Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Het is zeker niet dat gamers niet weten dat het geld kost om die spellen te maken. Maar zeg nou zelf, vind je die prijzen van spelletjes tegenwoordig nog normaalOp zaterdag 22 december 2001 22:09 schreef webkabouter het volgende:
kijk en dat snap ik niet. Iets downloaden.. gamers doen net of het alemaal niks kost om het te maken..
en hoeveel spellen IK koop? ja toch wel een spelletje per 2 maanden.
Ik speel zelf geen games meer, dus ik vertegenwoordig niet deze groep gamers
hmm ik koop ongeveer 1 a 2 spellen per jaarOp zaterdag 22 december 2001 22:09 schreef webkabouter het volgende:
kijk en dat snap ik niet. Iets downloaden.. gamers doen net of het alemaal niks kost om het te maken..
en hoeveel spellen IK koop? ja toch wel een spelletje per 2 maanden.
de rest gaat allemaal mooi over het chello lijntje
wil namenlijk wel wat geld overhouden
en om nou te zeggen dat de spelltjes van tegenwoordig super zijn "nee"
Verwijderd
Verwijderd
Jammer genoeg heb ik als 15 jarige geen maand salarisOp zaterdag 22 december 2001 22:05 schreef webkabouter het volgende:
Het zal wel vaker voorkomen dat een topic als deze wordt geopent maar ik wil een ding ff kwijt. Gamers, ik snap ze niet. Wel zitten te miauwen dat games etc zo duur zijn maar ondertussen wel ff heel maandsalaris wegzuipen in het weekend.
Wat klopt hier niet?
Verwijderd
Bijbaantjes doen wonderen op jonge leeftijd..Op zaterdag 22 december 2001 22:27 schreef Paestero het volgende:
[..]
Jammer genoeg heb ik als 15 jarige geen maand salaris
Verwijderd
Ik heb nu toch al zon aardige PC game collectie van meer dan 150 games origineel. Hetzelfde geld bij mijn console games.
Speel ik een spel echter een keer en kijk ik er niet meer naar om, koop ik hem niet. Maybe ooit als ie als budget titel er is maar verder niet.
Dit doe ik al jaren.. Ik vind het een vrij nette manier, om eerlijk te zijn.
" ja maar je kan ook een demo bekijken van een spel".. Das dus vaak niet zo. Heel vaak pakken ze bij demos het leukste van een spel, speel je verder is de rest van het spel geen ene reet aan. Of ze passen weer veel aan zodat het toch weer anders is bij de uiteindelijke versie.
Nou ja.. dit is mijn mening, natuurlijk bevestigen uitzonderingen de regel enzo
Verwijderd
Verwijderd
mensen met werk/bijbaantjes hebben minder tijd om te gamen, maar hebben wel geld om games te kopen.
mensen die alleen maar gamen zijn misschien te beroerd om achter hun pc vandaan te komen -> geen geld, dus dan maar illegaal aan een spel komen.
Ik zeg niet dat ik alles legaal heb, maar ik heb de games, software en muziek echt wel goed gespekt.
DAAR IS DIE ROOK VOOR EIKEL!!
Zo dat moest ik ff kwijt
Verwijderd
Op zaterdag 22 december 2001 22:57 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Wat ik niet snap is dat als ik een Rookgranaat gooi...dat die eikels dan blijven staan en als ze een bom op hun kop krijgen krijg IK commentaar!!!!!!!!
DAAR IS DIE ROOK VOOR EIKEL!!
Zo dat moest ik ff kwijt
Return To Castle WolfensteinOp zaterdag 22 december 2001 22:58 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
[..]
Verwijderd
Maar wat heeft dat met dit topic te makenOp zaterdag 22 december 2001 22:59 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Return To Castle Wolfenstein
Spellen die ik nu nog veel speel: HL: CS, Q3A, UT, heb ik alledrie orgineel. Andere spellen die ik speel zijn freeware (echt freeware dus, subspace en starsphere, eerste is shooter andere is planetarion type game).
Voor de rest speel ik heel weinig spellen.
