ongeveer hetzelfde. NT4(SP6), alle hotfixes, MS Proxy, NAV2002, FTP server, webserver en NetOP. Schiet niet op met opstarten, maar dat hoeft ook niet. En ja, dit draait prima, dus gewoon doen
Ok, bedankt :)
Pagina: 1