Toon posts:

t.net redesign op sourceforge (open source and more...)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee misschien een beetje schokkend na de veranderingen van vandaag.

Toch denk ik dat de pagina aan versie 4.0 toe is!

Als je ziet hoe lang deze pagina al in omloop is met aanpassing na aanpassing, dan mkan ik toch t.net zich klaar moet maken voor de toekomst.

Steeds meer computers kunnen een resolutie aan van 1024 x 768 en ik vind, persoonlijk, dat t.net daar op aangepast moet worden.
Dat houdt dus in dat niet een gedeelte van je scherm ongevuld moet zijn, maar dat de _pagina_ zich aanpast aan jouw scherm!
Een goed voorbeeld hiervoor is dat er maximaal 3 reacties kunnen gegeven worden op een reactie.
Tevens zie ik dat de pagina steeds meer 'onderdelen' heeft, zoals de nieuwe 'meuktracker.dsp'. Daar is om zichzelf niks mis mee, maar de overzichtelijkheid heeft daar wel onder te leiden!

Ik heb altijd wel - voor zover mogelijk -de 'source' van t.net bekeken en ik kan niet anders zeggen dat het tijd is voor een complete rewrite. Het is rommelig, onduidelijk en door de loop van de tijd ook onnodig ingewikkeld geworden.

Dit alles hoeft natuurlijk niet te betekenen dat alles gewijzigd hoeft te worden, maar sinds ik niet weet hoe de achtergrond (qua code) ik mekaar zit kan ik daar geen oordeel over vellen.

Toch kan ik niet anders van mening zijn dat het tijd wordt voor t.net om te veranderen.
Het niet hebben van concurrentie mag _nooit_ en zal _nooit_ (als het aan mij ligt) de ondergang van t.net worden!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nu vergeet ik helemaal op het topic in te gaan. Kan gebeuren ...

Persoonlijk denk ik namelijk - gezien de steun, die ik overal zie - dat het opensourcen van t.net hiervoor een oplossing zal zijn.
Tevens zal dat een bijdrage zijn aan de constante groei en verbetering van t.net.

Deviant

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

"Open your source, your mind will follow"

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Steeds meer computers kunnen een resolutie aan van 1024 x 768 en ik vind, persoonlijk, dat t.net daar op aangepast moet worden. Dat houdt dus in dat niet een gedeelte van je scherm ongevuld moet zijn, maar dat de _pagina_ zich aanpast aan jouw scherm!
Ik had een redesign voor 1024*768 (waarbij de tekst trouwens gewoon even breed was als nu) en de eerste reacties waren alleen maar negatief. Dat iemand op 1024 of hoger draait wil niet zeggen dat zijn hun browser window ook zo breed hebben.

Lange regels zijn onleesbaar, dat zijn gewoon de basic layout design principes.

Het is onmogelijk om een normale layout te bouwen wanneer de breedte van de pagina niet vaststaat.
Ik heb altijd wel - voor zover mogelijk -de 'source' van t.net bekeken en ik kan niet anders zeggen dat het tijd is voor een complete rewrite. Het is rommelig, onduidelijk en door de loop van de tijd ook onnodig ingewikkeld geworden.
Jij kent de source van Tweakers.net helemaal niet. HTML wordt gelezen door een browser, niet door een mens. Het boeit dus voor geen meter of de HTML source er wel netjes uit zien, het maakt de code hooguit onnodig groot. De PHP source is prima leesbaar voor mij.
Toch kan ik niet anders van mening zijn dat het tijd wordt voor t.net om te veranderen. Het niet hebben van concurrentie mag _nooit_ en zal _nooit_ (als het aan mij ligt) de ondergang van t.net worden!!!
Een voorspoedige toekomst van Tweakers.net hangt in mijn ogen niet af van een paar simpele design veranderingen. In vergelijking met andere sites (neem bijv. onze grootste Nederlandse concurrent) kan dit design nog wel een tijdje mee. Er zijn hele lelijke sites (slashdot bijv.), die toch erg cool worden gevonden.

Ik heb nog genoeg spul op m'n todolist staan die in mijn opzicht belangrijker, omdat ze nieuwe functionaliteit aan de site toevoegen.

Mijn ervaring leert dat meer dan 50% van de bezoekers geen baat heeft bij een nieuwe design. Ze vinden 'm minder goed (ook als je er zelf stellig van overtuigd bent dat het nieuwe design nooit slechter kan zijn dan de vorige), ronduit zuigend of het kan hen niet interesseren.

En als je ziet hoe creatief mensen er nu al in zijn om Tweakers.net/Fokzine designs bijna 1:1 te dupliceren durf ik te voorspellen dat de t.net klonen als paddestoelen uit de grond schieten wanneer de complete source geopensourced wordt.