En ja ik weet wat er bij komt kijken om een spel te maken, a4'tjes vol aan de uitwerking van je idee, research of het wel allemaal kan, producers vinden enz. het kost bakken met geld, maar waarom, waarom wordt er dan zoveel verdient aan het spel door de winkeliers enzo.
Het werkt exact hetzelfde als bij muziekcd's, de makers krijgen misschien 2,50 tot 5 piek per verkochte cd en de rest gaat in de zak van de producer, distributie en winkelier.
Games zijn duur, en dus koop ik alleen maar de spellen die ik blijf spelen, dus de lang houdbare games.
En het feit dat mensen zowiezo hun hele salaris (van hun bijbaantje) spenderen als ze uitgaan en het ook nog stoer vinden als ze stoned en dronken nog aan het cs'en ofzo zijn, vind ik zowiezo een beetje idioot.
Koop dan die game die je nu illegaal gedownload hebt en al uren speelplezier aan had, je hebt er meer fun mee en je hoeft niet te kotsen en je hebt geen hoofdpijn als je 's morgens wakker wordt.
Ach wat erg....Op zaterdag 22 december 2001 22:41 schreef Soccubus het volgende:
Kwil de discusie niet eens aangaan, voledige spellen fikken of downen is, heel erg simpel, gewoon diefstal
jij ben zeker zo'n noob die nooooit wat download ??
mag ik eens vragen hoeveeel mp3's jij op je schijf het staan want dat is ook diestal dan
Over gamers niet begrijpen...Op zaterdag 22 december 2001 23:00 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat met dit topic te maken
Maargoed om ook ff wat te zeggen:
Je hoeft echt niet alles te kopen, maar alles kopieeren is gewoon lame!!
MP3? niets, nada, noppes, ziltz (niks dus) ik koop mijn cd's, zelfs win me is legaal (damn ik kreeg het over mijn lippen) éh, wou je meer wetenOp zaterdag 22 december 2001 23:04 schreef Firecow het volgende:
[..]
Ach wat erg....
mag ik eens vragen hoeveeel mp3's jij op je schijf het staan want dat is ook diestal dan
geen enkel! ha nu jij weer. Ik heb toch niet gezegd dat ik een heilig boontje was? Ik vind het alleen maf dat mensen wel honderden guldens uitgeven aan iets wat in mijn ogen echt het onbelangrijkste is van je hele leven.. (bier, pillen en andere shit) maar iets wat miljoenen zo niet miljarden heeft gekost gewoon download alsof het niks is.Ach wat erg....
Je hebt dus echt geen benul wat een spel kost.. terwijl je zegt dat je dat wel hebt.Het is zeker niet dat gamers niet weten dat het geld kost om die spellen te maken. Maar zeg nou zelf, vind je die prijzen van spelletjes tegenwoordig nog normaal Zo'n CD'tje kost nog geen 1 piek en die andere 149 piek zijn de research kosten, NOT
Ik speel zelf geen games meer, dus ik vertegenwoordig niet deze groep gamers
kopieren doe ik eigenlijk niet omdat mn brander zuigt. maar als ik een nieuwe koop blijf ik vrolijk games kopen...gewoon een tik van me. en 49 van de 50 keer is het spel zn geld waard... (B&W was die 1 uit 50).
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Leg het mij maar uit, niet dat het uit gaat maken...Op zaterdag 22 december 2001 23:11 schreef webkabouter het volgende:
Je hebt dus echt geen benul wat een spel kost.. terwijl je zegt dat je dat wel hebt.
triestOp zaterdag 22 december 2001 23:10 schreef Soccubus het volgende:
[..]
