flink probleem

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik had een computer : AMD duron 600, MSI K7t pro, 128 MB geheugen, TNT2 M64 en daar had ik een paar nieuwe onderdelen in laten zetten nl. een Athlon 1000 en een TNT2 Ultra. Maar als ik nu spellen speel of veel zware dingen doe zoals videobewerken, fotobewerken, valt mijn PC uit. Hij blijft dat een 10 minuten tot een half uur uit en daarna kan ik hem weer opstarten. Weet iemand wat dat is? Er zit 300 Watt voeding in dus dat lijkt mij voldoende.

please

Erik

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
is je systeem geaard?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 13:36

E-Rick

I love it :7

Zit je koeling _recht_ op je proc??

Choose life

• the-hell
  • Nu online
hoe kan je dat zien?

• axis
zit je pc in een geaard stopcontact? (stekker met drie contactpunten.. in nederland twee van die punten, en aan de zijkant van de stekker nog eens..) ja.. hoe leg je dat uit?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• E-Rick

E-Rick

Dat weet ik ook niet, Wat voor koeler is het? misschien dat iemand anders dan een tip kan geven.
Ik weet alleen dat een kennis net zo'n probleem had, en dat bleek een verkeerdom gemonteerde koeler te zijn. Uiteindelijk processor geroosterd.

Choose life

• the-hell
  • Nu online
hij hangt er iets onder denk ik, maar ik hb hem er zelf niet op gedaan dus ik weet ook niet hoe ik hem omhoog kan doen. In de BIOS staat wel dat de temp. ongeveer 40 graden is. En dat van het systeem 25 graden ongeveer. Maar de koeler draait wel erg snel +/- 6000 tpm.

• the-hell
  • Nu online
hij is geaard.

• axis
40 graden is goed...

• E-Rick

E-Rick

Op zaterdag 22 december 2001 21:31 schreef Erik999 het volgende:
hij hangt er iets onder denk ik, maar ik hb hem er zelf niet op gedaan dus ik weet ook niet hoe ik hem omhoog kan doen. In de BIOS staat wel dat de temp. ongeveer 40 graden is. En dat van het systeem 25 graden ongeveer. Maar de koeler draait wel erg snel +/- 6000 tpm.
Als je procerssor ook vlak na een poosje gamen (zolang als lukt) die temp heeft dan ligt het waarschijnlijk niet daar aan.

Choose life

• the-hell
  • Nu online
van Spire Extreme I dacht ik, zo ziet hij er wel uit. Of het is de II. Maar de I kan al koelen tot n met 1200 MHZ

• the-hell
  • Nu online
na 10 minuten issie toch al flink afgekoeld?? Ik heb het ook met een programma in windows bijgehouden. Hij kwam niet hoger dan 43 graden

• marsian
  • Laatst online: 13:49
het probleem met die temperatuur meting is dat de sensor onder de processor hangt. Is deze iets verbogen of zo,dan kan deze iets verder van de processor afstaan en de temperatuur niet betrouwbaar weergeven. Ik heb pas 2 identieke computers gebouwd waarvan de ene een processor temp had die 8 graden lager lag dan de andere. Zelfde kast, zelfde onderdelen, zelfde cooler en evenveel coolpasta. Dat lag dus aan de temp sensor.

Het zou dus toch mogelijk kunnen zijn dat het een temp. kwestie is. Hou je kast eens open en kijk eens of dat helpt (minder problemen oplevert)

• the-hell
  • Nu online
Op zaterdag 22 december 2001 21:32 schreef axis het volgende:
40 graden is goed...
maar stel dat doe temp. meter midden onder de processor zit. En de koeler koelt 2 mm van de processor niet. Dan kan hij daar toch ook door uitvallen?

En de videokaart? Is daar niks nee aan de hand ofzo. Omdat hij met gamen uitvalt?

• the-hell
  • Nu online
Tja, er is geen andere manier om het te meten? En kan de koeler nog iets omhoog? Ik kan eventueel een foto met mijn webcam maken van mijn koelr + provessor

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 11:50

Vidra

Vragen?

Op zaterdag 22 december 2001 21:46 schreef Erik999 het volgende:

[..]

maar stel dat doe temp. meter midden onder de processor zit. En de koeler koelt 2 mm van de processor niet. Dan kan hij daar toch ook door uitvallen?

En de videokaart? Is daar niks nee aan de hand ofzo. Omdat hij met gamen uitvalt?
Heb jeje oude videokaart nog..???
Zo ja plaats die eens in je systeem en kijk of het dan wel lukt..???

Je kan ook proberen een andere koeler te plaatsen of de koeler er vanaf halen, kijken of alles oke is en hem er weer op plaatsen.... :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op zaterdag 22 december 2001 21:47 schreef Erik999 het volgende:
Tja, er is geen andere manier om het te meten? En kan de koeler nog iets omhoog? Ik kan eventueel een foto met mijn webcam maken van mijn koelr + provessor
De koeler is ook geplaatst, die kan dus ook verwijderd worden, staat er geen merk op de koelerfan zodat je weet welk merk het is, of is het zo'n design koeler zoals een Thermal Take ofzo :?

