Ik heb al op alle topics gezocht, maar geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik heb 2 Compu's, een met XP ( de server) en een met ME (de Client). Nou is het probleem dat ik vanaf de ME computer niet in de Xp computer kan via netweklocaties. Wel kan ik gewoon internetten via wingate vanaf de ME compu. Vanaf de XP compu kan ik wel op de ME compu, en kan ik gewoon in de netwerklocaties. Ik heb mijn Xp computer gewoon geshared, dus da's niet het probleem. Ook heb ik geprobeer met zo'n netwerkdiskette op de ME computer het probleem op te lossen. Zonder resultaat. Heeft iemand enig idee hoe dit kan??
Verwijderd
Wat voor een melding krijg je dan als jij probeert in te loggen op de Windows XP pc, een toegang geweigerd of iets anders.
Je ziet namelijk vaak dat er 2 foutmeldingen zijn, of mensen krijgen een toegang geweigerd = simpel op te lossen.
De andere foutmelding is wat lastiger want dan kan hij de netwerk omgeving niet doorzoeken.
Het is dus voor ons van belang om te weten welke foutmelding jij krijgt...
Je ziet namelijk vaak dat er 2 foutmeldingen zijn, of mensen krijgen een toegang geweigerd = simpel op te lossen.
De andere foutmelding is wat lastiger want dan kan hij de netwerk omgeving niet doorzoeken.
Het is dus voor ons van belang om te weten welke foutmelding jij krijgt...
Verwijderd
Xp geeft als domein vaak mshome en winme vaak workgroup.
Kijk dat eens ff na.
En heb je misschien een firewall aanstaan?
Kijk dat eens ff na.
En heb je misschien een firewall aanstaan?
Beide Computers staan in de werkgroep @home i.v.b met het internet sharen. Er staat geen firewall aan. Deze heb ik uit gezet.
Verwijderd
Staat het standaard protocol van die windows ME wel ingesteld op TCP/IP ?...Op zondag 23 december 2001 10:29 schreef AndreHazes het volgende:
Beide Computers staan in de werkgroep @home i.v.b met het internet sharen. Er staat geen firewall aan. Deze heb ik uit gezet.
Ja ik heb alle "domme dingen al gecheckt. Mijn Me computer staat gewoon zo ingesteld als dat hij ook stond toen de Xp compu ook ME was. Alleen wat IP instellingen verandert voor het internet. Ik heb net geprobeert het netwerk op ME helemaal opnieuw te instaleren. Toen alleen IP protocol erop stond werkte het, toen ik IPX erbij zette werkte het weer niet, en had ik wee rhet oude vertrouwde probleem. De foutmelding die ik krijg bij mijn netwerklocaties en dan bij volledig netwerk is de volgende: Kan netwerk niet doorzoeken. Apparaat bestaat niet op het nerwerk. Maar Internet werkt dus nog wel steeds via wingate. Dus wingate herkent de Xp computer dus wel gewoon. Ik snap er echtgeen reet van
!!
Verwijderd
Hmmm.... maar waarom zou je in godsnaam nou het IPX protocol willen gebruikenOp zondag 23 december 2001 20:55 schreef AndreHazes het volgende:
Ja ik heb alle "domme dingen al gecheckt. Mijn Me computer staat gewoon zo ingesteld als dat hij ook stond toen de Xp compu ook ME was. Alleen wat IP instellingen verandert voor het internet. Ik heb net geprobeert het netwerk op ME helemaal opnieuw te instaleren. Toen alleen IP protocol erop stond werkte het, toen ik IPX erbij zette werkte het weer niet, en had ik wee rhet oude vertrouwde probleem. De foutmelding die ik krijg bij mijn netwerklocaties en dan bij volledig netwerk is de volgende: Kan netwerk niet doorzoeken. Apparaat bestaat niet op het nerwerk. Maar Internet werkt dus nog wel steeds via wingate. Dus wingate herkent de Xp computer dus wel gewoon. Ik snap er echtgeen reet van!!
O, enne.... tja dat internet wel werkt is omdat internet standaard altijd al gebruik maakt van TCP/IP
Nou IPX heb ik dus wel nodig voor internet, dat heeft wingate nodig. Verder heb je IPX ook vaak nodig om spellen te spellen over het Netwerk, zoals RA2. That's why.
Het kan natuurlijk ook de ingebouwde firewall zijn. Heb je die uitgeschakeld?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Verwijderd
Stom van mij.... tja ik speel nooit spelletjes dus dan denk je daar ook niet aan heOp maandag 24 december 2001 09:53 schreef AndreHazes het volgende:
Nou IPX heb ik dus wel nodig voor internet, dat heeft wingate nodig. Verder heb je IPX ook vaak nodig om spellen te spellen over het Netwerk, zoals RA2. That's why.
You can run, but you can't hide!!!
Nee ik zoek eigenlijk een oplossing, en geen wegren methode. Wat de betreft de standaart firewall, die staat uit. Ik heb het idee dat de IPX van ME niet werkt met de IPX van XP, het lijkt me raar, maar volgens mij is het toch zo. Nou als ik geen oplossing vindt, dan maar op allebei XP!
Nee ik zoek eigenlijk een oplossing, en geen wegren methode. Wat de betreft de standaart firewall, die staat uit. Ik heb het idee dat de IPX van ME niet werkt met de IPX van XP, het lijkt me raar, maar volgens mij is het toch zo. Nou als ik geen oplossing vindt, dan maar op allebei XP!
Verwijderd
Hmmmmmm.... is dat niet hetzelfde als wegrennen? "Nou als ik geen oplossing vindt, dan maar op allebei XP!" Naar mijn idee proberen we hier alleen maar tips te geven die jou brengt tot een oplossing van het probleemOp maandag 24 december 2001 17:05 schreef AndreHazes het volgende:
You can run, but you can't hide!!!
Verwijderd
Ey, ik heb gister mijn netwerk geinstalled en ik had hetzelfde probleem, de client kon het netwerk niet doorzoeken. Van alles uitgeprobeerd natuurlijk en toen maar eens voor de grap de server-kabel uit de server-poort in mijn hubje getrokken en in een willekeurige poort gestopt (ik in de 3e). En wat denk je? No Problemo! Try dat ook eens, denkt dat het bij jouw ook wel werkt.
Pagina: 1