• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 00:48
Ik ben dus sinds vandaag de trotse eigenaar van een Nokia 5510. Deze telefoon bied de mogelijkheid om 64MB aan geluidsbestanden op te slaan, en die af te spelen

Probleem is echter dat de telefoon niet herkend wordt in WindowsXP. Onder Win98 heb ik geen problemen, maar in onder XP geeft de software aan dat de telefoon niet op de PC is aangesloten, terwijl dit wel het geval is

Weet iemand van jullie hoe ik dit probleem op kan lossen, of wanneer Nokia nieuwe XP-compatible software uitbrengt?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 6210 datasuite, en heb al meerdere malen een vraag aan Nokia gestuurd met de vraag wanneer er software voor XP kwam. Ik heb hier nooit antwoord opgehad en besloot toen om de telegraaf in te schakelen. Die heeft met de persafdeling van Nokia gemaild, en die schreven het volgende:

Het antwoord op jouw vraag van van de week is dat de eerste helft volgend
jaar :Z zullen de meeste PC suites volledig
zijn getest en beschikbaar zijn op www.forum.nokia.com.
De 6210 en 8310 suites zullen de eerste zijn.

Lekker he?! gaat dus nog wel een poosje duren! |:(

• CyberTijn
Tering dan wordt je dus gewoon genaaid waar je bij staat, want op de site van Nokia, staat dat je een PC nodig hebt met Windows98 "or a more recent version

Zal ik dus gewoon via multiboot 98 moeten blijven gebruiken alleen maar voor die nokia software. :(

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Or a more recent version is IMO XP, of niet?

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

ik draai de software onder ME en ik heb nergens last van...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• CyberTijn
je en ME is niet XP dus..

Verwijderd

Ik heb het al vaker geroepen op het Nokia forum: Jammer genoeg besteed Nokia meer aandacht aan product developement dan aan product support!! Al mag het resultaat van het ontwikkelen er wel zijn, het is natuurlijk geen stijl om je klanten maar gewoon een half jaar op nieuwe software te laten wachten. Terwijl in dit geval de 5510 voor de mp3 speler is aangekocht en dat steekt extra. Moet je voor je nwe mobieltje je pc dual boot maken?! |:(

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik heb dus ook een nokia 5510 gehad maar weer verkocht!

het probleem is heel makkelijk op te lossen door iets te veranderen!
nl.

In w2k heb je in System.ini een regel staan [Devices32] waar programma's die geïnstalleerd worden hun shit kwijt kunnen. Als je echter deze programma's in XP probeert te installeren, kom je tegen 1 klein probleempje, het 's' probleem. Dit probleem is door geen enkele simulator of compatibilityfunctie te verhelpen. In Windows XP zit namelijk DIT regeltje:

[Device32]

ja, inderdaad,GEEN s.

:: OPLOSSING ::

WinXP : Start --> Uitvoeren --> Sysedit.exe

Klik nu het venstertje met System.ini en voeg de volgende regel onderaan toe:

[Devices32]

Sluit af en sla het bestand op, deïnstalleer nu je Nokia Audio Manager (indien geïnstalleerd) en installeer het gelijk opnieuw. Je ziet nu een *toevoegen apparaat* venster en dat betekent dat het werkt (hoop ik voor je).

Start computer op, start Nokia Audio Manager

ik heb dit dus niet zelf verzonnen! hehe hopelijk werkt het bij jullie ook!

nogmaals Nokia is echt wel ok! ik heb nooit problemen met een telefoon gehad (nouja op mijn 8210 na dan!)

"Luie mensen worden ook moe!"

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Op zondag 23 december 2001 19:02 schreef noki_JA het volgende:
..
De 6210 en 8310 suites zullen de eerste zijn.

Lekker he?! gaat dus nog wel een poosje duren! |:(
huh? ik heb een 8310 en XP en werkt allemaal vlekkeloos via IR dus???? :? :? ik snap het nie!

alles lijkt me opgelost!

