Toon posts:

Geheugen paradox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de HCC-dagen heb ik 256md ram erbij gekocht en in mijn systeem er bij geprikt. Sinsdien doet mijn puter raar, spontaan vastlopen en programma's afsluiten. Toen heb ik met Norton diagnostics een geheugen test gedaan, en toen vond ie inderdaad een fout. Gewoon een rotte dimm gekocht, dacht ik. Ik mijn oude ram eruit gerokken en alleen met deze nieuwe dimm getest, toen gaf norton geen fout melding.
Ik vervolgens een serrie combinaties geprobeerd hiet onder de resultaten.

A = 64mb pc133 apacer
B = 64mb pc133 mira
C = 256mb pc133 m-tec

1 = dimmslot 1 = bank 4+5
2 = dimmslot 2 = bank 2+3
3 = dimmslot 3 = bank 0+1

X = fout volgens Norton diagnostics
V = geen fout volgens Norton diagnostics

3A + 2B + 1C = X
3C = V
3C + 2A = X
3C + 2B = X
2A = V
3B = V
3B + 2A = V
3C = V

systeem:
AMD Atlon 500 Mhz; MSI 6167; geheugen zie boven op 100Mhz; Diamond Viper 770; Soundblaster Live 1024; 3com; WD 12 GB; Pioneer 4x DvD; sony 10x/4x/32x brander.

Heeft iemand enig idee wat er mis is met mijn ram of systeem?
:? :? :?

Verwijderd

Hoe is het met de cas timings gesteld? cas2 combineert niet lekker met cas3.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 22:33 schreef aad123 het volgende:
Hoe is het met de cas timings gesteld? cas2 combineert niet lekker met cas3.
Ik heb geen flauw idee waar kan ik dit vinden?

Verwijderd

Vaak staat dat op een wit stikkertje op de geheugenbank. Verder kun je het geheugen in de bios automatish laten detecteren, advanced features, SPD auto instellen, en aanschouwen wat ie ervan maakt. Ook kan Si soft sandra cas-timings herkennen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgen Si-soft sandra staat bij alle banken de CL op 3-2-3.
Hoewel A + C op cas2 (B alleen op cas3) kunnen draaien bij 100 Mhz.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
je mobo kan gewoon niet samenwerken met die combi's en zal wel een dusdanig verschil dat deze het niet pikt.

Ik heb het gehad als ik 3 dimm's had (alle drie indentiek) en deze op een 4dimmig mobo zetten werkte maar dan moest ik dimm3 vrijhouden, als ik 2 dimm's gebruikte kon ik dat slot wel gebruiken. Heel apart....

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
Maar heeft iemand een idee hoe ik mijn systeem kan laten werken met alle drie de dimm's. Heeft een bios-flash bijvoorbeeld zin?

Verwijderd

Het ziet er dus inderdaad naar uit dat je modules niet compatible zijn. Het kan dus niet.
Pagina: 1