• Hielko
  • Nu online
Het is onmogelijk om een normale layout te bouwen wanneer de breedte van de pagina niet vaststaat.
Kijk eens naar AnandTech, zit kompleet in % tabelletjes - maar zit er heel goed uit :)!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vergeleken met Tweakers.net is AnandTech gigantisch traag op een modem.

[img]'http://tweakers.net/ext/i.dsp/964253380.gif'[/img]
Lees niet prettig.

• Aaargh!

Aaargh!

En als je ziet hoe creatief mensen er nu al in zijn om Tweakers.net/Fokzine designs bijna 1:1 te dupliceren durf ik te voorspellen dat de t.net klonen als paddestoelen uit de grond schieten wanneer de complete source geopensourced wordt.
kijk naar slash (de code achter slashdot.org), zijn er concurrerende site's die slash gebruiken ? nee!. krijgen ze ook maar 1 hit minder ? nee!. wat er wel zijn dat zijn sites over een totaal ander onderwerp die gebruik maken van slash.

• Aaargh!

Aaargh!

Afbeeldingslocatie: http://130.89.230.143/tweakers/slashdot.jpg
leest wel prettig @1280x1024
Afbeeldingslocatie: http://130.89.230.143/tweakers/slashdotsmall.jpg
leest ook prettig @800x600

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

't is maar wat je prettig vindt.
Sla de krant eens open.
Wat zie je dan? Juist! een heleboel kolommen; smalle kolommen!
Ik heb een 17"ert op 1024 staan, en sites die geen gebruik maken van tabellen of frames om de tekst kort bij elkaar te houden resize ik, omdat een regel anders te lang wordt.
En dat vind ik niet lekker lezen.

Als ik mijn 22"ert heb (moet voor het eind van dit jaar toch wel gebeuren), zet ik hem op een resoltutie van 1280 of 1600; afhankelijk van de leesbaarheid.
Ook dan zal ik browserwindows resizen omdat dat prettiger leest.

Dat jullie een hele brede zin lekker vinden lezen, hoeft nog niet te betekenen dat iedereen dat vindt.

• Aaargh!

Aaargh!

Kaj: als je de breedte aanpast aan de browser, heeft de gebruiker zelf de keus tussen brede en smalle text. met de huidige situatie is dat niet zo.

• Hielko
  • Nu online
Tot zover een interessante discussie over breede pagina's...

Maar even een paar andere punten:
Steeds meer computers kunnen een resolutie aan van 1024 x 768 en ik vind, persoonlijk, dat t.net daar op aangepast moet worden.
Dat denk ik dus niet: heel veel mensen resizen hun windows, dus voor hun is het 1024x786 probleem niet interessant, en ik persoonlijk vindt een leeg vlak heel erg handig aangezien ik dara icq en pctv vision kwijt kan :).
'k moet even doordrammen: anandtech leest vast niet fijn op 1600x1200, maar je kan ook niet zeggen dat het geen normale layout is, slecht is de layout zeker niet.
Een voorspoedige toekomst van Tweakers.net hangt in mijn ogen niet af van een paar simpele design veranderingen. In vergelijking met andere sites (neem bijv. onze grootste Nederlandse concurrent) kan dit design nog wel een tijdje mee. Er zijn hele lelijke sites (slashdot bijv.), die toch erg cool worden gevonden.
Nee, maar dat wil niet zeggen dat een site lelijk moet zijn: ik vindt /. er gewoon zwaar klote uitzien en dat is 1 van de redenen waarom ik de site niet al te vaak bezoek...
Mijn ervaring leert dat meer dan 50% van de bezoekers geen baat heeft bij een nieuwe design. Ze vinden 'm minder goed (ook als je er zelf stellig van overtuigd bent dat het nieuwe design nooit slechter kan zijn dan de vorige), ronduit zuigend of het kan hen niet interesseren.
Ja het is voor de meeste bezoekers even wennen: maar als je een half jaar laten vraagt welke van de twee layouts beter is dan zal het mij absoluut niks verbazen dat de nieuwste layout absoluut de voorkeur geniet.

• Aaargh!

Aaargh!

ik persoonlijk vindt een leeg vlak heel erg handig aangezien ik dara icq en pctv vision kwijt kan
daarom heeft een tweakert toch minstens 2 monitoren ;) , toch ... ?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maar de enige reden voor een bredere layout is mijn ogen omdat het nu nogal moeilijk is om tabelletjes zoals in de pricewatch bij elkaar te prakken. Voor de tekst maakt het IMO niet uit aangezien 490px IMO de sweet spot is voor goed leesbare regelbreedtes.

Maarja, dit vind ik ook omdat ik op 1600*1200 lees en dan hoef je niet zoveel te scrollen :).
Pagina: 1