Toon posts:

ICS onder XP Traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:+ Help Wanted :+

Ik heb Windows XP machine met 128MB en een 60 Gig schijf. Daaraan zit een Wanadoo/Casema cablemodem (sorry ;) ) Ik heb hierop Internet Connection Sharing van XP aangezet en met wil nu met mijn Win 98 en Win XP laptops (2 stuks dus) via mijn hoofdPC het internet op. So far So good...

Dit lukt dus, ik kan inderdaad met de laptops het internet op... Dit is echter zo ongelooofelijk rete traag dat ik er gek van wordt! Weet iemand iets om deze snelheid up te boosten of dat er een setting niet goed staat? Zowel mijn XP laptop (200 Mhz) als mijn Win 98 (233 Mhz) laptop draait zo vlug als dikke stront... zegmaar...

Netwerk config: Alle kaarten zijn 10 MB, verbonden met een 10 MB Hubje. Files sturen, kopieren etc. gaat wel volgens de gebruikelijke snelheid. Op XP heb ik de XP Firewall ge-enabled, maar ook als ik deze uitzet blijft de internet sharing-verbinding traag.

I'm seeking enlightment! :?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:22
ik gebruik hiero ook XP en ICS, op de andere pc is het internetten wel traag maar is ook en trage pc (p1 133mhz). Dus dat zal daar wel aan liggen. En gebruik chello, en chello is echt wel een stuk sneller dan wanadoos/ceesema, misschien ligt het daar ook wel deels aan.

sturen van bestanden naar elkaar gaat met 1MB/s (gebruik 100Mb lan). hij kan harder maar kan die 133mhz wee niet aan :(

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

en waarom gebruik je dan geen winroute oid. ??

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat het niet uitmaakt of ik Sygate, Wingate, WinRoute of ICS van XP gebruikte...
Denk je dat dat verschil maakt qua snelheid?

En over dat Casema traag is... tja dat weten we allemaal, maar het kan toch niet zo zijn dat ik op mijn hoofdpc een pagina binnen 2 seconden op het scherm heb en op mijn ICS laptop pas na 80 seconden of dat ze een time-out geven.
Iets vertraging, ala, maar zo erg?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:22
ik kreeg winroute en sygate niet echt aan de praat

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Ik gebruikt ook Wanadoo cable met ICS via XP (RASPPPOE)...
Ik moet zeggen dat ik diep onder de indruk ben, loopt geweldig hier :)
Ook op m'n celeron 366 laptop !

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar Smooth2k, gebruik je ook ICS?? Daar gaat het hier effe om....

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Ik vind ICS lekker :r
Je andere NIC wordt geforced op 192.168.0.1
Wat |:( is.
De andere clients moeten via DHCP. Dus als dat win9X pc's zijn en je pc met ICS staat niet duurt het dus lange tijd om op te starten aangezien win9X tijdens startup de DHCP server raadpleegt en niet voorstart zoals win2k en de aanvraag "on-the-go" behandeld.
Hij wacht tot ie een time-out heeft ( en ie wacht best wel LANG )
en ICS is nog buggy ook.

gebruik winroute oid

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19
De clients kan je ook instellen zonder DHCP:

default gateway 192.168.0.1
DNS 192.168.0.1

en het werkt perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle replies, maar helaas...

Ik heb geprobeerd om een handmatig IP adres in te stellen met die Gateway en DNS instellingen, maar het blijft hetzelfde.

Een voorbeeld van een site is bijvoorbeeld www.snsbank.nl omdat ik vanaf het laptoppie wil telebankieren... Die site is gewoon echt niet te benaderen via het lappy, maar vanaf mijn hoofd pc zit ik binnen 2 seconden op die page...

Het vreemde is dat bijvoorbeeld www.telegraaf.nl wel snel via het laptopje te benaderen is... vreemd he?

:'(

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 21:05 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Ik vind ICS lekker :r
Je andere NIC wordt geforced op 192.168.0.1
Wat |:( is.
je kan nadat je ICS hebt ingesteld je ip gewoon wijzigen in wat je maar wil.
De andere clients moeten via DHCP. Dus als dat win9X pc's zijn en je pc met ICS staat niet duurt het dus lange tijd om op te starten aangezien win9X tijdens startup de DHCP server raadpleegt en niet voorstart zoals win2k en de aanvraag "on-the-go" behandeld.
Hij wacht tot ie een time-out heeft ( en ie wacht best wel LANG )
en ICS is nog buggy ook.
aan te raden is om helemaal geen dhcp te gebruiken. vul zelf de goede gegevens in , heb je ook nooit gezeik dat je lang moet wachten als je server niet aan staat.
gebruik winroute oid
winroute werkt nog niet onder XP. ICS zuigt, maar helaas in XP enigste software optie (winroute 5 krijgt wel XP support 8) )

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Je zegt dat bestanden downloaden wel normaal gaat maar surfen niet? Als het zo is dat ie lang naar een pagina zoekt, dan zou je es kunnen proberen een andere DNS server in te stellen. Weet zo niet welke dat zijn voor Casema, maar met ipconfig /all kun je daar achter komen
(op de pc die in contact met Inet staat dus:) )

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een een tweede computer aangesloten welke op Linux draait. Deze is echter bloedverziekend snel met internetten, bijna net zo snel als mijn hoofd pc die direkt op de kabel zit.

Het moet dus een instelling van Micro$oft zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren met een aantal vrienden zitten LANnen, en daar werkt het prima bij... zal dus waarschijnlijk aan de traagheid van de laptop liggen, andere systeem knallen namelijk over het internet...

Thanx voor de hulp guys! En het allerbeste in 2002!

:+
Pagina: 1