Toon posts:

Hoe kan ik een Aopen HQ08 makkelijker openen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag fans plaatsen in de zijkant van mijn kast, op de hoogte van de CPU en m'n GeForce 2mx. Maar de Aopen kast moet normaal met de zijplaat helemaal naar achteren worden geschoven, waardoor je nooit en never koelers in de zijkant kunt modden.

Ik heb wel de eerste 3 van de 4 lipjes verbogen om em wat sneller en makkelijker los te schuiven, maar dit is niet genoeg om de fans zo te plaatsen als ik wil. Ik heb wel gedacht om de fans aan de buitenkant van de case te monteren, maar da's niet zo heel erg mooi, vind ik.

Als ik de 4e ook losmaak, sluit de kast volgens mij niet meer goed (zo heel mooi doet ie nou ook niet, maar daar valt mee te leven). Dus heeft iemand hier ervaring mee, zodat ik verder kan met mijn casemod?

Er zijn nog zo'n 10 a 12 fans te plaatsen >:)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, niemand???

of ben ik te ongeduldig?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

na een uur weer schoppen wordt zelden met een antwoord beloond :) |:(

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Entity

9000rpm

Ik heb bij mijn kast deze week alle 4 de lipjes omgebogen, de kast sluit iets minder goed, maar nog steeds voldoende.

Ik ga deze week ook een gat maken en een fan erin zetten om m'n CPU een beetje beter te koelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 21:11 schreef Maranello het volgende:
Ik heb bij mijn kast deze week alle 4 de lipjes omgebogen, de kast sluit iets minder goed, maar nog steeds voldoende.

Ik ga deze week ook een gat maken en een fan erin zetten om m'n CPU een beetje beter te koelen.
Dus er valt mee te leven?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik had die kast ook en ik heb wel alle lipjes boven verbogen... Als je ze net ver genoeg buigt, dan "schuurt" ie nog een beetje tegen de rand. Zo zat de zijplaat bij mij ewoon goed vast...

En ja, je bent te ongeduldig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 december 2001 21:12 schreef dutchrups het volgende:
Ik had die kast ook en ik heb wel alle lipjes boven verbogen... Als je ze net ver genoeg buigt, dan "schuurt" ie nog een beetje tegen de rand. Zo zat de zijplaat bij mij ewoon goed vast...

Het spijt me zeer! :P

(weet iemand nog een mooie site met aopen mods? en niet de standaard sites als virtual hideout enzo, die zijn al bekend)

Verwijderd

Vraag het eens hem hier zitten toch 2 aardige fans in de zijkant :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 22 december 2001 21:12 schreef dutchrups het volgende:

buigen?? Gewoon randjes weghalen. (*knip* weg randjes) :)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Op zaterdag 22 december 2001 21:26 schreef InterCC het volgende:

[..]

buigen?? Gewoon randjes weghalen. (*knip* weg randjes) :)
ja intercc haal jij de randjes maar weg :9

dan kun je hem er wel tegenaan zetten maar flikkert hij er gewoon weer af :) ik ben ook al aan het kijken hoe het het beste kan maar dat zie je dan wel als het af is :D

Verwijderd

Ok bovenste randjes weghalen/ombuigen dan moet je er wel effe opletten dat je genoeg ruimte hebt om te schuiven (bij mij zitten er voor ook lipjes die je moet laten zitten.) dat geeft ook houvast dan met een schroef of tumbscrew in het bovenste gaatje de plaat op zijn plaats houden :)

Ik liep er ook tegen aan nu ik mijn kast aan het modden ben en dat werkt perfect !

En ja :) niet te ongeduldig ;)

edit:

typos

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Wat je ook kunt doen is uit de rail waar de lipjes achter haken een paar hapjes slijpen op plekken net achter de plaats waar de lipjes in gesloten toestand rusten.
De plaat is dan na een klein stukkie schuiven te verwijderen maar sluit toch goed.
(dit is slechts theorie want ik had het hele boeltje al verbogen voordat ik dit bedacht, maar wel een goeie theorie :P )

Een cliche is ooit origineel begonnen

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Op zaterdag 22 december 2001 21:22 schreef MoSc2001 het volgende:
Vraag het eens hem hier zitten toch 2 aardige fans in de zijkant :)
wowsie! :D

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

iemand ook nog een tip om de fan van de voeding wat minder luidruchtig te maken!!!
Dat ding draait constant op een amd1400 (not oc).

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Op zondag 23 december 2001 12:10 schreef [MYC]CBS het volgende:
iemand ook nog een tip om de fan van de voeding wat minder luidruchtig te maken!!!
Dat ding draait constant op een amd1400 (not oc).
andere fan erin, klaar

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
ik heb geen Aopen kast, maar ik moet zeggen, je dremel in een standaard kap van een standaard kast zetten levert hetzelfde resultaat op maar hij sluit nu wel goed als je duimschroeven aan de achterkant gebruikt:)

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Ik zie dat als op lossing wordt aangeboden alles weg te halen;
Beter is nog om er maar 3 weg te buigen je laat dan de eerste vanaf de achter kant zitten. Je hoeft de zij-plaat dan maar een klein stukje naar achter te schuiven waarna deze er uit getildt kan worden. Heb ik zelf ook gedaan , de plaat blijft dan voldoende zitten en is makkelijk te verwijderen.

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt!

Case is wel pas over zo'n 2 maand af :(
Geld op door nieuwe monitor weetjewel :( :(

Maar de pics komen dan wel!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
dat probleem met die kast had ik ook. ook de afzuiging is k*t bij deze kast. alle kabeltjes moeten door zo'n klein gaatje naarboven waar je cdroms n zo zitten. kan amper lucht door.

heb toen een h600a gekocht. vette kast! standaart 2 gaten voor sidefans, 2 achter en nog 1 front. je merkt dat ze over alles in deze kast hebben nagedacht.

p.s., iemand nog een hq08 kopen? :D (zie v&a)

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Op maandag 24 december 2001 22:34 schreef weareborg het volgende:
dat probleem met die kast had ik ook. ook de afzuiging is k*t bij deze kast. alle kabeltjes moeten door zo'n klein gaatje naarboven waar je cdroms n zo zitten. kan amper lucht door.
Ik heb dit probleem opgelost door een sleuf te maken ter hoogte van m'n 5.25" steunen (onderste is bij mij alleen door een hdd in gebruik). Nu lopen m'n kabels een stuk verder voorlangs en is afzuiging erg ok 8)

Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.com/pics/EMHEMDASHHE

btw, in plaats van fans in de zijkant heb ik ze dus in de bodem en bovenkant gemaakt

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 december 2001 12:04 schreef igg het volgende:

[..]

Ik heb dit probleem opgelost door een sleuf te maken ter hoogte van m'n 5.25" steunen (onderste is bij mij alleen door een hdd in gebruik). Nu lopen m'n kabels een stuk verder voorlangs en is afzuiging erg ok 8)

[afbeelding]

btw, in plaats van fans in de zijkant heb ik ze dus in de bodem en bovenkant gemaakt
Dubbele voeding???
Leip!

(mijn kast word met nog meer koelers voorzien!)

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00
Op dinsdag 25 december 2001 12:04 schreef igg het volgende:

[..]

[afbeelding]

Dure stofzuiger >:)
Pagina: 1