MP3? niets, nada, noppes, ziltz (niks dus) ik koop mijn cd's, zelfs win me is legaal (damn ik kreeg het over mijn lippen) éh, wou je meer weten
ik heb zo'n 1300 mp3tjes das ongeveer 200 cd's en ik heb me windows xp gedownload
goed he
Zeg, is pool of raiance 2 iets voor een die-hard RPG'er (BV. de grote van M&M6) of is het vrij simpel.Op zaterdag 22 december 2001 23:12 schreef Lord_Mithril het volgende:
ik koop tegenwoordig al mn games.. net weer pool of radiance erbij gekocht... weer 100 piek.. dat doe ik zo 2 a 3 keer per maand (ligt eraan wat er uit komt).
kopieren doe ik eigenlijk niet omdat mn brander zuigt. maar als ik een nieuwe koop blijf ik vrolijk games kopen...gewoon een tik van me. en 49 van de 50 keer is het spel zn geld waard... (B&W was die 1 uit 50).
dat is juist de redendat ik niks meer koop
ik vin het gewoon zonde dat je zo'n spel in 1 nacht uitspeelt ofzo
Tja, over XP zeg ik niets (M$ mag wel eens iets beter te werk gaan) maar 1300 MP3, tja, zoals je al zei, triest. of het moeten natuurlijk legale MP3 zijn, kan ook nogOp zaterdag 22 december 2001 23:14 schreef Firecow het volgende:
[..]
triest
ik heb zo'n 1300 mp3tjes das ongeveer 200 cd's en ik heb me windows xp gedownload
goed he
Niet mee eens, de gemidelde shooter is mischien simpel, maar de M&M serie is echt niet simpel (vooral 6 niet) en er zijn meer RPG's zoOp zaterdag 22 december 2001 23:16 schreef Firecow het volgende:
alle spelen zijn tegenwoordig simpel
Verwijderd
is die game de moeite waard? ga ik um ff downloadenOp zaterdag 22 december 2001 23:14 schreef Soccubus het volgende:
[..]
Zeg, is pool of raiance 2 iets voor een die-hard RPG'er (BV. de grote van M&M6) of is het vrij simpel.
Heb ik het woord downen (oh, sh*t) ooit gezecht.Op zaterdag 22 december 2001 23:18 schreef cosmosis het volgende:
[..]
is die game de moeite waard? ga ik um ff downloaden
tis ff wennen als je BG2 ofzo gewent bent.. het vechten gebuerd semi beurt gewijs. maar hijs best leuk.. en 1 tipOp zaterdag 22 december 2001 23:14 schreef Soccubus het volgende:
[..]
Zeg, is pool of raiance 2 iets voor een die-hard RPG'er (BV. de grote van M&M6) of is het vrij simpel.
GA NIET TEGEN WRAITHS VECHTEN MET MELEE WAPENS!!!!
die gasten raak je nooit
voor jouw nietis die game de moeite waard? ga ik um ff downloaden
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
ja dat doe ik dus wel... maar soms koop ik ook wel een cd.
kep een MP3 player dus ik convert ze toch
Bier, Whiskey en Metal!!
Dus turnd base vechten? makkelijk met spreuken, had ik in de BG serie wel eens last van, probeer je een spreuk uit te spreken en ben je al weer dood.Op zaterdag 22 december 2001 23:21 schreef Lord_Mithril het volgende:
[..]
tis ff wennen als je BG2 ofzo gewent bent.. het vechten gebuerd semi beurt gewijs. maar hijs best leuk.. en 1 tip
GA NIET TEGEN WRAITHS VECHTEN MET MELEE WAPENS!!!!
die gasten raak je nooit
Semi turn based... je hebt iets van 10 seconden voor de volgende begint.Op zaterdag 22 december 2001 23:25 schreef Soccubus het volgende:
[..]
Dus turnd base vechten? makkelijk met spreuken, had ik in de BG serie wel eens last van, probeer je een spreuk uit te spreken en ben je al weer dood.
maar er word wel aangegeven wie er aan de beurt is.
hold on dan maak ik ff screenie.....
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Is een spel downloaden dan erger dan mp3s downloaden?Op zaterdag 22 december 2001 23:25 schreef Lord_Mithril het volgende:
uhm... je kan nog MP3's downen?
ja dat doe ik dus wel... maar soms koop ik ook wel een cd.
kep een MP3 player dus ik convert ze toch
Ik heb ook wel spellen en cd's in de winkel gekocht.
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
En zo komen we weer in die cirkel.. Want om een goede lange game te maken is geld nodig. Veel geld, die doorgaans verdient wordt de opbrengsten van de vorige games. Die games die jij dus lekker download en ze geen cent aan verdienen.Op zaterdag 22 december 2001 23:16 schreef Firecow het volgende:
alle spelen zijn tegenwoordig simpel
Ga zo door, zo krijg je binnekort totaal geen goede games meer voor de pc, alleen nog maar voor console..
