Toon posts:

Plakfolie Casemods? ...post pics hier please....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kast gedeeltelijk gespoten, maar ik wil de voorkant er "strakker" uit hebben zien. Ik heb hem al 2 keer gespoten, maat met elke poging wordt hij lelijker.... :(

Ik zat te denken aan "plakfolie" (Praxis?) en ik vroeg me af of andere tweakers dit ook hebben gebruikt. Kun je pics posten van het resultaat, dan kan ik zien hoe het er ongeveer uit komt te zien.

Is dat spul vrij stevig of beschadigt het makkelijk? Lijkt het meer op plastic dan op papier?

Ik ken dat spul niet dus vandaar al deze vragen :)

Verwijderd

waarom dubbelpost :?

Verwijderd

ik denk dat hier wel een slotje op moet?!

ps niet lullig bedoeld maar doen ze bij mij ook vaak..

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Plakfolie ziet er niet uit man!
Kan je beter je kast eerst goed schuren voor je 'm spuit

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Waarom moet hier in godsnaam een slotje op dan? Het gaat over casemodding en voor zover ik weet is plakfolie geen illegaal spul...so what's the problem? :?

Doe iedereen een plezier en ga alsjeblieft weg met je slotje... :r

Please stick to the topic...okay? :)

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Plakfolie krijg je er nooit mooi op, je blijft het zien :r

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 07:12
misschien dat je met plakfolie een redelijk resultaat kan krijgen. Als je je kast egt verpest heb, dan kan het mischien een optie zijn. Ik zou er niet zomaar voor kiezen.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

er was een verhaaltje over op 1 of andere site... en het zag er best goed uit!!

kweet alleen niet meer waar het stond :(

blup

Verwijderd

Plakfolie is rotzooi. Je kunt het beter spuiten want dan heb je nog kans het opppervlak gelijk te krijgen als het wil veranderen. Met folie been je uren zoet. Ik kan het je niet aanraden iig.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46
Ikke ook plakfolie hebben en werkt perfecrt.
ik heb geen pic omdat ik geen web en digi cam heb sorry :(

Verwijderd

de mijne is me plakfolie Carbon , en da ziet er goe uit

Verwijderd

Lijkt me wel ZEEER makkelijk dat met folie, maar je zal het nooit zo mooi krijgen als met verf.
Ik ben nu ook bezig met spuiten enzo..... ( pics zullen wel een X volgen ).

BTW : Plakfolie MOET je in 1x goed doen anders kan je dat stuk weg gooien..... plakt gigantsch goed.
En je moet opletten op luchtbelletjes onder het plastic !

Verwijderd

Topicstarter
kunnen jullie a.u.b. pix posten...?

Ik kan dan zien hoe het eruit komt te zien :)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Kun je misschien een pic posten? Wat kan ik me voorstellen bij plakfolie :?

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 20:12

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik neem aan dat je dus eigenlijk plakfolie bedoelt die veel mensen op hun ramen hebben voor de sier ofzo :? of gewoon blanke folie :?

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Topicstarter
Het is van die folie met motief erop..."metaalrelief" motief etc.

Ik bedoel geen doorzichtige folie of zilverfolie :)

Ik zoek dat "metaalrelief" folie, want dat wil ik voor mijn voorklep gebruiken.

Nog mooier zou heel dun (makkelijk buig/bewerkbaar) verchroomd aluminium zijn, maar waar moet ik dat in godsnaam vandaan halen?

met verven krijg ik mijn kast nooit strak...en ik begin er onderhand behoorlijk van te balen.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
ik heb een aantal kasten gezien met plakfolie; bij de meeste vond ik 't echt lelijk. Hieronder een plaatje van 1 die ik wel cool (en goed afgewerkt) vond ... deze gast heeft ook een site; maar die ben ik kwijt :+

Afbeeldingslocatie: http://www.kroetsjov.nl/computer/images/other/cc_448_1.jpg

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Plakfolie kan heel mooi zijn maar is erg lastig te verwerken, zeker als het oppervlak niet helemaal vlak is.

Met spuiten kun je gewoon wat makkelijker een goed resultaat krijgen. Als je het lastig vind om het strak te krijgen kun je overwegen om bv. hamerslag lak te gebruiken, dat ziet er strak uit ook als je wat minder nauwkeurig werkt (of net als ik in dit kl*te weer buiten in de kou moet spuiten) *D

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kast is al in "hamerslag" ...grijs met blauw. :)

Ik heb de voorklep helemaal schoongemaakt en geschuurd en opnieuw gespoten. Ik ben van plan hem morgen eindelijk af te maken. Hopelijk gaat het spuiten helemaal perfect deze keer... :)

Verwijderd

Topicstarter
zijn er tweakers met meer foto's?

Verwijderd

Ik zou het gewoon spuiten hoor, dit wordt een heel stuk strakker en als er rare golven ofzo in je kast zitten hebben die ook meteen een kleur, wat met plakfolie niet echt makkelijk te doen is. Ook zit je dan weer te kijken dat het na verloop van tijd loslaat aan de hoekjes en dat je op moet passen met lichtbellen EN meestal is het nog duurder ook, vooral als er een patroon inzit dat je precies zo moet plakken dat je super veel rest hebt.

Btw, mijn kast was ook in het begin verkeerd gegaan omdat ik alles in een keer wilde doen en dus de verf er te dik opzat en de kast stond dus er kwamen van die lelijke druipvlekken langs de kant. Ik heb toen gewoon alles zo vlak mogelijk afgeschuurd en gewoon opnieuw gedaan (btw wel met HEMAverf maar lekker boeien). Nu zit het er in ieder geval zeker wel strak op, na een laag of 5 :) en een week of wat geduld.

Deze vakantie ga ik denk maar die klote U-vormige kap in 3 stukken zagen zodat niet iedere keer alles er weer af hoeft, want dat is NIET tof als je van dat isolatiespul er tussen hebt zitten.

Succes erme

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Of je zoekt een kennis die goed kan spuiten misschien dat die het voor je wil doen dan. Ik zou ook niet zelf gaan spuiten heb het wel gedaan toen ik nog een scooter had en dat zag er goed uit maarja.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 22:46

gerhald

:P

koop gewoon goeie verf in verf zit heel veel verschil hoor
ik zelf verf van automat gebruikt ik vind dat feine verf en spuit lekker en is ook nog eens redelijk krast vast
Pagina: 1