[rode hoed] Netwerk install zonder bootdisks of cd

Pagina: 1
Acties:

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
mensen, ik heb hier mijn befaamde en beruchten IBM i486 Thinkpad 750Cs Lapdoos staan, die vrolijk rode hoed linux 6.0 draaid...

Het werkt wel ok, maar ik wil graag upgraden naar rode hoed 7.1, die ik ook cd heb...

Nu is er een probleem!
Zoals ik al vaker aangeven heb, heeft het ding geen flop en geen cd-rom!!!

Dus ik wil een http update uitvoeren... Ik heb hier dus een NT4 Terminal Server bak staan waarop ik via FTP de cd-rom gedeeld heb...

Ik d8 dat ik wel een NTFS vol. kon mounten, maar dit lukt niet... Iemand suggesties!?!?!

Ik heb dus wel een dos partitie erop staan met (jaha ik was slim geweest ja!) drivers voor een paralle cd-rom drive! :) Alleen heb ik dus nu geen drive meer! :( Ik had die van mijn vorige stage geleend, maar daar werk ik nu nier meer!

hellup! :(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Waarom lukt het NFS mounten niet? Welke error krijg je? Misschien is het het makkelijkst om dat op te lossen.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
alleen dat ie niet connecten kan! :(

Hij zegt in LinuxConfig dat het mounten succesvol is, maar ondertussen kan ik niet via /mnt/ntcdrom (zo heb ik 'm gemount) bereiken, zegt ie filesysteem cannot be found...

't kan niet aan rode hoed liggen, want daar staat alles ok, maar ik denk zelf aan WinNT terminal server ligt, ik weet het niet echt...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zaterdag 22 december 2001 22:35 schreef zwahiel het volgende:
't kan niet aan rode hoed liggen, want daar staat alles ok, maar ik denk zelf aan WinNT terminal server ligt, ik weet het niet echt...
Eerste waar ik aan dacht, toen ik dit las was : "debian", die kun je n.l. heel makkelijk updaten over een netwerk, zelfde geldt voor SuSE en Slackware(??).. Maaruh, kun je zo'n 2.5" HD uit zo'n laptop niet op een 'gewone' computer aansluiten, en hem zo ff installeren ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Nee dat kun je inderdaad niet nee, da's nou net het probleem!

ik heb slackware hier liggen , maar iik krijg 'm niet geinstalleerd, veels te ingewikkeld voor mij, tenminste nu wel ja! >:) :7.

Maar ik moet het eens proberen met debian...
Misschien helpt dat wel, je weet het niet...

Maar hij moet wel zonder diskettes of andere onzin te installeren zijn, anders gaat het nog niet! :(

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Erm.. Je wil via http, ftp & ntfs een (waarschijnlijk) iso 9660 cdtje mounten :?

redhat ken ik verder neit precies, maar 1x geinstaleerd via cdrom, maar ik geloof dat je het gewoon via ftp kunt updaten.

Anders moet je dus die cdrom via samba gaan mounten, smbmount doet dat.

Nog een oplossing is dus via http en dan met iis(of iss :? ) of apache een webserver te draaien en op die manier in te loggen en je redhat te updated.

maar welke manier je moet gebruiken ligt aan redhat, ik weet niet wat die precies allemaal kan

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op zondag 23 december 2001 03:28 schreef zwahiel het volgende:
Maar ik moet het eens proberen met debian...
Misschien helpt dat wel, je weet het niet...
Debian is, als je het voorelkaar krijgt dat 'ie installeerd, een oplossing voor je probleem dnek ik.. En daarvor zul je _echt_ een floppy of CD ergens vandaan moeten vissen, daarna kun je prima werken en upgraden zonder een flop & CD, maar om het te installeren heb je hem _echt_ nodig

Redhat kan je volgens mij met een geinig RPM commando upgraden, maar het allermakkelijkste is altijd ff die CD booten..
Maar hij moet wel zonder diskettes of andere onzin te installeren zijn, anders gaat het nog niet! :(
Mjah, en de HD (Zoals ik hierboven al schreef), er ff voor een keertje uithalen?? (We heten niet voor niets 'Tweakers' :) )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Ja maar mensen, weten jullie dan hoe ik een 2,5" hdd in een normale IDE aansluiting krijg, wie het heeft mag 't zeggen, want ik ben dan wel geinteresseerd! :)

Dat gaat gewoon niet! :(

Verwijderd

Er is een tijd om afscheid te nemen van dierbare hardware. Volgens mij voldoet je onvolprezen IBM i486 Thinkpad 750Cs Lapdoos daar wel aan. Koop voor weinig een pentium MET cdrom en floppy. :)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Topicstarter
Op maandag 24 december 2001 03:19 schreef janjanjansen het volgende:
Er is een tijd om afscheid te nemen van dierbare hardware. Volgens mij voldoet je onvolprezen IBM i486 Thinkpad 750Cs Lapdoos daar wel aan. Koop voor weinig een pentium MET cdrom en floppy. :)
dat is het 'm juist, het ding werkt verder perfect, geruisloos, stil, redelijk snel (wat je redelijk noemt!) en het is een lapdoos, dus mega kleiN! :) >:)

Verwijderd

Upgraden van je huidige programmatuur lijkt dan de enige oplossing. Je hebt netwerk dus je kunt allerlei updates installeren zonder dat je daarvoor een compleet nieuwe install voor uit hoeft te voeren. De volgorde van updaten is echter wel belangrijk. Ik denk dat je het in die richting moet zoeken, je enige bootmedium is harde schijf, dus zo even een installer van een andere distro laden wordt erg lastig zonder floppy en cd.

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:29
Je hebt converters voor 2,5" HD's. Daarmee kan je gewoon een IDE kabel en stroom erop aansluiten en klaar is klara >:)

Alleen nu wil je weten waar je zoiets kan krijgen ... en dat weet ik helaas niet
Pagina: 1