Verwijderd
en dan niet de playstation, want die worden ook weer gefiktOp zaterdag 22 december 2001 23:52 schreef Aspi het volgende:
[..]
En zo komen we weer in die cirkel.. Want om een goede lange game te maken is geld nodig. Veel geld, die doorgaans verdient wordt de opbrengsten van de vorige games. Die games die jij dus lekker download en ze geen cent aan verdienen.
Ga zo door, zo krijg je binnekort totaal geen goede games meer voor de pc, alleen nog maar voor console..
Verwijderd
Ik-ben-een-heilig-boontje-want-ik-heb-alles-origineel-en-jullie-niet topic?
Beetje uitgekauwd inmiddels....
Ik weet niet waar jij mij mee wil vergelijken?Op zaterdag 22 december 2001 22:05 schreef webkabouter het volgende:
Het zal wel vaker voorkomen dat een topic als deze wordt geopent maar ik wil een ding ff kwijt. Gamers, ik snap ze niet. Wel zitten te miauwen dat games etc zo duur zijn maar ondertussen wel ff heel maandsalaris wegzuipen in het weekend.
Wat klopt hier niet?
Plus dat deze stelling wel HEEEEL erg gegeneraliseerd is. Alsof iedere gamer een jongen is tussen de pak'um beet 16 - 25 die elk weekend uit gaat, honderden guldens opzuipen en vervolgens gaan klagen
Dacht ut niet dus. Ik ben 19, koop zelden een spel, alleen als ik het echt veel ga spelen (Baldur's gate, 1, 2, ToB, diablo 2 en LoD bijvoorbeeld) spellen die ik een keer doorspeel en dan nooit meer aankijk, nee die ga ik niet kopen.
De stelling is veral te algemeen, gaat over een te grote groep mensen, die bij lange na niet allemaal hetzelfde zijn, en is ook nog eens gebaseerd op stereotypering en op hooguit de mening van een paar "gamers" met een grote smoel.
Dus ik vraag me af wat deze stelling hier doet?
I want to live forever, so far.. so good.
Me 2, me 2Op zondag 23 december 2001 11:32 schreef IceStorm het volgende:
Ik vind de stelling niet eens echt een stelling. Ik game (genoeg), ik zeur wel eens dat games goedkoper zouden mogen/kunnen maar ik betaal vaak genoeg 100 piek voor een spel. Daarnaast zuip ik zelden maandsalarissen weg dus ach, nee ik voel me niet aangesproken
Spellen kun idd wel wat goedkoper, maar aan de andere kant, er zijn echt wel demo's om spellen uit te proberen
Verwijderd
Verwijderd
En als je ziet dat Blizzard oid (om maar een voorbeeld te noemen) ongeveer 4 jaar bezig is met een game, vindt ik 100 ballen niet overdreven duur..
Je koopt tenslotte niet elke week een spel.
Ik zelf drink niet, dus dat van dat maandsalaris klopt al niet. M'n laatste game dat ik gekopieerd heb is anderhalf jaar geleden, sindsdien enkel nog legale versies in de winkel gekocht. En ja, games zijn best wel duur, maar dat is al jaaaaaaaaaaren zo, dus we kunnen blijven klagen op die manier.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Laat staan dat ik dat uit kan geven. Dan daarbij mot ik ook geen alcohol, waarom post ik hier dan, maar goed, dit wilde ik toch ff melden, ga niet zeggen dat ik alle games koop, want dat is gewoon niet zo, net als zeker 80% van degene die hier post, maar gewoon te bang om dat toe te geven...
Ik
Overigens is echt niet elke game z'n geld waard. Ah, jullie willen namen? Desperados, B&W, Civilization 3 (109.95, pfffff) en zo kan ik nog wel doorgaan
Dat vind ik dan ook wel wat overdrevenOp zaterdag 22 december 2001 22:25 schreef ScitzoFreak het volgende:
Hehe.. volgens mij heeft 98% van de mensen op spielerij geen enkel benul wat er allemaal komt kijken bij het maken van een spel..
