Toon posts:

Silverado op een MSI k7t 266 pro2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de search allerlei dingen gelezen behalve 1 ding.

Ik heb nu een:
MSI k7t 266 pro2
xp 1700
Noicecontrol silverado
En de Dragon kast DX-01-BD (De zwarte uitvoering met deurtje)

Ik heb bij mijn silverado kurk gekregen en ringetje's :? wat ik hier mee moet doen is mij nog niet helemaal goed duidelijk.

Maar past de Silverado ook op de MSI k7t266 pro2?
Kwa gewicht etc. De kast is namelijk geen desktop dus hij hangt gewoon aan de core. Kan hij dit hebben of moet ik op 1 of andere manier nog verstevigen of ondersteunen?

Iemand die mij kan helpen?

Verwijderd

Dat moet wel lukken! Een degelijke kast heeft een stevige ophanging voor je moederbord hoor!

Ondanks dat een silverado zwaar is, is zo'n koeler natuurlijk wel ontworpen om in niet-desktopkasten bevestigd te worden! :)

Vergeet immers niet dat 8 van de 10 pc's een tower-model is!

En over het in elkaar zetten van die koeler: in de handleiding staat vast wel hoe het moet! Ik geloof dat het een kwestie is van die ringen erin schuiven en de koelpasta er tussen te doen en op de core, maar dat weet ik niet zeker!! :)

Verwijderd

Is een silverado koeler dan zo zwaar???

Verwijderd

Op zaterdag 22 december 2001 23:15 schreef Soldier2000 het volgende:
Is een silverado koeler dan zo zwaar???
Yep, bijna 2x het door AMD aanbevolen maximale gewicht dat aan de socket mag hangen :)

Verwijderd

Topicstarter
En bedankt dat geeft me weer hoop :P

Maar heb je veel geweld nodig om die silverado te bevestigen? En de pasta die erbij word geleverd is dat artic silver?

En wat moet ik met de kurkje's en de ringetje's doen?
Ik heb wel een handleiding erbij maarja die is duits |:(

Ik heb hem bij Gistron besteld dus eigenlijk ook wel logisch.

Verwijderd

A. Die 4 ringetjes zijn ervoor om om de "pootjes" van je CPU te zetten voor extra stevigheid.
B. Die kurken zijn om de trillingen van de koeler op je mobo te dempen. Ze moeten aan de onderkant bevestigd worden. Let op, gebruik niet teveel van deze matjes, want buig je je mobo teveel.
C. De bijgeleverde koelpasta is gewoon witte, no-name, cheapass koelprut, dus zeker geen Arctic Silver 2.
D. Bevestigen en loshalen van de Silverado is best lastig, want hij zit echt verdomde goed vast... roep liever iemand erbij *D

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst naar [forum=7] :).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 december 2001 00:46 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
D. Bevestigen en loshalen van de Silverado is best lastig, want hij zit echt verdomde goed vast... roep liever iemand erbij *D
Wie zou ik er dan bij moeten halen? Neem aan dat jij niet ff langs komt ;) Als je dat toch wilt kun je pc ook gelijk meenemen 8-)

Maaruh die handleiding die erbij zit is in het duits kan ik die ook ergens anders weghalen in het engels en het liefst in het nederlands?

Verwijderd

Bij mijn Silverado zat ook een Engelse versie, dus ik heb geen idee waarom die niet was bijgeleverd :)

LOL :P , ik kom niet langs... ik zou het te druk hebben als iedereen die een Silverado wilt vast/losmaken mijn hulp nodig had :+

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 23 december 2001 00:45 schreef Iznogoud het volgende:
En de pasta die erbij word geleverd is dat artic silver?
Nee. Maar ik raad je aan om wel AS2 te kopen en deze te gebruiken. Scheelde bij mij 7 graden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar heeft elke hardware boer *D
Artic Silver 2 te koop?

Ís het nou de bedoeling om die kurkje's onder de core te drukken, neem aan van niet :+
Onder je moederbord?

En met die ringetje's, is dat alleen voor een Athlon 1400 of ook voor een Xp 1700+?

En dat afbrokkelen van de core, is daar veel geweld voor nodig of gaat het alleen mis als je te lomp bent >:)

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 01:08 schreef Iznogoud het volgende:
Ok maar heeft elke hardware boer *D
Artic Silver 2 te koop?
Niet elke simpele hardware boer, maar OC-Shop heeft ze wel in overvloed :)
Ís het nou de bedoeling om die kurkje's onder de core te drukken, neem aan van niet :+
Onder je moederbord?
Yep ;)
En met die ringetje's, is dat alleen voor een Athlon 1400 of ook voor een Xp 1700+?
Voor alle AMD's... 8-)
En dat afbrokkelen van de core, is daar veel geweld voor nodig of gaat het alleen mis als je te lomp bent >:)
Dan moet je inderdaad vrij lomp zijn, wil je dat overkomen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok het word mu wat duidelijker alleen die kurkje's zijn een beetje vaag. Ik begrijp nog niet helemaal hoe je dat moet bevestigen?

http://www.pcpowerzone.co.uk/reviews50_1.html

Hier staat het van die ringetje's dus dat is wel duidelijk.
Alleen die 4 vage kurkje's nog |:(

Verwijderd

Die heb je niet allemaal nodig, want zoveel speling is er niet tussen de wand van je kast en de mobo. Ze dempen het ernstige trillen van die Silverado *D

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou er iets van 2 op mekaar moeten doen op de kast plakken zodat het zegmaar in die tussenruimte komt te zitten tussen de mobo en de kast?

http://www.tweakshop.nl/img/case/gen-601-901/schroeven-big.jpg

Die gouden/koperen schroefje's die zijn ervoor om de ruimte te maken tussen de mobo en de kast? Dat je die in je kast draait op 9 verschillende plekken en daar de schroeven indraait?

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 01:39 schreef Iznogoud het volgende:
Dus ik zou er iets van 2 op mekaar moeten doen op de kast plakken zodat het zegmaar in die tussenruimte komt te zitten tussen de mobo en de kast?

http://www.tweakshop.nl/img/case/gen-601-901/schroeven-big.jpg

Die gouden/koperen schroefje's die zijn ervoor om de ruimte te maken tussen de mobo en de kast? Dat je die in je kast draait op 9 verschillende plekken en daar de schroeven indraait?
TRUE, TRUE, TRUE :P (ik had er zelfs 3x nodig)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm das dan allemaal een beetje duidelijk. Nu maar hopen dat het bevestigen ervan goed gaat en dat mijn Processor niet kapot gaat ;(

Verwijderd

Op zondag 23 december 2001 01:41 schreef Iznogoud het volgende:
Hmmm das dan allemaal een beetje duidelijk. Nu maar hopen dat het bevestigen ervan goed gaat en dat mijn Processor NIET kapot gaat ;(
Typo :P

Succes ermee, anders hoor ik het wel via ICQ ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe :+ ik zag het zelf en heb het direct verbeterd

Jij bent dan ook wel lomp snel met rageren :P

Zou wel makkelijk zijn als je icq ook aan had staan >:)

Ik zal wel rustig aan doen en hopen dat het me lukt.
Pagina: 1