Toon posts:

HDD kleiner na Win XP upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na upgrade van Win 98 SE naar Win XP werd mijn 2e HDD (Maxtor, gebruikt voor data opslag) niet meer correct herkend. Als ik in Windows Verkenner op de drive drukt meldde Windows dat deze niet geformatteerd was en of dat geformatteerd moest worden.

Na recovery van alle data heb ik deze drive geformatteerd naar NTFS-formaat. Nu zegt Win XP echter dat de omvang slecht 1,97 GB is, terwijl dit 20,4 GB moet zijn.

Als ik een controle doe mbv van Partition Magic of Norton Disk Doctor dan melden beide programma's dat er fouten zijn gevonden maar deze oplossen doen ze niet.

Hoe krijg ik de oorspronkelijke grootte van 20,4 GB weer terug?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om de drive opnieuw te partitioneren en dan te formatteren? Het beste kun je dit doen met Partition Magic. Kies voor de zekerheid maar even voor FAT32 ipv NTFS. Meldt Partition Magic tijdens het aanmaken van de FAT32 partitie wel dat je drive 20GB groot is?

Succes.

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik weet het verder ook niet zeker hoor maar heeft NTFS niet gewoon een grotere overhead? Neemt NTFS voor z'n file allocation table niet gewoon meer ruimte in beslag dan FAT32?

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 14:43
Op zondag 23 december 2001 09:59 schreef anthonov het volgende:
Ik weet het verder ook niet zeker hoor maar heeft NTFS niet gewoon een grotere overhead? Neemt NTFS voor z'n file allocation table niet gewoon meer ruimte in beslag dan FAT32?
Nu zegt Win XP echter dat de omvang slecht 1,97 GB is, terwijl dit 20,4 GB moet zijn.
lijkt me een beetje veel overhead.

check bios voor juiste settings, daarna in XP de drive geheel leeg gooien van alle partities en daarna opnieuw partioneren.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik dacht dat ntfs niet groter dan 2 gig kon???
als dit waar is het nogal logisch dat die niet 20 gig is
|:(

Tweakers Discord

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op zondag 23 december 2001 13:38 schreef tweakduke het volgende:
als dit waar is het nogal logisch dat die niet 20 gig is
|:(
da's duidelijk weer niet waar.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 23 december 2001 13:38 schreef tweakduke het volgende:
Verkeerd gedacht, TNFS kan wel degelijk grotere partities aan. Zelfs meer dan FAT

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
oh kee
dan zal die wel een foutje hebbe gemaakt met partitioneren
=)
heb ik ook eens gehad bij iemand
maar dan met FAT
is dat NTFS nu sneller dan?
en geeft dat geen probleme met programma's ofzo

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Helaas is het probleem nog steeds niet verholpen.
F-Disk geeft een Berichtfout 6. Ook MaxBlast van Maxtor geeft geen oplossing. De capaciteit blijft 1,97 GB.
Heeft iemand nog een oplossing?

Verwijderd

Toevallig hetzelfde gehad bij iemand...stond de HD op een clipsize van 2 GB dmv. jumper op zijn (IBM)HD.
Was met WinMe (fat32) vreemd genoeg geen probleem,heeft misschien met XP te maken die de HD uitleest? :?
Pagina: 1