Nee je koeler kan niet zomaar omhoog, als dat wel kan zit er ruimte tussen de cpu en de koeler...

Je mag een foto plaatsen, ik denk alleen dat we weinig kunnen zien....

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

Wat draai je voor besturings systeem?
Is wel makkelijk om te weten :9

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

• the-hell
  • Nu online
Windows XP prof.

En ik bedoelde niet omhoog maar iets naar boven. Dus dat hij er nog wel plat op zit maar er procies voor.

Ik heb mijn oude Videokaart opnieuw geplaatst en hij viel weer uit. Nog sneller dan met de oude.

Ik zal wel ff een koelertje kopen. Wat is de beste voor een MSI K7T pro? Maar op 1100 Mhz deed mijn PC het ook nog goed. Eigenlijk amper verschil.

• the-hell
  • Nu online
Het is een spire Extreme I of II. Dat weet ik niet procies. Maar op www.spire.nl bij socket A staat de II er wel tussen. Dat is die ronde.

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op zaterdag 22 december 2001 21:27 schreef Erik999 het volgende:
had ik een paar nieuwe onderdelen in laten zetten
dan moet je die gast schoppen die het erin gezet heeft en zorgen dat hij het maakt.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op zaterdag 22 december 2001 22:10 schreef Erik999 het volgende:
Het is een spire Extreme I of II. Dat weet ik niet procies. Maar op www.spire.nl bij socket A staat de II er wel tussen. Dat is die ronde.
Die lijken ook veel op de coolers van thermal Take (www.thermaltake.com) is ie orange/goudkleurig....of maak een foto en plaats.....ik of anderen kunnen wel zien wat voor koeler het is :)

Wat ook nog mogelijk is ... kijk eens op de website van MSI of je de nieuwste BIOS hebt, dat kan het ook weleens wezen.... ;)

• the-hell
  • Nu online
als he goed is op :

http://www.stg-hoogkarspel.nl/koel.jpg

dat is een plaatje.

• the-hell
  • Nu online
De nieuwste BIOS heb ik er al op gezet. Is niet beter :(

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op zaterdag 22 december 2001 22:55 schreef Erik999 het volgende:
als he goed is op :

http://www.stg-hoogkarspel.nl/koel.jpg

dat is een plaatje.
Das een Thermal Take Chrome Orb :P

• the-hell
  • Nu online
ben ik nog bedrogen ook :(

maare, is die niet goed?

En ik heb ook nog 2 plaatjes:

http://www.stg-hoogkarspel.nl/kast.jpg
http://www.stg-hoogkarspel.nl/video.jpg

van mijn hele systeem en van mijn videokaart.

Op mijn videokaart (viper 770) zit ook een jumpertje (ofzo)
eaar is die voor?

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op zaterdag 22 december 2001 23:03 schreef Erik999 het volgende:
ben ik nog bedrogen ook :(

maare, is die niet goed?

En ik heb ook nog 2 plaatjes:

http://www.stg-hoogkarspel.nl/kast.jpg
http://www.stg-hoogkarspel.nl/video.jpg

van mijn hele systeem en van mijn videokaart.

Op mijn videokaart (viper 770) zit ook een jumpertje (ofzo)
eaar is die voor?
Bedrogen....KUT zeg....

Die Thermal Takes.....zijn goed hoor....voor het normale werk, oogt ook wel leuk bij een CASEMOD :)

Die jumper op je videokaart is waarschijnlijk de jumper voor de switch between 2x AGP en 4x AGP..... :)

De koeling van je CPU en Video doen het zo te zien naar behoren...daar ligt het waarschijnlijk niet aan...

Heb jeje CPU overgeclocked...??

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:36

Paladin

Play Ball!

misschien een hele rare vraag maar hoe zit je moederbord op je kast geschroeft? Het lijkt er namenlijkop dat er ergens kortsluiting zit of iets dergelijks.
wel raar dat je dat na zwaar werk krijgt maar dat opeens uitvallen enz doet daar erg op lijken. of je chipset chipje wordt te warm :S

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• the-hell
  • Nu online
op de normale 1000 Mhz valt hij uit en ook op de 1100 Mhz

Zou het kunnen dat hij op AGP 2x beter werkt. Minder warm wordt ofzo??

• Vidra

Vidra

Vragen?

Doormiddel van overclocken kan jeje CPU behoorlijk verneuken hoor.... :(

Je kan je videokaart terug zetten op 2x AGP, maar of het uitmaakt betwijfel ik ten zeerste :)

• the-hell
  • Nu online
Op zaterdag 22 december 2001 23:19 schreef Paladin het volgende:
misschien een hele rare vraag maar hoe zit je moederbord op je kast geschroeft? Het lijkt er namenlijkop dat er ergens kortsluiting zit of iets dergelijks.
wel raar dat je dat na zwaar werk krijgt maar dat opeens uitvallen enz doet daar erg op lijken. of je chipset chipje wordt te warm :S
hij zit gewoon op een plaat vastgemaakt met schroefjes. Heb er zelf nooit naar gekeken. Maar voor de update deed hij het wel goed. Is wel 1 kker uitgevallen en deed het toen 3 uur lang niet :(

Het is ook vreemd, alls mijn kast dicht staat en in een houten kast dan valt hij veeeeel sneller uit. Nu staat hij gewoon open. Dat lijkt op de luchtstoming maar ik heb er al een extra kastkoeler ingedaan.