En ok mensen ik heb natuurlijk ook gekopieerde games maar ik ga ze niet downloaden Mijn legale cd's zijn nog steeds in de meerderheid. Ik vind het ook zwak om te zeggen dat je Windows XP dan wel mag downloaden omdat ze beter hun best moeten doen. Dat systeem zorgt wel ff dat je computer blijft draaien of wilde je Ghost Recon etc proberen te draaien op Dos 6.22 ?
Als je zo graag alles legaal wil houden vind ik het best. Maar moet je dat nou tegen iedere gamer zeggen.
Ik down zelf ook spellen, maar als je na 6 uur al met RTCW klaar bent heb ik zoiets van..tja het zag er wel flex uit maar ik ga het dus echt niet kopen.
En over die 98%....misschien kost het wel veel om zo'n spel te maken maar van die 100 of 150 gulden krijgen de makers echt niet zoveel hoor. Kijk maar eens wat de leverancier krijgt.
Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"
Verwijderd
Voorbeeld:
Als lang geleden niemad Rainbow Six en het mission pack Eagle Watch had gekocht, maar allemaal hadden gebrand, zou redstorm dan ooit Rogue spear hebben uitgebracht? Dacht het niet. Miskien nog met hun laatste paar centjes. Maar als dan weer iedereen rogue spear & urban ops had zitten kopïeren zou redstorm echt bankroet geweest zijn en had ghost recon nooit het daglicht gezien..
Zelfde verhaal met bioware en de BG reeks. Als iedereen dat ALLEEN maar had zitten kopïeren, zou bioware dan nog aanwezig zijn om Neverwinternights te maken?
buy games, invest in future
en verder de prijs van spellen, RTCW bijvoorbeeld, 100 piek over 6 uur SP + heel veel uur MP = heel weinig FL/uur, minder dan als ik een avondje ga stappen iig. Ik neem iig aan dat je ook MP speelt, anders speel je eigenlijk maar het halfe spel.
Zelfde met CIV3. Ik heb hem dan wel niet, maar als die net zo verslafend is als deel 1 dan komt de eindprijs uit op zo'n 2 kwartjes per uur (als het niet 2 cent is
Oh ja, het percentage illegale prut op mijn comp is 15.38%
Verwijderd
Maarja dan heb je ook wel wat, en zuipen mag
Verwijderd
koop haast nooit spellen.
iemand koopt een spel voor 100 piek en ik download hem ff (kost 1 gulden per 1 gB) en fik hem op cdrw als dat past.
issie leuk dan brand ik hem opnormale cd + hoesje maken.
is klote, dan gewoon cdrw wissen
blijf het incident rond B&W echt leuk vinden.
Iedereen masaal kopen, en al heel snel stond ie bij iedereen al weer op de plank of lag ie ergens in een hoek onder het stof
Verwijderd
Yeah right, probeer daar eens een politieagent voor wakker te krijgen...Op maandag 24 december 2001 17:23 schreef webkabouter het volgende:
ik denk dat ik bij jou eens de politie laat langskomen.. kijk wie er het laatst lacht
de spellen die tegenwoordig gemaakt worden zijn het niet waard. laats nog 2X total annihilation gekocht (voor mij en een vriend, 2X20,- is daar een goede prijs voor)
of halflife voor 60,- met 2 serials en wat extra stuff
maar noem eens een spel dat 100,- waard is? voor 15 jarigen is 100,- een flink bedrag (ook voor oudere denk ik)
-red faction <- 2 dagen en uitgespeeld, multiplay was ook brak
-aquanox <- ok, 1 week speeltijd, was het mischien waard geweest, maar is toch vrij kort
black en white <- een flinke hype eromheen bouwen, iedereen koopt het en ze komen erachter dat het een kut spel is
en zo kan ik de lijst nog wel ff vullen
Ow ja, ook Windows heb ik legaal (van '95 tot XP
edit: enige waar ik nooit geld voor had om legaal te kopen is M$ Visual Studio 6.0, en of dat er wel ooit van komt