Verwijderd

Dat is vreemd, ik namelijk ook de datasuite van 8310 geprobeerd met mijn 6210. Ook bij deze datasuite werd mijn telefoon niet gevonden. Ik heb in het begin alle BIOS instellingen voor mijn COM poorten geprobeerd,maar niks mocht baten

Verwijderd

Pindkaas schreef:

In w2k heb je in System.ini een regel staan [Devices32] waar programma's die geïnstalleerd worden hun shit kwijt kunnen. Als je echter deze programma's in XP probeert te installeren, kom je tegen 1 klein probleempje, het 's' probleem. Dit probleem is door geen enkele simulator of compatibilityfunctie te verhelpen. In Windows XP zit namelijk DIT regeltje:

[Device32]

ja, inderdaad,GEEN s.

:: OPLOSSING ::

WinXP : Start --> Uitvoeren --> Sysedit.exe

Klik nu het venstertje met System.ini en voeg de volgende regel onderaan toe:

[Devices32]

Sluit af en sla het bestand op, deïnstalleer nu je Nokia Audio Manager (indien geïnstalleerd) en installeer het gelijk opnieuw. Je ziet nu een *toevoegen apparaat* venster en dat betekent dat het werkt (hoop ik voor je).

Start computer op, start Nokia Audio Manager

HEE PINDKAAS,

Is het normaal dat als je doet wat jij beschreven hebt je processor voor een half uur (heb toen taak beeindigd) 100% bezig is? Kun je dezelfde handeling ook gelijk in C:WINDOWS/SYSTEM doen? of heeft dat rare gevolgen?
Ik wil namelijk kijken of hetzelfde ook gewoon voor datasuite werkt. Zou je tevens even kunnen linken naar waar jij het vandaan hebt? THNX!!

• CyberTijn
iemand die het al geprobeerd heeft ?? ik kan het vanavond pas doen helaas :(

Verwijderd

Niemand? ;(

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik moet heeel eerlijk zijn als ik zeg dat ik het zelf niet eens geprobeerd heb, ik heb ook nog een bak staan waar win98 op staat dus dan pak ik die ( ik heb die hele 5510 maar 1 keer aangesloten )

of dat zo hoort??? :? ach ja ik hoop dat het wel werkt!

ik stel me niet aansprakelijk voor enige schade die door dit topic is ontstaan!

suc8

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 10:47 schreef pindkaas het volgende:
ik moet heeel eerlijk zijn als ik zeg dat ik het zelf niet eens geprobeerd heb, ik heb ook nog een bak staan waar win98 op staat dus dan pak ik die ( ik heb die hele 5510 maar 1 keer aangesloten )

of dat zo hoort??? :? ach ja ik hoop dat het wel werkt!

ik stel me niet aansprakelijk voor enige schade die door dit topic is ontstaan!

suc8
Hi Pindkaas, er is geen schade ontstaan hoor, het duurde alleen 'n eeuwigheid en task manager bied dan uitkomst he?!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 15:37

sjaak

un giorno credi

Heb je al geprobeerd om bij de eigenschappen van het programma de simulatie voor Windows 98 aan te zetten?

Verwijderd

Op woensdag 26 december 2001 13:02 schreef micha het volgende:
Heb je al geprobeerd om bij de eigenschappen van het programma de simulatie voor Windows 98 aan te zetten?
Als je de compatibiliteits mode bedoeld: Ja

En als je dit niet bedoeld, wat dan precies?

Verwijderd

okee ik had dus hetzelfde probleem als jullie maar de software werkt nu onder xp, namelijk op de volgende manier:

Fixed it.

You have to ignore the advice on the installation instructions and have the phone on and cabled up to your PC when you install (or reinstall) the Nokia Audio Manager.

While the Audio Manager is being installed, Windows XP thinks someone has hooked up a Nokia HDR-1 to the USB port. The install also says that one of the drivers being loaded hasn't been tested by Microsoft, but you just tell it to install it anyway.

Once installed, you go into Nokia Audio Manager and it will tell you it can't see the device (the 5510). Just go into "Options", change the default device from the Nokia HDR-1 to the "Nokia 5510" listed on the menu, and voila, it can now see and download to the device.

We're still trying to put some of our CD collection onto it (we recorded 4 of our most played CD's onto the PC using Windows Media Player), but we can't get WM8 files to load properly (given that the default on Windows Media Player is to disable downloads to other devices). So, now trying to do everything via te Nokia Audio Manager, although the downside is that we have to manually enter the details of all the tracks.

But getting there...

Het vertalen moet je zelf maar even doen :P. En bij mij werkte het :)
Pagina: 1