Hoe warm mag de chipset worden?

En is mijn voeding wel goed. Ik kan ff een foto op iternet zetten want ik kan alleen zien dat hij 300 watt is

• the-hell
  • Nu online
ik heb hem 1 keer overgeclockt. meer niet. Dus dat valt wel een beetje mee. Daarvoor had hij het ook al.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Een goedkope voeding, ook al is ie 300watt kan soms wel problemen geven...

Een AMD 1000 trekt namelijk wel iets meer stroom dan een AMD Duron 600, en je hebt meerdere harde schijven zag ik.... :)

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op zaterdag 22 december 2001 23:34 schreef Erik999 het volgende:
ik heb hem 1 keer overgeclockt. meer niet. Dus dat valt wel een beetje mee. Daarvoor had hij het ook al.
Dat zeggen ze allemaal ;)

• the-hell
  • Nu online
Een PC gebruikt toch niet meer voeding als hij meer doet? En hoe kan je esten of het de voeding is? Gewoon wat kaarten eruit halen? Een schijf eruit? Ik heb 2 netwerkkaarten. 2 HD's.

Het is zonde om nieuwe voeding te kopen als het niet helpt.

En over dat overclocken. Een processor is toch heel of stuk? niet een beetje stuk? Hij werkt iig nog :)

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op zaterdag 22 december 2001 23:46 schreef Erik999 het volgende:
Een PC gebruikt toch niet meer voeding als hij meer doet? En hoe kan je esten of het de voeding is? Gewoon wat kaarten eruit halen? Een schijf eruit? Ik heb 2 netwerkkaarten. 2 HD's.

Het is zonde om nieuwe voeding te kopen als het niet helpt.

En over dat overclocken. Een processor is toch heel of stuk? niet een beetje stuk? Hij werkt iig nog :)
Idd dat is een manier, een cpu hoeft niet kapot te gaan, kan alleen wel zo stuk gaan dat ie bv niet meer stabiel draait op 1000 mhz maar wel op 800 of 900 mhz :)

By the way: heb je MSN of ICQ....want volgens mij ben ik de enige die reageert.... ;)

• the-hell
  • Nu online
ja

beide :)

msn = froggerkok@hotmail.com
ICQ weet ik niet meer ;)

• Vidra

Vidra

Vragen?

Op zaterdag 22 december 2001 23:55 schreef Erik999 het volgende:
ja

beide :)

msn = froggerkok@hotmail.com
ICQ weet ik niet meer ;)
zet hem aan dan...

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

volgens mij licht het aan de voeding je kunt wel een helegoedkope 300W voeding hebben maar dat is dan piek
terwijl hij in wekelijkmaa 150 watt is of zo

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 23:33 schreef Erik999 het volgende:

[..]
...
Het is ook vreemd, alls mijn kast dicht staat en in een houten kast dan valt hij veeeeel sneller uit. Nu staat hij gewoon open. Dat lijkt op de luchtstoming maar ik heb er al een extra kastkoeler ingedaan.
...
Eitje dus! Hij wordt gewoon te warm of te wel, teveel pasta of koeler zit niet goed...

• the-hell
  • Nu online
dan zou de BIOS toch een hoge temp aangeven. Hij geeft 40 graden aan en dat is niet te warm

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Maar geeft ie 40 graden aan als je hem net weer aanzet of onder procersor belasting??

Het lijkt echt een koeling probleem.. meestal als iets na een tijdje problemen gaat geven is het de koeling...

Je kan Sisoft sandra downloaden om de procesor temperatuur in windows (dus vlak na belasting) of (met een zeer zwaar programa ook runnend..

Deze kan je hier.. Downloaden.. (Voor de mod's dit is een trial)

voel ook eens hoe warm je videokaart is en je Northbridghe.. (dit is de grootste chip op je moederbord naast je procersor, er zit iets van een koelichaamop misshien zelfs wel nog een klein ventilatortje..

Wel opletten als je gaat voelen dat je geen baantje aanraakt en geen statiche kleren aan!! zet anders je pc uit en ontlaad jezelf goed aan iets met aarde.. (kraan/verwarming)

Veel suc ermee..!

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

• the-hell
  • Nu online
ik heb mijn systeemkoeler verplaats tegenover mijn processor en hij blasde naar mijn proc. videokaart en de voeding. En ik heb 3dmark 2000 5 keer achter elkaar goed laten uitvoeren zonder datie uitviel! Maar de koeler staat nu op een hele vremde plek. maarja als hij werkt :)

bedankt iedereen!
Pagina: 1